عمومی

هر آنچه که لازم است در مورد باتری آیفون بدانید

[vc_row][vc_column][vc_column_text]یکی دغدغه های کاربران گوشی های هوشمند خالی شدن سریع شارژ باتری و یا عملکرد ضعیف آن است، زمانی که باتری موبایل دچار خرابی شده و یا شارژ آن تخلیه می شود بر روی عملکرد گوشی نیز تاثیر گذاشته و موجب می شود که نتوان آنگونه که باید از گوشی استفاده کرد و حتی ممکن است در مواردی سیستم زندگی برخی از کاربران را نیز تحت تاثیر قرار دهد. از این رو بهتر است اطلاعات لازم در مورد باتری گوشی که در دست دارید را داشته باشید تا بتوانید عملکرد مفید باتری را افزایش و مانع از خرابی و ضعف عملکردی زودهنگام آن شوید.

برای این منظور ما در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد باتری آیفون راکه فونی شاپ به کاربران این گوشی های هوشمند در زمان خرید باتری اورجینال ارائه می دهد را جمع آوری و آماده کرده ایم تا در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، که دعوت می کنیم برای کسب اطلاعات در این زمینه با ما همراه باشید.

سیکل باتری آیفون

طول عمر باتری در گوشی های آیفون به صورت سیکل و یا دوره ای اندازه گیری می شود، به این معنا که هر مرتبه که گوشی شارژ آن فول (100) می شود یک سیکل به شمار می آید، البته به این نکته توجه داشته باشید حتما نباید شروع کننده سیکل از صفر باشد بلکه شارژ شما به هر میزانی که باشد زمانی که آن را به شارژر متصل می کنید بخشی از یک سیکل را طی کرده است ، به عنوان مثال اگر شارژ گوشی 60 درصد باشد و ان را با اتصال شارژر به 100درصد برسانید شما 40 درصد از یک سیکل را طی کرده اید و در دفعات بعدی زمانی که شارژ گوشی 40 درصد باشد و ان را فول شارژ کنید 60 درصد دیگر از یک سیکل را طی کرده اید که که با 40 درصد دفعه قبل با هم جمع شده و یک سیکل کامل محسوب می شود.

مشکل اصلی که باتری آیفون به آن روبرو است همین مورد است که اگر کاربر نکات مراقبتی آن را نادیده بگیرد با گذشت زمان این سیکل کوچکتر خواهد شد که این مشکل شامل سیکل تخلیه و سیکل شارژ هر دو با هم می شود در نتیجه عملکرد باتری دچار ضعف می شود. البته در برخی از باتری ها این مدل گوشی ممکن است سیکل شارژ افزایش پیدا کرده و سیکل تخلیه کاهش پیدا کند که این مشکل بسیار بدتر خواهد بود.

تنظیمات باتری در گوشی های آیفون

گوشی های آیفون و آیپدها تنظیمات منحصر به خود برای باتری دارند که کاربر می تواند با کمک آن ها میزان مصرف باتری را مدیریت نماید که در ادامه به بررسی این تنظیمات می پردازیم.

  • درصد باتری

به مسیر Settings > Battery Percentage  در گوشیتان بروید از این طریق می توانید اطلاعات دقیق در مورد شارژ باقی مانده باتری را در نوار وضعیت بالای صفحه نمایش در کنار آیکون باتری مشاهده کنید، اما توجه داشته باشید گاهی ممکن است این درصد دقیق نباشد مثلا میزان شارژ باتری 15 درصد را نمایش می دهد اما چند ثانیه بعد خواهید دید که این میزان به 2 درصد تغییر کرده است این امر می تواند یکی از نشانه های افت کیفیت باتری گوشی  آیفون باشد زیرا زمانی که باتری دچار ضعف عملکردی شود بر روی مقیاس بندی آن نیز تاثیر خواهد گذاشت، می توانید با کالیبره کرده گوشی این مقیاس و یا درصد نمایشی میزان باقی مانده باتری را اصلاح کنید.

 

  • کالیبره کردن باتری گوشی آیفون

قبل از هر چیز اعلام می کنیم که کالیبره کردن هیچگونه تاثیری در افزایش عمر مفید باتری ندارد و انجام این کار تنها به هدف نمایش دقیق مقیاس بندی باتری انجام می شود، و زمانی که باتری گوشی 25 درصد را نمایش می دهد دقیقا به این معنا است که 25 درصد از شارژ باتری باقی مانده است.

و اما مراحل کالیبره کردن باتری آیفون به قرار ذیل است:

  • صبر کنید تا شارژ باتری کاملا تخلیه شود و گوشی خودبخود خاموش شود.
  • بعد از گذشت 5 دقیقه از خاموشی باتری آن را به شارژر متصل کنید
  • توجه داشته باشید در مدت زمانی که گوشی به شارژر متصل است باید خاموش باشد.
  • زمانی که شارژ گوشی به 100درصد رسید بدون ان که اتصال شارژر را قطع کنید آن را روشن کنید و درصد شارژ باتری را نگاه کنید اگر 100درصد کامل نشده بود صبر کنید تا 100درصد شود سپس آن را از شارژر جدا کنید
  • اکنون باتری آیفون شما کالیبره شده است و مقیاس باتری مجددا تنظیم شده است.
  • از آنجا که باتری موبایل در طی گذشت 6 ماه دچار افت ظرفیتی 2 الی 5 درصدی می شود لذا توصیه می کنیم فرایند کالیبره کردن باتری را هر 6 ماه یک مرتبه انجام دهید.
  • تنظیمات اپلیکیشن هایی که در مصرف اتری تاثیر گذارند

به بخش تنظیمات باتری گوشی آیفون بروید در پایین صفحه اپلیکیشن هایی را که در مصرف باتری تاثیر زیادی دارند را مشاهده می کنید، برای اینکه به صورت دقیق تر بدانید که هرکدام از آن ها تا چند درصد باتری را مصرف کرده اند کافی است بر روی آیکن ساعت در همین صفحه کلیک کنید.

رسانه های اجتماعی از قبیل فیس بوک- تلگرام و… شارژ بیشتری از باتری را مصرف می کنند اما برخی برنامه ها مانند موزیک- گالری و.. که به صورت پیش فرض بر روی گوشی نصب شده اند باتری کمتری مصرف می کنند.

اپلیکیشن هایی که به میزان فراوانی در تخلیه شارژ باتری تاثیر دارند را ببندید و یا در صورتی که به آن ها نیاز ندارید غیرفعالشان کنید.

  • حالت Low Power Mode
  • زمانی که درصد شارژ باتری آیفون به کمتر از 20 درصد می رسد خود گوشی به صورت اتوماتیک به کاربر پیشنهاد فعالسازی حالت Low Power Mode

را می دهد، و زمانی که باتری به کمتر از 10 درصد برسد آیفون به صورت خودکار این حالت را فعال می کند، با کمک این قابلیت مدت زمان بیشتری می توانید از گوشی استفاده کنید و مانع از خالی شدن شارژ باتری شوید، زمانی که گو.شی وارد این حالت می شود نوار وضعیت در بالای صفحه تغییر رنگ داده و زرد می شود، نکته جالب این که در این حالت موارد ذیل غیر فعال می شوند:

 

  • رفرش شدن خودکار برنامه و اپلیکیشن ها در پس زمینه
  • دانلود و آپدیت خودکار نرم افزارها
  • سیری
  • دریافت ایمیل
  • وال پیپرهایی متحرک

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دکمه بازگشت به بالا