اجتماعی

تشدید آسیب های روانیِ نوجوانان با استفاده بیشتر از رسانه های اجتماعی

طبق تحقیقی در ایالات متحده ، استفاده از رسانه های اجتماعی تقریباً بدون وقفه ، به ویژه اینستاگرام ، منجر به افزایش مشکلات جسمی ، کاهش عزت نفس و سایر مشکلات روانی در نوجوانان شده است.

بر اساس مطالعه وال استریت ژورنال ، 40 درصد از نوجوانان می گویند تنها هدف آنها از ارسال پست در رسانه های اجتماعی این است که زیبا به نظر برسند ، در حالی که 32 درصد از دخترانی که نوجوانان را تصور می کنند. اینستاگرام فقط تهدیدی برای امنیت جسمی آنها است.

با افزایش استفاده از اینستاگرام ، نوجوانان در معرض آسیب هایی مانند زورگویی سایبری ، افسردگی و بی خوابی قرار دارند.

آخرین مطالعه بالینی که در مجله پزشکی معروف The Lancet منتشر شد ، روی 19،244 کودک متولد شده بین سپتامبر 2000 تا ژانویه 2002 انجام شد.

در این مطالعه ، پسران و دختران 14 ساله مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد 78 درصد از دختران این مطالعه به دلیل استفاده از رسانه های اجتماعی از وزن خود رضایت ندارند.

اینستاگرام پس از شرکت مادر خود ، فیس بوک ، دومین پلتفرم پر استفاده ترین رسانه های اجتماعی است.

در حالی که استفاده از رسانه های اجتماعی تأثیر و مشکلات روانی نوجوانان را افزایش داده است ، برخی از نوجوانان نیز اقدامات پیشگیرانه ای را برای رفع این خطرات انجام داده اند. بر اساس این گزارش ، از هر 10 نوجوان 4 نفر گفته اند که به دلیل قلدری و آزار و اذیت برخی از کاربران این شبکه اجتماعی ، این کاربران را دنبال نکرده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا