علمی و پزشکی

هشدار درباره وضعیت سرطان روده در یزد

اطلاعات تکمیلی:

«محسن میرزایی» معاون بهداشت دانشگاه افزود: بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یزد رتبه سوم شیوع سرطان روده بزرگ را در زنان و مردان دارد.

وی گفت: از ابتدای سال 1400 از 190 هزار نفر 50 تا 69 سال استان، 35 هزار نفر در برنامه های غربالگری سرطان کولورکتال و مراحل اولیه شرکت کردند که از این تعداد 4160 نفر به مراکز تخصصی مراجعه کردند. به.

میرزایی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت تشخیص زودهنگام این بیماری، برنامه های غربالگری سرطان کولورکتال و تشخیص زودهنگام در تمامی مراکز بهداشتی و درمانی، مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز بهداشتی درمانی به صورت رایگان اجرا می شود که برای افراد 50 تا 69 سال توصیه می شود. می توانند در این اکران شرکت کنند.

وی افزود: از آنجایی که وراثت ممکن است در بروز این بیماری نقش داشته باشد، دخالت بستگان درجه یک و دو افراد مبتلا به سرطان یا پولیپ یا کولیت در این برنامه بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش وبدا یزد، اولین تشخیص سرطان کولورکتال توسط میرزایی زمانی که فرد به مرکز بهداشت، مرکز بهداشت عمومی یا مرکز بهداشت یا خانه بهداشت مراجعه می کند، نیاز به انجام آزمایش خون مخفی دارد، برای افرادی که در مدفوع هستند اعمال می شود. علائم بالینی شامل وجود خون در مدفوع، تغییرات در حرکات روده مانند یبوست یا اسهال، کاهش وزن و سابقه شخصی و خانوادگی سرطان روده یا سرطان کولورکتال یا بیماری التهابی روده است. در حال بررسی است.

نشر مطالب پزشکی

به طور خلاقانه و منسجم، مفاهیم علمی پزشکی را به زبانی ساده و قابل فهم برای همه تبدیل می‌کنم. هدفم این است که هر کسی بتواند به سرعت به دانش پزشکی دسترسی داشته باشد.
دکمه بازگشت به بالا