اجتماعی

هزینه‌های درمان اعتیاد در کشور/ میزان گرایش به اعتیاد در نوجوانان

مدیر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در وزارت بهداشت گفت: “اطلاعات مربوط به شیوع مصرف مواد مخدر در کودکان و نوجوانان محدود است.” اما در تحقیقی که توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام شد ، میزان اعتیاد به مواد مخدر در بین دانش آموزان 13 تا 17 ساله یک درصد برآورد شد.

دکتر مهدی شادنوش در گفت وگو با سلام آنلاین وی در مورد وضعیت اردوگاه های درمان مواد مخدر در کشور گفت: اردوگاه های درمان مواد مخدر یا به عبارت دیگر مراکز درمانی برای درمان مواد مخدر به دو گروه محدود و داوطلبانه تقسیم می شوند. پناهگاه اجباری مرکزی است که برای اجرای ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر و نگهداری معتادان متجاهر تأسیس شده است. تعداد این مراکز در کشور محدود است و همه مراکز در نهادهای دولتی هستند. در همین زمان ، پناهگاه های داوطلبانه برای درمان اعتیاد به مواد مخدر مطابق با اجرای ماده 15 قانون مبارزه با مواد مخدر تأسیس شده اند و هدف آن دسته از مصرف کنندگان مواد مخدر است که به دنبال درمان مشکلات دارویی خود هستند. این مراکز زیرمجموعه سازمان بهزیستی هستند.

چگونه افراد HIV یا هپاتیت را شناسایی و درمان کنیم

وی درباره چگونگی شناسایی افراد مبتلا به اچ آی وی یا هپاتیت در کمپ های ترک اعتیاد گفت: این بیماری به آنها منتقل می شود و آنها به یک مرکز پزشکی تخصصی ارجاع می شوند و این بیماری ها. بیماران مبتلا به ویروس هپاتیت B یا ایدز که به دلیل سو abuse مصرف مواد در یک سرپناه تحت معالجه قرار می گیرند ، می توانند با آموزش و مراقبت های بهداشتی درمان اچ آی وی یا هپاتیت را نیز دریافت کنند و به آنها نیازی نیست.

هزینه های درمان دارویی داخلی

شادنوش در مورد هزینه های درمان اعتیاد در کشور گفت: “هر ساله هزینه های درمان اعتیاد به مواد مخدر مانند سایر هزینه های مراقبت های بهداشتی در تعرفه های خاص و جداگانه برای بخش دولتی است. خصوصی و خیریه در درمان اختلالات سو abuse مصرف مواد اعلام شده و این مراکز ملزم به رعایت این مالیات هستند. البته لازم به ذکر است که این خدمات در دولت دوازدهم تحت پوشش بیمه اول قرار دارند و دولت هزینه بیمه خدمات درمان سو abuse مصرف مواد را در قالب ردیف های بودجه مشخص در قانون بودجه سالانه پرداخت می کند. خوشبختانه در سال 1399 با پیگیری های معاون وزیر بهداشت و با کمک این نهاد مسئول بسیاری از مشکلاتی که در نحوه دریافت حمایت بیمه ای از بیماران وجود داشت امید بود. 1400 بیمار دیگر که نیاز به حمایت خواهند داشت قادر به دسترسی به خدمات درمان اعتیاد کم هزینه است.

وضعیت داروهای مرتبط با مواد مخدر در کشور

به جای متادون ، درمان های دارویی دیگری را پیشنهاد دهید

مدیر مرکز پیوند و درمان وزارت بهداشت تأیید می کند که در تمام داروهای اصلی که در معالجه این بیماری استفاده می شود از مواد منبع محلی استفاده می شود و در این کشور کمبودی وجود ندارد. متتون مهمترین و پرمصرف ترین دارو است. این بیماران بسیار کم هزینه هستند و خدمات مراقبت از اطفال نیز تحت پوشش هستند. البته این قیمت پایین باعث می شود مشکلات دیگری را نیز ببینیم. به همین دلیل ، متولیان درمان دارویی در همه کشورها توافق می کنند که باید درمان های جایگزین داروهای غیر دارویی و مت آمفتامین ها مانند استفاده از باپوفن را ترویج و گسترش دهند. در حقیقت ، این دارو گرانتر از مت آمفتامین است و معاون وزیر بهداشت و سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت با همکاری دفتر مبارزه با دارو در جستجوی راه هایی برای کاهش هزینه دارو هستند. . خوشبختانه شرکتهای تحصیل کرده ای در کشور وجود دارند که می توانند جدیدترین داروهای مورد استفاده در درمان سو abuse مصرف مواد را در کشور تولید کنند.

مهمترین مسائل و چالشهای درمان دارویی در کشور

شادنوش افزود: “امروز ، درمان سو abuse مصرف مواد در کشور ما از وضعیت بهتری برخوردار است.” سیاست های کلی ، قوانین عالی ، واحدهای مدیریتی و مراکز بهداشتی روشن است. پزشکان متخصص و متخصصان آموزش دیده هیچ کمبودی ندارند. داروی مورد نیاز به مقدار لازم در کشور تولید و موجود است. پروتکل های درمانی نیز شناخته شده و در دسترس هستند. اما شاید مهمترین مسئله در این زمینه عدم تطابق دستگاههای مسئول و نظارت ناکافی بر ارائه دهندگان خدمات باشد که امیدواریم در سال آینده برطرف شود.

آسیب های عروقی برای شناسایی و درمان معتادان

وی گفت: متأسفانه معتادان به مواد مخدر و افراد بی خانمان به دلیل مشکلات سلامتی کمتر و نرخ زندگی بالاتر (همزیستی دو بیماری) با بیماری هایی مانند ایدز سطح ایمنی کمتری دارند. بسیاری از بیماری ها ، به ویژه بیماری های قلبی عروقی. همچنین ، این افراد معمولاً با افراد مشابه تماس دارند و اگر شخصی آلوده باشد ، ممکن است تعداد زیادی از افراد در تماس با آنها آلوده شوند. با توجه به این مسائل در پروژه هایی که برای جمع آوری معتادان پس از بیماری قلبی طراحی شده است ، بیماران در ابتدا از نظر بیماری های قلبی عروقی غربال می شوند و در صورت مشکوک بودن ، از بیماران دیگر جدا شده و یا تحت درمان قرار می گیرند. در هر صورت ، ما امیدواریم که این افراد بر اساس یک برنامه پیش بینی شده علیه سلطنت واکسینه شوند تا در صورت بازگشت به جامعه در معرض خطر بیماری های قلبی عروقی برای خود و شما باشند.

وضعیت درمان اعتیاد برای نوجوانان و نوزادان معتاد متولد شده

شادنوش در ادامه درباره پروتکل وزارت بهداشت در زمینه درمان و ترک معتادان متجاهر و افراد زیر 18 سال یا کودکان مبتلا به اعتیاد مادرزادی گفت: افراد زیر 18 سال درگیر مصرف مواد هستند. تا 4 سال به 4 تا 12 سال و 12 تا 18 سال تقسیم می شود و هر گروه پروتکل درمانی خاص خود را دارد. اگرچه مدیریت پزشکی اختلالات سو abuse مصرف مواد در کودکان و نوجوانان ممکن است آسان باشد ، اما درمان جامع این گروه به دلیل نیاز به مداخله و حمایت پزشکی در سطح خانواده ، مشکلات جدی ایجاد می کند و نیاز به فعالیت های هماهنگ درمان های مختلف و بخش های پشتیبانی در ارائه خدمات مورد نیاز است.

بر اساس یک مطالعه ، یک درصد از افراد 13 تا 17 ساله معتاد هستند

“نوزادانی که از مادران با مشکلات مرتبط با دارو متولد می شوند نیز ممکن است علائم ترک داشته باشند و باید سه تا پنج روز پس از تولد در بیمارستان تحت نظر قرار بگیرند و دارو مصرف کنند.” در صورت لزوم علائم زایمان البته باید توجه داشت که اطلاعات در مورد شیوع تفاوت سو abuse مصرف مواد در کودکان و نوجوانان محدود است. در تحقیقی که توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام شد ، میزان اعتیاد در دانش آموزان 13 تا 17 ساله یک درصد برآورد شد. اطلاعات مربوط به نوزادانی که از مادران باردار مبتلا به اعتیاد متولد می شوند نیز محدود است. در تحقیقی در تهران ، این میزان 0.5٪ برآورد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا