پیاده‌روی اربعین، حرکتی معنوی، فرهنگ‌ساز و الهام‌بخش است

پیاده‌روی اربعین، حرکتی معنوی، فرهنگ‌ساز و الهام‌بخش است

سلام آنلاین / اصفهان یک استاد دانشگاه گفت: پیاده روی اربعین یک حماسه مهیج حسینی و زیباترین سنت اجتماعی-مذهبی است که جای خود را در جهان باز کرده و حرکتی معنوی است که باعث فرهنگ سازی و الهام بخشیدن به امام حسین (ع) می شود جهان

نصیرالدین جوادی در گفت وگو با سلام آنلاین، اظهار کرد: یکی از مهم ترین نکات الهام و راهنمایی که بر اهمیت مراسم اربعین تاکید می کند این است که می توانیم امام حسین(ع) و یاران بزرگوارش را شیاطین نگه داریم، آنها خلق کردند و شگفت انگیز هستند. . حوادث آن را با فرهنگ های مختلف جهان آشنا می کند. این رسالت واقعاً شریف، لازم و ضروری است و مهمترین و بهترین راه برای انجام آن اربعین است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم حادثه عظیم کربلا، هدف امام حسین(ع) و یارانش و ارادت و فداکاری آنها را در حال و آینده به مردم نشان دهیم، یکی از راه ها حفظ و نگهداری است. جریان های ایجاد شده در اربعین سنت پیاده روی اربعین یک سنت دینی و اجتماعی است که در بین مسلمانان و به ویژه شیعیان ایجاد شده است. پیاده روی اربعین راه حلی مسالمت آمیز همراه با شادی و نشاط است این شادی به این دلیل است که چنین سنت زیبایی با حضور گسترده مسلمانان و شیعیان شکل گرفت.

اعضای سابق هیأت علمی دانشگاه قرآن و عترت اصفهان با اشاره به مهم ترین فواید و ثمرات پیاده روی اربعین در جامعه افزودند: یکدیگر. امواج در پیاده روی این نشان می دهد که سنت های سیا صلح آمیز، محبت آمیز و محبت آمیز است و این موضوع تاثیر زیبایی بر جامعه می گذارد.

فرهنگ‌های مختلف از کشورهای مختلف و برخی گروه‌های غیرشیعی نیز در این پیاده‌روی شرکت می‌کنند. افرادی که دارای مدرک جامعه‌شناسی هستند می‌توانند افراد مختلف را از کشورهای مختلف مطالعه و بررسی کنند و یافتن راه‌حل‌هایی برای نحوه همکاری کشورهای مختلف، یک چیز دیگر: رشد اخلاقی فردی است. در اربعین در مردمی که با پای پیاده به کربلا می روند و روحیه ایثار و ایثار را پذیرا می شوند.

جوادی خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین یک حماسه مهیج حسینی و زیباترین سنت اجتماعی-مذهبی است که جای خود را در جهان باز کرده است و حرکتی معنوی فرهنگ ساز و الهام بخش امام حسین (ع) است. این مشکل حتی در اروپای غربی و آسیایی غیرمسلمان و کشورهای عربی نیز مشهود است.

امام حسین (ع) پس از آنکه بازمانده و پیرو این رسالت افتخاری را به جامعه سفارش کرد، شهادت را پذیرفت و به شهادت رسید. وقایع کربلا و امام حسین و یارانش را بشناسید. اجتماعات بزرگ مسلمانان در منطقه و سراسر جهان به خوبی به این هدف عمل می کند، به ویژه امروزه که رسانه های جمعی گسترده و ارتباطات و اطلاعات به سرعت در حال گسترش است. اربعین در معرفی امام حسین (ع) به جهانیان نقش داشت. لازم به ذکر است افرادی که با تفکر امام حسینی رقیب و دشمن هستند از غیرت و عظمت اربعین ناراحت هستند و می خواهند در صورت امکان این جریان را تعطیل کرده و به فراموشی بسپارند. زیرا قصد داشتند جلوی تعالیم امام حسین(ع) و فرهنگ ایشان را بگیرند.

جوادی گفت: اربعین الهام بخش مردم آزادی خواه، عدالت خواه و مخالف ظلم در جهان است و دلیلی است برای شناخت امام حسین (ع) و اهداف انسان دوستانه او و مخالفت ها در حال افزایش است. بالا هم. دشمن آنها در برابر جریان اربعین برنامه ریزی می کند. لازم به ذکر است که همه شرکت کنندگان و بزرگان دین به ویژه اربعین باید توجه داشته باشند که تا حد امکان این حرکت تربیتی آلوده به خرافات و باورهای غلط نباشد و این حرکت بزرگ مقدس تر و بیشتر باشد. سال به سال مثل خدا.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا