اجتماعی

تشریح شرایط راهپیمایی اربعین درتهران/پیشنهاد ارائه کارت واکسن برای دریافت مجوز تردد بین استانی

شهردار تهران شرایط راهپیمایی اربعین تهران در حالی که بقایای پیاده روی اربعین است را تشریح کرد و گفت: خروجی ندارد. اما راهپیمایی با تجمع در یک مکان متفاوت است. بنابراین ، راهپیمایی مشروط خواهد بود.

به گزارش سلام آنلاین ، انوشیروان محسنی بندپی در پایان نشست ستاد کرونا در تهران در جمع خبرنگاران گفت: “گزارش ارائه شده در جلسه امروز نشان می دهد که پس از نه هفته پیشرفت متوالی ،” اما ما نباید بگوییم که به ثبات رسیده ایم. بنابراین ، رعایت پروتکل بهداشتی ، فاصله و ماسک باید در حد اعتدال باشد دستور کار تا به اوج بعدی نرسیم.

وی با اشاره به 9،352،951 دوز واکسیناسیون در تهران ، گفت که از این تعداد ، 6 میلیون و 621 هزار و 561 دوز در دوز اول و 2.731 میلیون دوز در اولین دوز تزریق شده است. بدون شک ، نگهداری 506 محل واکسیناسیون در تهران بسیار مهم است ، بنابراین ما می توانیم روند واکسیناسیون را تسریع کنیم و باید از تمام ظرفیت خود برای این کار استفاده کنیم.

شهردار گفت: “در بحث واکسیناسیون ، ارتباط مهمی بین کاهش مرگ و میر و کاهش مدت زمان عفونت با واکسیناسیون وجود دارد.” بنابراین ما باید انگیزه ایجاد کنیم تا افراد واکسینه شوند. در این راستا ، ما به ستاد ملی کرونا پیشنهاد می کنیم کسانی که کارت واکسیناسیون دارند بتوانند سفر کنند. به عبارت دیگر ، به جای مجوز قبلی که از سوی راوا و فرماندار استان صادر شده است ، کارت واکسن باید برای تردد بین استانی دیده شود. همچنین می تواند در استخر خارج از سالن و حتی دسترسی به مرکز خرید خدمات ارائه دهد ، که یک طرح تشویقی برای کسانی است که کارت واکسیناسیون دارند.

شهردار تهران: واکسیناسیون در روستاهای تهران باید تا حد امکان در دستور کار قرار گیرد و در این راستا ، در صورت کمبود ، فرمانداران شهر تهران باید کمک های لازم را انجام دهند. در حال حاضر ، سه شهر تهران در اولین واکسیناسیون گروه های هدف از میانگین استانی عقب هستند. قرچک با 50.2 درصد ، ورامین 54.1 درصد و پاکداس 59.4 درصد ، بیش از 60 درصد از سایر شهرها پشت سر گذاشته شده است که این امر دلیلی برای تماشا و شمارش است.

شهردار تهران در بخشی دیگر از سخنرانی خود در مورد اشغال رژه ابرن در تهران ، موسوم به راهپیمایی بازماندگان ، گفت که تجمعات در یک مکان متفاوت است. بنابراین ، راهپیمایی مشروط خواهد بود. در ابتدا فرمانداران قرچک ، ورامین ، پیشوا و پاکدشت نباید از هیچ وسیله نقلیه عمومی برای انتقال مردم از این شهرها به ری استفاده کنند و فرماندار نیز به همراه پلیس باید نهایت دقت را داشته باشند. به بدون شک هیچ جامعه ای در حرم حضرت عبدالله محاسنی نخواهیم داشت.

وی گفت: “مردم از جایی به مکان دیگر منتقل نمی شوند و هیچ وسیله نقلیه عمومی اجازه جابجایی افراد را ندارد.” هیچ جایی سخنرانی نخواهد شد و مراسمی نخواهیم داشت که منجر به تجمع شود. ما قصد داریم 100 تا 600 متر باقیمانده را در حال حاضر راهپیمایی کنیم ، زیرا از حضور در کارابالا در جشنواره ابرن محروم شده ایم. حرکت با رعایت پروتکل بهداشتی ، فاصله و نیاز به استفاده از ماسک بدون وقفه از میدان امام حسین (ع) انجام می شود. همچنین ، نباید برای راهپیمایی تبلیغاتی انجام شود. از این نظر پلیس ناجا و پلیس راهور باید همکاری لازم را داشته باشند. وضعیت ناپایدار و لغزنده است و برای وضعیت فعلی کار و تلاش زیادی پیرامون آن وجود دارد.

وی گفت: در مقایسه با هفته قبل ، کاهش 12.4 درصدی را برای بیماران سرپایی ، 14.8 درصد ، بیماران بستری 4.8 درصد و مرگ ها را 18.9 درصد مشاهده کردیم.

بندپی گفت: “با افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون ، ما بیش از 500000 دوز واکسن در روز انتظار داریم ، اما در حال حاضر خروجی ما 240،000 تا 260،000 دوز در روز است.” بنابراین ما باید افراد را متقاعد کنیم که با در نظر گرفتن انگیزه واکسینه شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا