اجتماعی

هرکدام از قهرمانان ورزشی می توانند علمدار یک حوزه محیط زیست باشند

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هر قهرمانی می تواند دوستدار محیط زیست باشد و به حفظ محیط مظلوم ما کمک کند.

به گزارش سلام آنلاین، نورالله مرادی در افتتاحیه پارک المپیک که همزمان با بزرگداشت روز ملی هوا با شعار هوای پاک، حقوق عمومی، اراده ملی ظهر امروز در مقابل رضا صالحی امیری – رئیس کمیته ملی المپیک سعید برگزار شد. محمودی – مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش قهرمان کشور در پارک طبیعی پردیسان برگزار شد، با اشاره به اینکه حدود 12 سال پیش مانند امروز پردیس مدال آوران را به عنوان جایی که قهرمان قرار است راه اندازی کنیم. درخت نمادین بکار وی افزود: «خوشحالم که این موضوع امروز به طور گسترده‌تری مطرح می‌شود.

وی گفت: امروز واقعا حضور ورزشکاران را در این رشته احساس می کنیم و مسائل کلیدی برای حفظ محیط زیست ضروری است.

معاون آموزشی و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: در این دوره جدید با توجه به این رویکرد که بدون کمک مردم کاری از دست ما برنمی آید و نیروی انسانی کافی برای حفاظت از محیط زیست نداریم، باید برای استفاده از آن تلاش کرد. هر دو همه با هم وی گفت: درهای سازمان حفاظت محیط زیست به روی همه عزیزان باز است و هر قهرمان می تواند کارشناس محیط زیست باشد و به حفظ محیط زیست کمک کند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه کشور ما کشور دوستدار محیط زیست و کشور دوستدار ورزش است، گفت: معتقدیم داشتن محیطی سالم می تواند به استحکام جامعه کمک کند.
معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین افزود: در حوزه ترویج و توسعه جنگلداری به دنبال کشت ارقام بومی و محیط زیست در کشور هستیم.
مرادی با بیان اینکه این افراد معتقدند وقتی آخرین دریا آلوده می شود، آخرین رودخانه خشک می شود و آخرین ماهی ها صید می شوند، احساس می کنیم نمی توانیم غذا بخوریم و امیدوارم بتوانیم به ایجاد محیط سالم کمک کنیم. باورهای بومی در دریای کارائیب

سعید محمودی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز با اشاره به اینکه امروزه مسائل زیست محیطی برای برنامه ریزان و حتی مردم کشورمان با مشکل مواجه شده است، گفت: یکی از مهمترین مسائل جهان امروز صحبت از جهانی است. گرم شدن و تغییرات آب و هوایی به خصوص در منطقه». خاورمیانه است.

وی با بیان اینکه ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین تاثیر را بر گرمایش زمین داشته است، گفت: اگر به پارامترهای کلیدی آب و هوا در آن کشور نگاه کنیم، دمای کشور ما 3 درجه بالاتر از میانگین جهانی است و اگر ما باران را تماشا می کنیم پارامترها ما حدود یک چهارم میانگین بارندگی جهان را دریافت می کنیم و مجموع این مشکلات نشان می دهد که کشور ما نسبت به سایر نقاط جهان با سرعت بیشتری در حال گرم شدن است و اینها مسائلی است که باید به آنها توجه شود.

محمودی با بیان اینکه در کنار برنامه ریزی ضعیف در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی، اکنون با مشکلات زیادی در حوزه مواجه هستیم و اگر می خواهیم به آینده امیدوار باشیم باید توجه بیشتری داشته باشیم. این زمینه. محیط زیست زیرا محیطی است که در آن افراد هیچ نقشی، ارزشی و موفقیتی ندارند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه اساس آموزش، آگاهی است و درک، اساس دانش و دانش، اساس پیشرفت هر جامعه است، به صراحت بیان کرد که باید مردم را در این عرصه آموزش دهیم و بیشتر شویم. درگیر مسائل زیست محیطی و چنین برنامه هایی می تواند بسیار موثر باشد.
محمودی در پایان با اشاره به اینکه امسال موفق ترین حضور کشورمان در المپیک بود و باید از این فرصت استفاده کرد و این موفقیت بزرگ را با مسائل زیست محیطی پیوند زد، خاطرنشان کرد: اساس کار ما در تلاش مشترک برای اطلاع رسانی است. مردم برای حفظ محیط زیست اقدام به کاشت درخت می کنند و این همکاری یک اتفاق موفق و ماندگار خواهد بود و امیدواریم در آینده برنامه زیست محیطی خوبی داشته باشیم.
این گزارش افزود: در پایان این مراسم از یادمان پارک المپیک رونمایی شد و ضمن شرکت در میثاق زیست محیطی توسط یک ورزشکار المپیکی، نهال هایی توسط شرکت کنندگان کاشته شد.

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک گفت: وقتی از المپیک صحبت می کنیم، المپیک را قهرمانی، سکو و سکه می دانیم، در حالی که معنای واقعی المپیک فرهنگ، زندگی و ورزش است. فضیلت، اخلاق و دانش.

وی افزود: برنامه فعلی که دوستدار محیط زیست است و باید به این قشر افتخار کرد، یک کار نمادین است که در 31 استان در قالب یک برنامه مدون دنبال می شود.

صالحی امیری با بیان اینکه از سال 1379 توسعه محیط زیست در تمامی برنامه های المپیک گنجانده شده است و تمامی کمیته های المپیک 206 کشور موظف به شناسایی برنامه های توسعه زیست محیطی در بین جوامع ورزشی با همکاری دولت ها و سازمان های ذیربط هستند، اظهار داشت: اخیراً مصوبه جدیدی در این زمینه مطرح شده است. الزامی ایجاد شده است که بر اساس آن همه کشورهای متقاضی رویدادهای ورزشی باید برای توسعه محیط زیست نیز برنامه ریزی کنند.

وی گفت: یکی از معیارهای کمیته بین المللی المپیک در هر کشور میزان توجه به محیط زیست و همراه با هر برنامه ای که برای توسعه بازی های المپیک داریم، در کشور است. ما باید برنامه زیست محیطی و نقشه راه داشته باشیم.»

وی با اشاره به اینکه ادامه این کار باعث ایجاد یک حرکت ملی، یک حرکت زیست محیطی از طریق ورزش می شود، گفت: بر اساس جلساتی که با سازمان های حفاظت محیط زیست داریم قهرمانانه به این نتیجه رسیده ایم، مردان ما نماد مردمی هستند. مسئولیت در حوزه محیط زیست و یکی از آنها فرهنگ سازی در این زمینه است.

به گزارش روابط عمومی کمیته حفاظت محیط زیست استان تهران، ما متعهد هستیم که بخشی از منابع بودجه خود را برای توسعه محیط زیست در حوزه قهرمانی و پیشکسوتان هزینه کنیم. “
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا