فرهنگ و هنر

پایان المپیاد نوجوانان به سبک سینما در تهران

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در مراسم اختتامیه و اختتامیه ششمین دوره المپیک جوانان ایران گفت: المپیاد فیلمسازی جوانان سازوکاری برای معرفی استعدادها به صنعت سینمای ایران برجسته خواهد بود. چهره ها و سرمایه های افرادی که در آینده در این هنر تخصص دارند.

به گزارش سلام آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مراسم اختتامیه ششمین دوره المپیک جوانان ایران شب گذشته (دوشنبه 3 بهمن 1401) در آکادمی نیاوران برگزار شد.

جشنواره کودک برای کمک به تولید دوباره طراحی می شود

سید مهدی جوادی با تاکید بر اینکه از حضور در مراسم اختتامیه ششمین دوره بازی های المپیک جوانان و برگزاری بدون وقفه همزمان با جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان ابراز خرسندی کرد، اما امسال به دلیل بازسازی سالن کودک و نوجوان جشنواره فیلم برای کمک به صنعت سینما، کودکان و جوانان در سال آینده به تعویق افتاده و برگزار می شود.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: «چون المپیاد فیلمسازی جوانان یک سازوکار استعدادیابی در سینماهای ایران است و ما نگران ادامه این جایگاه هستیم.» اردوگاه شهید بهنار و وقتی دیدم آنها تا دو سال مشغول کار روی ایده هایشان بودند. صبح آنها مشغول کار بودند تا بتوانند ارائه خوبی داشته باشند. اطمینان دارم در بین این کودکان استعدادهای بزرگی برای آینده صنعت سینمای ایران، چهره های برجسته و نیروی انسانی متخصص این هنر معرفی خواهند شد و شاهد درخشش آثارشان در جشنواره های ملی و بین المللی خواهیم بود. از مربیان، مربیان و همه کسانی که در برگزاری المپیک شرکت کردند و به ویژه دبیر هنر، علم و اجرای سه رویداد که شبانه روز تلاش کردند تشکر می کنم.

جوادی در پایان به نوید زارع که برای ساخت فیلم خود ابراز تمایل کرده بود قول داد از تحقق این رویداد حمایت کند.

* گزارش عملکرد المپیک به زبان نوجوانان

مسعود احمدیان با گرامیداشت فرا رسیدن ماه رجب گفت: با توجه به اینکه ما جزو جوانان هستیم از نوجوانان می خواهم گزارش پیشرفت دوره ششم المپیک را بخوانند. انیسا هراتی هنرمند جوانی است که در این قسمت افتخار آشنایی با او را داریم و از همدان در المپیاد شرکت کرده است.

در ادامه انیسا هراتی به تشریح گزارش عملکرد پرداخت. پس از اعلام فراخوان ششمین دوره المپیک جوانان ایران، از میان «ایده» و «بیش از 500 فیلم»، 35 دانش آموز نوجوان برای شرکت در این دوره انتخاب شدند که تنها 9 نفر از شهرستان بودند.تهران: آینده ایرانیان صنعت فیلم مال ما خواهد بود که باید آن را یاد بگیریم و در صنعت فیلم تمرین کنیم زیرا اخلاق و امید و درک را درک می کنیم فیلم با ایجاد یک باشگاه برای کودکان و نوجوانان از این پس می توانیم عضو این باشگاه باشیم.

مسعود احمدیان، دبیر این رویداد نیز گفت: گذر زمان مشخص می کند که المپیک چه نتیجه ای خواهد داشت. دوستان وارد عرصه حرفه ای شده اند چرا که امروز شاهد فعالیت هنرمندانی هستیم که بعد از دوره های قبلی المپیک شرایط و کار حرفه ای در سینما را پشت سر گذاشتند و امروز هر دو در گروه ما حضور دارند.

تحسین دو نوجوان المپیادی و آرزوهای فیلمسازان جوان

مجری این مراسم بعداً از علیرضا فرهمند، المپیکی سابق بوشهری و «تنهای تنهای تنها» و نوید زارع، عکاس و فیلمساز سنندجی برای ادای احترام به این هنرمند جوان دعوت کرد.

نوید زارع گفت: خوشحالم که دوباره به المپیاد برگشتم، اتفاقی که در این رویداد برای نوجوانان افتاد یک اتفاق بزرگ است، زیرا امروز در ایران فیلم های کوتاه حرفه ای با هزینه های گزاف ساخته می شود و دنیایی که آن را می سازد. رقابت برای جوانان دشوار است. امیدوارم المپیاد فیلمسازی هر سال با همین کیفیت برگزار شود.

وی ادامه داد: پس از تولید هفت فیلم کوتاه حرفه ای و فیلمبرداری پروژه های مختلف، سه سال است که رویای ساخت فیلم بزرگ خود را در سر می پرورانم و امیدوارم این آرزو محقق شود.

فرهمند همچنین گفت: الان بدم می آید که بعد از پنج دور دوباره به اینجا آمدم و نوجوانان المپیکی را دیدم.

پخش کلیپی از سیکل ششم المپیک ششم قسمت بعدی مراسم اختتامیه است.

سپس سجاد اسماعیلی از شرکت کنندگان ششمین دوره المپیک از یزد به اجرای استندآپ کمدی پرداخت و خاطراتی از حضور خود در این دوره را با بیانی طنز برای حضار بیان کرد.

نوجوانانی که آینده را خلق می کنند پاداش می گیرند

دکتر سید مهدی جوادی، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی؛ مهدی سالم، مدیرعامل بنیاد رودکی، علیرضا اسماعیلی، دستیار و مدیرکل انجمن فیلم ابوالفضل؛ المپیک برای اهدای جایزه این اداره به روی صحنه رفتند و مصطفی نظری زاده دبیر علمی ششمین دوره مسابقات المپیک جوانان ایران نتایج را اعلام کرد.

وی در گفتگو با نوجوانان گفت: شما یکی از گروه بزرگی هستید که از شهری دور در این مراسم حضور دارید، فضای این فضا مانند یک خانواده است. ما با هم دوست هستیم و بعد از چند روز زندگی مان تغییر کرده است. خدا را شکر می کنم که این اتفاق افتاد و انرژی شما باعث خیر و برکت در زندگی ما شد.

به گفته داور، سه فیلمساز جوان مدال المپیک را کسب کردند. آیلین محمودزاده به خاطر ایده های جذابش در فیلم «هدیه ها» بنیامین خدابنده برای استفاده از ساختارهای مختلف در «برای آخرین رنگ های شهر» و از محمد متین رستمی برای نگاه خلاقانه اش در کارتون «تلانگر» تجلیل شد.

سارا عابدی برای مستند «روزی، روزاری، پدربزگ، مادر مغور» مدال برنز، سیدعلیرضا زارعی برای انیمیشن «کتاب سفید» مدال نقره و فاطمه بیتا بهزادی برای فیلم مدال طلا کسب کردند. . «معکوس» ششمین المپیک جوانان ایران

پس از آن هادی مقدم دوست، مصطفی جمشیدی پرور و حامد جعفری از داوران المپیک برای اهدای جایزه به روی سن آمدند.

در این بخش مدال های برنز ششمین دوره بازی های المپیک به چهار تیم «رویاپردازان» به مربیگری سیدجلال دهقانی اشکذری، «جادوگران سینما» به مربیگری نواب محمودی، «مظنونین همیشگی» به مربیگری سید سجاد قاببه و «جادوگران» اهدا شد. سینما». نگاتیو با مربیگری مهدیه غلامحسینی.

مسعود احمدیان، دبیر این مراسم و مهدی احمدی، فیلمساز پیشکسوت نیز برای اهدای مدال های دیگر به سن رفتند. در این بخش تیم «پیشتازان» به مربیگری عماد سلمانیان و «کلاکت» به مربیگری مریم اسمیخانی به مدال نقره دست یافتند.

سرانجام تیم «پویافریم» با مربیگری مهدی خرمیان به مدال طلای ششمین دوره بازی های المپیک جوانان ایران دست یافت.

رسول صدر عاملی، هادی مقدم دوست، حامد جعفری، مصطفی جمشیدی پرور و فرزاد اژدری قضاوت ششمین دوره المپیک جوانان ایران را بر عهده دارند.

ششمین المپیاد جوانان ایران با هدف تاکید بر عدالت فرهنگی و ایجاد فرصت برای کشف و پرورش استعدادها از نقاط مختلف کشور زیر نظر بنیاد سینمایی فارابی برگزار می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا