علمی و پزشکی

خانم‌ها برای جلوگیری از سرطان تخمدان پیاز بخورند!

اطلاعات تکمیلی:

پیاز علاوه بر کم کالری بودن، سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها نیز هست. پیش از این، محققان دریافته بودند که این گیاه تند دارای فواید بسیاری برای سلامتی است و اکنون برای جلوگیری از گسترش سلول های سرطانی در تخمدان شناخته شده است.

به گزارش Medicalnewstoday، محققان دانشگاه کوماموتو ژاپن اخیراً ماده ای را در پیاز کشف کرده اند که از گسترش و توسعه سلول های سرطانی تخمدان جلوگیری می کند. سرطان تخمدان شایع ترین نوع سرطان تخمدان است و 40 درصد از بیماران آن تنها 5 سال سن دارند. بنابراین درمان موثر این بیماری باید در دستور کار قرار گیرد تا امید به زندگی در این بیماران افزایش یابد. همچنین در 80 درصد بیماران پس از اولین دوره شیمی درمانی، بیماری عود می کند.

دانشمندان اخیراً ترکیبی به نام “پیاز A” یا ONA در پیاز کشف کرده اند که از تکثیر و رشد سلول های سرطانی تخمدان جلوگیری می کند. بررسی ها نشان داده است که پس از تزریق ONA در بیماران مبتلا به سرطان تخمدان، رشد سلول های سرطانی کند می شود. در واقع این ترکیبات موجود در پیاز فعالیت تومورهای سرطانی را متوقف می کند.

محققان دریافته اند که از این ترکیبات می توان در تولید داروهایی استفاده کرد که خاصیت ضد سرطانی دارند. آنها این ترکیب موثر را به صورت خوراکی به موش ها دادند. نتایج نشان داد که پس از مدت زمان درمان، علاوه بر افزایش عمر موش های مبتلا، توسعه تومورهای سرطانی نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

درمان آزمایشی روی این حیوان هیچ گونه عارضه جانبی نداشته است و محققان امیدوارند با انجام آزمایشات و بررسی های بیشتر بتوانند از این درمان موثر در افراد مبتلا به سرطان تخمدان استفاده کنند.در آینده نزدیک.

نشر مطالب پزشکی

به طور خلاقانه و منسجم، مفاهیم علمی پزشکی را به زبانی ساده و قابل فهم برای همه تبدیل می‌کنم. هدفم این است که هر کسی بتواند به سرعت به دانش پزشکی دسترسی داشته باشد.
دکمه بازگشت به بالا