تازه های کسب و کارعمومی

باتری ماشین مخصوص مناطق گرمسیری

عوامل متعددی بر عملکرد و طول عمر باتری خودرویی تأثیرگذار است. دما بعنوان یکی از عوامل مؤثر در ویژگی‌های عملکردی باتری خودرو مطرح است. با توجه به وسعت کشور، تنوع آب و هوا و اختلاف دمای استان‌ها و شهرستان های مختلف، باید باتری های مناسب را برای خودروها در نظر گرفت. به دلیل طول عمر کوتاه باتری های مناطق جنوبی، استفاده از باتری مخصوص مناطق گرمسیری بعنوان مناسب ترین گزینه مطرح است.

برخلاف تصور رایج، گرمای شدید یا دمای بالای تابستان نسبت به دمای پایین در فصل زمستان، خطر بیشتری را برای باتری ماشین ایجاد می کند؛ به گونه ای که هنگام روشن بودن کولر ماشین روشن فشار بیشتری به باتری خودرو وارد می شود. در این مقاله به ویژگی‌ های باتری مناسب مناطق گرمسیری خواهیم پرداخت:

طراحی باتری های سرب اسیدی به گونه‌ای است که می‌توانند در محدوده دمایی نسبتا وسیعی فعالیت کنند؛ البته این گونه باتری‌ ها در محیط‌های خیلی گرم و خیلی سرد می توانند دارای افت عملکرد باشند. ظرفیت باتری سرب اسیدی در دماهای بالا افزایش می‌یابد، به نحوی که در دمای ۵۰ درجه سانتی گراد نسبت به ۲۵ درجه سانتی گراد، ظرفیت باتری حدود ۲۰%  افزایش می‌یابد. افزایش ظرفیت باتری در دمای بالا زیان آور است و کاهش طول عمر باتری خودرو را به همراه دارد. در دمای پایین، ظرفیت باتری حدودا ۲۰%  نسبت  به حالت نرمال کاهش می‌یابد.

قیمت باتری ماشین چقدر است؟

عوامل اصلی تخریب باتری خودرو

براساس گفته انجمن نگهداری از خودرو، گرما و شارژ بیش از حد بعنوان دو عامل اصلی خرابی باتری خودرو مطرح است. وقتی الکترولیت باتری در معرض دمای بالا قرار می‌گیرد، احتمال تبخیر شدن آن افزایش می‌یابد. در واقع با تبخیر آب مقطر، الکترولیت موجود در باتری غلیظ تر می‌شود و شرایط برای تخریب باتری فراهم می‌گردد. همچنین دمای بالای هوا در مناطق گرمسیری، سرعت خوردگی شبکه های باتری را نیز افزایش می دهد. خرابی سیستم شارژ باتری، از نتایج تأثیر گرما بر طول عمر باتری ماشین است؛ به نحوی که گرمای زیاد اغلب شارژ بیش از حد باتری را به همراه دارد و منجر به خرابی باتری می شود.

قیمت باطری نیرو گستران خراسان چقدر است؟

تقسیم بندی باتری های سپاهان باتری از نظر آب و هوا

باتری‌های خودرویی سپاهان باتری از نظر منطقه آب‌و‌هوایی به دو دسته زیر تفکیک می‌شوند:

  • باتری های گرمسیر
  • باتری های غیر گرمسیر (باتری غیر گرمسیر صرفا به معنای سردسیر نیست)

در مناطقی با آب و هوای گرم، مجتمع صنعتی سپاهان باتری توانسته با طراحی باتری مخصوص مناطق گرمسیری، مانع کاهش طول عمر باتری ماشین شود.

باتری مخصوص مناطق گرمسیری مجتمع صنعتی سپاهان باتری  در ۴ استان‌ گرمسیری سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان و خوزستان عرضه می شود و در استان‌های غیر گرمسیر به فروش نمی‌رسد.

قیمت باتری دولتی از چقدر است؟

باتری های گرمسیری

  • فرآیند ارائه خدمات پس از فروش باتری مخصوص مناطق گرمسیری سپاهان باتری

در فرآیند  باتری باید به این نکته توجه داشت که خدمات گارانتی تنها در استان انجام گارانتی محصول، ارائه می شود. به‌عنوان مثال؛ اگر باتری غیر گرمسیری را در استان گرمسیری گارانتی کنید، در زمان ارائه خدمات، گارانتی استان گرمسیری ارائه و باتری مخصوص مناطق گرمسیری تحویل داده می شود.

  • مزایای استفاده  از باتری مناسب مناطق گرمسیری
  • کاهش مصرف آب مقطر
  • کاهش خوردگی شبکه
  • بهبود عملکرد در دمای بالا تا ۱.۵ برابر باتری های استاندارد
  • مناسب برای مناطق گرمسیری با دمای بالا
  • باتری مخصوص مناطق گرمسیری سپاهان باتری براساس چه استانداردی تولید می شوند؟

باتری های موجود در داخل کشور عموما براساس استانداردهای DIN و JIS طراحی و تولید می‌شوند. استاندارد DIN  بر اساس استاندارد کشورهای آلمان و اروپا و استاندارد JIS براساس استاندارد کشورهای ژاپن و کشورهای آسیای جنوب شرقی است.

باتری های مخصوص مناطق گرمسیری سپاهان باتری، بر اساس هر دو سطح استاندارد جهانی تولید می‌شوند.

تیپ باتری های تولید شده بر اساس استاندارد JIS عبارتند از:

تیپ باتری های تولید شده بر اساس استاندارد DIN عبارتند از:

شرکت سپاهان باتری قادر به طراحی و تولید انواع باتری های سیلد و غیر سیلد در آمپراژ های ۳۵ تا ۲۲۰ آمپر می باشد.

  • گارانتی باتری مخصوص مناطق گرمسیری سپاهان باتری

مجتمع صنعتی سپاهان باتری برای کلیه محصولات خود گارانتی تعویض در نظر می گیرد که مدت زمان این گارانتی برای محصولات مختلف متفاوت است. برای مثال باتری مخصوص مناطق گرمسیری سپاهان باتری در دو نوع اوربیتال با ۱۵ ماه گارانتی و اتمیک با ۱۲ ماه گارانتی ارائه می شود.

با مراجعه به وب سایت  فروش اینترنتی سپاهان باتری به آدرس

می توانید باتری متناسب با برند خودرو، مدل خودرو و  آمپر آن را خریداری کنید.

کاربران می توانند باتری های خریداری شده از سایت فروش اینترنتی را از درب فروشگاه تأمین کننده معرفی شده و یا در محل مد نظر دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: دما بر نحوه عملکرد و طول عمر مفید باتری تأثیرگذار است. بنابراین باتری مناسب مناطق گرمسیری باید با کیفیت بالایی، ویژه آب و هوای گرم ساخته شده باشد.

تأثیر دما بر عملکرد باتری

زمانی که سطح الکترولیت باتری در شرایط درجه حرارتی بالایی قرار بگیرد، آب مقطر موجود در مایع الکترولیت بخار می شود. با بخار شدن آب مقطر مایع الکترولیت سفت و غلیظ می شود که این عامل زمینه ساز خرابی باتری است.

دمای مناسب برای عملکرد باتری ۲۵ درجه می باشد. دماهای بسیار بالاتر از این درجه می تواند سبب کاهش فراوان عمر باتری گردد. با انتخاب باتری مناسب مناطق گرمسیری از کاهش عمر باتری و خرابی آن جلوگیری می شود.

نشانه های خرابی باتری

ماشین روشن نمی شود و یا بی دلیل خاموش می شود.

صدای استارت زدن ماشین نسبت به قبل تغییر پیدا کرده است.

تجهیزات برقی مانند بالابر شیشه ها، سیستم صوتی، چراغ ها به درستی کار نمی کنند.

نشانگر سلامت درج شده روی باتری تغییر رنگ پیدا نموده است.

چندین سال ازعمر باتری گذشته است.

ظاهر باتری دچار تغییر شکل زیادی شده است.

باتری سپاهان باتری مناسب مناطق گرمسیری است ؟

سپاهان باتری که از تولیدکنندگان برتر باتری می باشد باتری های گوناگونی را طراحی و تولید می کند. تولیدات سپاهان باتری شامل ، ، باتری های اتمیک و… می باشد.

شرکت سپاهان، باتری های خود را بر اساس منطقه آب و هوایی به دو صورت باتری های گرمسیری و باتری های غیر گرمسیری تولید می کند.

باتری های غیر گرمسیری برای مناطق معتدل و سرد مناسب می باشند. مکانیزم ساخت باتری های گرمسیری به صورتی می باشد که از افت طول عمر باتری در مناطق بسیار گرم، ممانعت می کند.

باتری های گرمسیری سپاهان دارای امتیازهایی از جمله مصرف پایین آب مقطر، کاهش خوردگی شبکه و افزایش چندین برابری راندمان باتری در دماهای بالا نسبت به باتری های معمولی، می باشند.

این باتری ها بر اساس اصول و استانداردهای جهانی ساخته شده اند. یک نمونه از باتری مناسب مناطق گرمسیری سپاهان ، باتری تروپیکال می باشد.

باتری های گرمسیری سپاهان

در مناطق گرمسیری درجه حرارت هوا بیشتر از ۵۰ درجه می باشد. در چنین شرایطی، ظرفیت باتری بالا می رود و بیش از میزان استاندارد شارژ می شود. شارژ بیش از اندازه موجب کاهش طول عمر باتری می گردد. باتری مناسب مناطق گرمسیری سپاهان این ایرادات را رفع کرده است. شما در فصول گرم یا مناطق بسیار گرم می توانید با داشتن این باتری ها  لذت استفاده دائمی از کولر خودرو را ببرید، بدون آنکه نگران خرابی باتری باشید.

چرا خرابی باتری در مناطق گرمسیری بیشتر است ؟

یکی از دلایل خرابی باتری در مناطق گرمسیری، استفاده از کولر می باشد. استفاده زیاد از کولر سبب مصرف بیشتر شارژ باتری می شود.

حرارت بالای موتور خودرو در مناطق بسیار گرم با توجه به مجاورت موتور و باتری، موجب خرابی باتری می شود. در واقع موتور حرارت بالای خود را به باتری منتقل کرده و تبخیر الکترولیت بیشتر می شود. باتری مانند یک عایق می شود و با عبور کمتر الکترون ها، باتری به سرعت فرسوده و خراب می شود. گرما صفحات باتری را خراب می کند و موجب خوردگی صفحات می شود.

در مناطق گرمسیری فن ها کمتر می توانند موتور را خنک کنند و این هم از عوامل دیگر خرابی بیشتر باتری در شرایط آب و هوایی گرم است.

با دلایل گفته شده، ضرورت انتخاب باتری مناسب مناطق گرمسیری برای خودروها بیش از پیش احساس می شود.

زمانی که باتری ماشین از رنج دمایی مناسب خارج شود ( چه گرمای بیش از حد چه سرمای بیش از حد ) دچار اختلال در عملکرد می شود. این اختلال به شدت کاهش دهنده عمر مفید باتری است.

تا حد امکان از پارک نمودن طولانی مدت ماشین در معرض آفتاب خودداری نمایید. حداقل قسمت جلوی ماشین را زیر درخت و… که سایه است قرار دهید.

سطح الکترولیت را مرتباً چک نمایید. زیرا پایین آمدن این سطح از عوامل خرابی باتری است. بنابراین با چک کردن مرتب سطح الکترولیت در هوای گرم، در صورت پایین بودن سطح آن، آن را پر می کنید تا از خرابی باتری جلوگیری شود.

خرید باتری مناسب مناطق گرمسیری برای خودروهایی که اکثر اوقات در هوای بسیار گرم بیرون هستند، راه حل مناسبی برای پیشگیری از خرابی های مکرر باتری در گرما می باشد.

 

 

دکمه بازگشت به بالا