اجتماعی

در توزیع پزشک و تجهیزات درمانی در حق استان‌های محروم ظلم شده است

سلام آنلاین/ لرستان یکی از اعضای شورای بهداشت و درمان شورای اسلامی گفت: در توزیع پزشکان و تجهیزات پزشکی، حقوق استان های مصادره شده تضییع شده و انتظار می رود وزارت بهداشت کنترل های شدیدتری داشته باشد.

دکتر یحیی ابراهیمی در گفت وگو با سلام آنلاین، درباره توازن بین تعداد پزشک و زیرساخت های درمانی گفت: متاسفانه لرستان در این زمینه از استانداردهای یک کشور عقب مانده است و این غیرقابل قبول است.

به ازای هر 1000 باید 1.8 پزشک داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به طور معمول به ازای هر 1000 نفر باید 1.8 پزشک داشته باشیم، افزود: تعداد تخت های بیمارستانی باید بین 1.6 تا 1.8 تخت در هر 1000 تخت باشد، اما متأسفانه این استاندارد در لرستان و به ویژه در برخی شهرها وجود دارد. نیمه استاندارد در مورد تعداد ICU، CCU، پزشکان متخصص و مراکز درمانی.

یکی از اعضای شورای سلامت شورای اسلامی گفت: در این مواقع راه درازی در پیش است تا بتوانیم استان را به هنجارهای کشور و کشور را به هنجارهای روز دنیا نزدیک کنیم.

توزیع پزشکان در استان های مختلف کشور ناعادلانه است

ابراهیمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر با کمبود پزشک مواجه نیستیم اما توزیع آنها در استان ها و شهرستان های کشور ناعادلانه است، گفت: در حال حاضر 80 هزار پزشک عمومی وجود دارد، یعنی در این کشور پزشک عمومی وجود دارد. . شما برای 1000 نفر تمرین می کنید.

وی با انتقاد از اینکه اکثر این پزشکان دیگر در حرفه پزشکی نیستند و یا در شهرهای بزرگ تجمع کرده اند، گفت: این موضوع باعث شده در مناطقی که کمبود وجود دارد، اما در مناطقی که کمبود معلم وجود دارد، پزشک کمبود داشته باشد. پزشکان در حال افزایش هستند.

توزیع نابرابر نیروی کار و تجهیزات پزشکی صدای مردم را بلند کرده است.

یکی از اعضای شورای بهداشت و درمان شورای اسلامی گفت: توزیع ناعادلانه صحبت های کارگری و پزشکی صدای مردم را درآورده است و آنچه از وزارت بهداشت انتظار داریم کنترل باشد. کارکنان، پزشکان و متخصصان توزیع عادلانه تجهیزات و لوازم پزشکی را رعایت می کنند.

ابراهیمی گفت: مثلاً در شهری مثل تهران در هر خیابان ده نفر هستند. . اسکن، m. . ای سی سی. آنژیوگرافی وجود دارد و وقتی در مورد استان های مختلف صحبت می کنیم بهانه ها از زمانی شروع می شود که بحث شاخص ها را مطرح می کنند.

متأسفانه حقوق استان‌های در معرض تهدید پایمال شده و انتظار می‌رود که وزارت بهداشت با شفافیت بیشتری مدیریت شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا