تازه های کسب و کارعلمی و پزشکیعمومی

مضرات گردو برای کبد چرب چیست؟

آیا گردو برای کبد چرب مضر است؟

ممکن است با خود بیندیشیم که هر پدیده‌ای در این عالم، هم دارای سود و فایده است و هم ضرر و زیان! احتمالا این استدال درست است، در همین راستا گردو نیز با وجود اندازه کوچک، می تواند پر از خواص و فایده باشد. اما از آن طرف در برخی مواقع و شرایط می تواند ضرر داشته و یا حداقل سودمند نباشد که هدف از ایجاد این مطلب برسی تاثیر خواص و مضرات گردو برای کبد چرب می باشد.

ممکن است تصور کنیم، گردو چرب است، پس ممکن است برای کسانی که چربی یا فشار خون دارند و یا حتی برای کبد مناسب نباشد. به هر حال تصمیم داریم در این نوشتار به موضوع گردو و کبد بپردازیم و ببینیم آیا گردو برای کبد چرب ضرر دارد ؟ اگر اینطور است، خواص گردو برای کبد چیست؟ مضرات گردو برای کبد چرب، چه می باشد؟ پس با nahalarghavan.com همراه باشید.

کبد، کارخانهای پیچیده و پیشرفته در بدن:

خاصیت و سودمندی مغز گردو برای بدن انسان بر هیچ کسی پوشیده نیست و مطالب بسیار زیادی در این باره شنیده و خوانده‌ایم. اما با همه تحقیقات و مطالعات صورت گرفته، هنوز به درستی راجع به این مغز پرخاصیت، اطلاعاتی کشف نشده است و همچنان جای تحقیق و بررسی وجود دارد.

کبد، یکی از اعضاء اساسی و بیوشیمیایی در بدن است که سموم را از بدن دفع کرده و صفرا تولید می‌کند. صفرا پروتئینی است که با تجزیه چربی ‌ها در بدن، آن‌ها را به اسید چرب تبدیل می‌نماید تا هضم شده و قابل مصرف برای سوخت و ساز بدن بشوند. کبد در حالی که در جذب مواد مغذی،‌ از غذایی که می‌خوریم نقش دارد، در عین حال مانند یک فیلتر عمل کرده و مواد مضر را از بدن دفع می‌نماید.

حال اگر کبد با مشکل مواجه شود، عملکرد آن مختل شده و مواد زائد از بدن به درستی دفع نشده و کار این فیلتر قوی، قدرتمند و طبیعی در بدن با مشکل روبرو می‌شود. این عضو حساس، صدها عملکرد خطیر و حیاتی دارد که از این میان، کنترل سطح قند خون و جلوگیری از لخته شدن خون و دفع سموم از مهم‌ترین آن‌ها است.

جریان خون بدن با گذر از کبد، تصفیه و پاکسازی می‌شود و همچنین با تولید صفرا توسط این عضو، هم چربی ‌ها هضم می ‌شوند و هم صفرا در از بین بردن مواد زائد بدن نقش دارد. این عضو حیاتی از 4 لوب تشکیل شده است که هر لوب دارای 8 بخش است و این بخش‌ها، خود دارای هزاران لوب کوچک هستند.

آیا مصرف گردو برای کبد چرب ضرر دارد؟

برای اینکه بدانیم مصرف گردو برای کبد چرب، مفید یا مضر است و مضرات گردو برای کبد چرب، چیست، ابتدا باید بدانیم کبد چرب چیست. به شکل خلاصه باید گفت؛ وجود مقدار اندکی چربی در کبد طبیعی است، اما اگر میزان چربی در کبد افزایش یافته و تجمع بیش از حد واکوئل‌های چربی در کبد ایجاد شود، کبد دچار التهاب می ‌گردد که به آن کبد چرب می‌گویند.

احتمالاً تصور می‌کنید که گردو به عنوان یک ماده غذایی چرب، برای کبد چرب مضر بوده و مصرف آن مسئله ‌ساز خواهد شد. اگر این طور فکر می ‌کنید باید بگوییم که این تصور غلط است. مصرف گردو نه تنها برای کبد چرب ضرر ندارد، بلکه خواص گردو برای کبد بسیار زیاد است. برای همین نهال گردو بسیار پرطرفدار در بین باغداران می باشد.

مغز گردو با داشتن آنتی‌اکسیدان‌های فراوان و مقادیر زیادی چربی ‌های مفید و امگا 3 به همراه پلی‌ فنول ‌ها با بسیاری از التهاب‌ های موجود در بدن، از جمله التهاب و تجمع چربی در کبد مبارزه می‌کند.

وجود پلی‌ فنول‌ هایی مانند فنولیک اسیدها در گردو و همچنین ویتامین E به عنوان یک آنتی ‌اکسیدان قدرتمند وظیفه رفع التهاب در کبد را به خوبی به عهده می ‌گیرند؛ پس مضرات گردو برای کبد چرب، کاملا قابل چشم پوشی خواهد بود.

عملکرد کبد و مروری بر خلاصه ی بر فعالیت پیچیده کبد:

کبد به عنوان یک عضو شاخص، وظایف و کارکردهایی داشته و تولیداتی نیز دارد. از جمله:

تولید آلبومین؛ آلبومین پروتئینی است که از نشت مایعات از جریان خون به بافت‌ها جلوگیری می‌نماید. علاوه بر این در جابجایی هورمون ‌ها، آنزیم ‌ها و ویتامین‌ها در بدن شرکت دارد. تولید صفرا؛ صفرا ماده‌ ای است که در جذب و هضم چربی‌ ها در روده کوچک دخالت دارد. کبد، صفرا را تولید کرده و به کیسه صفرا می‌فرستد تا کار هضم چربی‌ها در آنجا صورت گیرد.

تصفیه خون؛ در فرآیند هضم و جذب غذا، تمام خونی که در دستگاه گوارش در جریان است از کبد عبور می‌کند تا سموم و مواد مضر در آن را پاکسازی و سم‌زدایی نماید.

تنظیم لخته شدن خون؛ کار جذب و تجزیه ویتامین ‌های محلول در چربی، با استفاده از صفرای تولید شده در کبد انجام می‌شود و سپس این ویتامین‌ها به کبد منتقل می‌شوند. این ویتامین ‌ها در کبد ذخیره شده و در مواقع لزوم به شکل قابل استفاده برای بدن تبدیل می‌گردند. اغلب خواص گردو برای کبد در این مرحله تجذیه و تحلیل می گردند.

تنظیم اسیدهای آمینه؛ تولید پروتئین ‌ها در بدن با استفاده از آمینو اسیدها انجام می‌شود و کبد به عنوان عضوی فوق ‌العاده مهم و تأثیرگذار، میزان و سطح آمینو اسیدها را در خون متعادل نگه‌ داشته و تنظیم می‌کند.

مبارزه با عفونت‌ها؛ کبد به عنوان یک محافظ قوی و قدرتمند، بسیاری از میکروب‌ها که باعث ایجاد عفونت در بدن می‌شوند را از بین می‌برد. فاگوسیت ‌ها به عنوان سلول‌ های ایمنی در کبد، کار زدودن و نابود کردن عوامل عفونی و مشکل ‌ساز را در خون به عهده دارند.

انبار ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن؛ کبد، کار ذخیره و نگهداری ویتامین هایی مانند E، D، A، Kو ویتامین B12 و همچنین ذخیره مس و آهن را در بدن انجام می‌دهد. پردازشگر قند خون؛ کبد، روند خروج قند اضافی از جریان خون و تبدیل و ذخیره آن به شکل گلیکوژن و همچنین تغییر دوباره آن به قند و پروسه ورود دوباره آن را در صورت نیاز به جریان خون، تنظیم و مدیریت می‌کند.

جهت تمایل برای اطلاع از انواع نهال می توانید به آدرس nahalarghavan.com/buy-almond-seedlings/ مراجعه نمایید.

دیگر مواد غذایی مفید برای کبد:

اگر بخواهیم مواد غذایی مفید برای کبد را برشمریم، می‌توانیم به شش مورد از تأثیرگذارترین آن‌ها اشاره کنیم:

  1. آووکادو: در تحقیقی مشخص شد، افرادی که به طور مرتب از آووکادو استفاده می‌کنند، چربی مفید بیشتری در خون داشته و وزن متعادل‌ تری دارند و چاقی ناحیه شکم در آن‌ها کمتر است. فیبر بالا، چربی مفید و آب موجود در آووکادو از فواید آن است.
  2. قهوه: قهوه یکی از مواد غذایی است که اگر به صورت متعادل و بدون افزودن شکر استفاده شود، باعث جلوگیری از بروز بیماری ‌هایی مانند سیروز، فیبروز و سرطان کبد شده و یا روند بیماری را کند می‌نماید.
  3. ماهی چرب یا مکمل روغن ماهی: مصرف ماهی‌های چرب مانند سالمون، می ‌تواند از التهاب کبد و تجمع چربی در آن پیشگیری نماید.
  4. روغن زیتون: زیتون همانند آووکادو تأثیر مثبت و خوبی بر کبد داشته و باعث کاهش میزان آنزیم‌ها که عامل بیماری کبدی هستند، می‌شود.
  5. کربوهیدرات‌های پیچیده: این نوع کربوهیدرات به دلیل دیر هضم شدن، از نوسان انسولین در خون جلوگیری می‌کنند. ضمن اینکه غنی از فیبر، روی و ویتامین‌های گروه B هستند، می‌توانند در روند سلامتی کبد و عملیات حیاتی آن نقش داشته باشند. چاودار، ذرت، بلغور و غلات کامل و سبوس دار منبع کربوهیدرات پیچیده هستند.
  6. گردو: از بین انواع آجیل، گردو یکی از سودمندترین مواد غذایی برای کبد است. وجود آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب مختلف از جمله اسیدهای چرب امگا 3، امگا 6 و آنتی‌اکسیدان‌های پلی ‌فنول، گردو را به یکی از بهترین مواد غذایی برای کبد تبدیل کرده است؛ پس مضرات گردو برای کبد چرب، به حداقل می‌رسد.

گردو دوستدار قلب

طبق تحقیقات تازه خوردن گردو بعد از غذا ممکن است باعث کاهش آسیب هایی شود که غذاهای چرب به سرخرگ ها وارد می کنند.گردو غنی از ترکیباتی است که تا حدودی از سفت شدن سرخرگ ها جلوگیری و به حفظ انعطاف پذیری آنها کمک می نماید .

گردو حاوی آرژینین، یک آمینو اسید است که بدن از آن برای تولید اکسید نیتریک استفاده می کند. وجود این ماده برا ی حفظ خاصیت انعطاف پذیری قلب لازم است .

گردو همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها و اسید آلفا-لینولئیک (ala)- یک نوع اسید چربی امگا3 نباتی با خواص بهداشتی است. به گفته محققان و کارشناسان تغذیه مصرف بالای این اسید چرب فرد را در برابر حمله قلبی محافظت می‌کند.
به گزارش هلث سنترز، محققان دانشگاه لومالیندا دریافته‌اندکه با افزودن چند گردو به رژیم غذایی روزانه می‌توان از خطر بیماری قلبی کاست.

گردو، داروي ضد سرطان

تحقیقات نشان می دهد اکسیداسیون چربی‌ها در جریان خون به سلامت فرد آسیب می‌زند و منجر به آترواسکلروزیس (‌تصلب شرائین) می‌شود و رژیم حاوی گردو اکسیداسیون لیپیدهای­خون را  می‌دهد. به علاوه گردو حاوی فلاونوئیدی بنام اسید الاژیک است که این ماده می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی را مسدود کند.

یک مطالعه جدید از محققان در دانشگاه کالیفرنیا دیویس نشان می دهد رژیم غذایی غنی از گردو یا روغن گردو می تواند رشد سرطان پروستات را کند نماید.

آقایان با مصرف روزانه چند عدد گردو می توانند از این سرطان پیشگیری کنند.

همچنین گردو در کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان مفید است. وجود آنتی اکسیدان‌ها و فیتوسترولها در گردو در کاهش ابتلا به این بیماری مفید است.

مصرف گردو در كاهش وزن

هر اونس گردو شامل سه واحد چربی، چهار گرم پروتئین و دو گرم فیبر است کهکنترلکننده خوبی برای وزن افراد است.

اگر تصمیم گرفته‌اید چند کیلویی لاغر شوید بدانید گردو می‌تواند همیار خوبی برای رسیدن به خوش اندامی باشد. به خاطر این که اگر قبل از غذا یک مشت گردو (30 گرم) میل کنید بدون شک اشتهایی برای پرخوری و به خصوص صرف دسرهای خامه‌ای و غیره نخواهید داشت. در این صورت نه تنها پرخوری نمی‌کنید بلکه کلی فیبر هم نصیبتان می‌شود.  خاطر این که گردو سرشار از فیبر است برای همین سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کند. زمانی که فیبرها وارد معده می‌شوند آب را به خود جذب می‌کنند و حجیم می‌شوند. برای همین به این زودی‌ها گرسنه‌تان نمی‌شود.

در یکی از مطالعات در مورد تاثير گردو بر كاهش وزن به مقایسه دو گروه افراد شرکت‌کننده، یک گروه دریافت‌کننده گردو و گروه دوم بدون مصرف گردو پرداخته است. هر دو گروه رژیم کم چربی داشتند و روزانه کالری یکسانی دریافت می‌کردند. در ۶ شش ماه اول پیگیری مطالعه هر دو گروه میزان مشابهی وزن کم کردند  با طولانی شدن پیگیری در  ماه دوم مطالعه شرکت‌کنندگان مصرف‌کننده گردو در ادامه کاهش وزن و چربی بدن خود موفق‌تر بودند در حالی که گروه دوم با اینکه رژیم‌شان را ادامه می‌دادند، به ایست وزنی رسیده بودند.

مصرف گردو در يبوست

گردو سرشار از فیبر است. فیبرهای غذایی تأثیر بسیار خوبی روی عملکرد روده‌ها می‌گذارد. در واقع باعث می‌شوند روده ها کار دفع را راحت‌تر انجام دهند.

مصرف گردو در كلسترول بالا

گردو سرشار از «استرول‌های گیاهی» است و برای همین می‌تواند میزان کلسترول بد خون را کاهش دهد. استرول‌های گیاهی دارای یک بافت شیمیایی هستند که به کلسترول نزدیک است. برای همین می‌توانند در روده‌ها کلسترول بد را به خود جذب کنند و میزان آن را کاهش دهند. زمانی که کلسترول بد خون کاهش پیدا می‌کند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مانند مشکلات عروق کرونری نیز کاهش می‌یابد.

مصرف گردو در بارداري و شيردهي

مصرف گردودر دوران بارداري برای سلامت اعصاب جنین لازم است.

اگر زن حامله روزی یک عدد گردو بخورد پس از زایمان پوست شکمش زیبایی خود را حفظ خواهد کرد.

مادران شيرده در برنامه غذايي خود حتما از گردو استفاده كنند.

فوايد گردو براي پوست

ویتامین B موجود در آن، کاهش دهنده  است که در شادابی و حفظ سلامت پوست نقش مهمی دارد. استرس بالا منجر به چین و چروک زود رس می شود. ویتامین های B و E موجود در گردو با رادیکال های آزاد مقابله می کند.

روغن گردو باعث رطوبت پوست می شود. با تغذیه پوست، سلول های سالم تر و باطراوت تر تشکیل می شود.

استفاده منظم از روغن گردوی کمی ولرم برای دور چشم، سیاهی دور چشم را کاهش می دهد. عصاره این روغن، کاهش دهنده پف و آرامش دهنده چشم است.

روغن گردو نیز برای محافظت از پوست و خشکی آن توصیه می‌شود.

فواید گردو برای مو

منبع عالی پتاسیم، اسیدهای چرب امگا ۳، ۶ و ۹ است که  این مواد، تقویت کننده فولیک های مو است.

مصرف منظم روغن گردو از طاسی پیشگیری می کند.

خاصیت مرطوب کننده دارد و در نتیجه ضدشوره است.

از بروز عفونت بر اثر کچلی پیشگیری می کند.

مصرف گردو در ديابت

یك رژیم غذایی روزانه نسبتا كم چرب (یا كمتر از ۳۰ درصد كالری به صورت چربی) كه شامل ۳۰ گرم گردو باشد ، منحنی لیپیدی بیماران دیابت تیپ دو را بهبود می بخشد. گردو حاوی مقادیر قابل ملاحظه ای اسیدهای چرب اشباع نشده (اسیدهای چرب امگا – سه) است كه مسوول این تاثیرات سودمندند. اسیدهای چرب امگا – سه مقاومت به انسولین را كه یكی از علایم اولیه دیابت تیپ دو است ، بهبود می بخشد.

مفيد در درمان ريفلاكس معده

مصرف روزانه ۲ عدد گردو می‌تواند تاثیر زیادی در  و درمان ریفلاکس معده داشته باشد.

فوايد گردو براي كودكان

مصرف گردو را در رشد فیزیكی كودكان بسيار مفید است.والدین سفره غذایی كودكان را با این ماده غذایی غنی كرده تا مقدار انرژی روزانه‌ لازم بدن كودك خود را فراهم كنند.

ساير فوايد گردو:

  1. گردو خون ساز و تصفیه کننده خون است.
  2. گردو درمان کننده بیماریهای ریوی است.
  3. گردو مسکن دل پیچه است.
  4. اگر از گردو و عسل و مربا درست کنید برای اشخاص لاغر وتقویت و تحریک نیروی جنسی مفید است.
  5. مربای گردو ملین بوده و آپاندیس را تقویت می کند.
  6. خوردن گردو از تشکیل سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کند.
  7. خوردن گردو برای تقویت جنسی مفید است.
  8. گردو را با انجیر و موز بخورید مقوی  و مغز است.
  9. 50گرم برگ گردو را در یک لیتر آبجوش ریخته و بمدت چند دققیه بجوشانید این جوشانده برای شست و شوی زخم ها و التیام انها بسیار مفید است .
  10. چون گردو دارای مس می باشد بنابراین به جذب آهن در بدن کمک می کند.
  11. از دیگر مزایای گردو کمک به بهبود خواب در افراد است، زیرا این ماده غذایی حاوی ملاتونین هورمونی است که باعث تنظیم خواب می‌شود.

خواص گردو تازه

مغز گردو از ۶۵ درصد چربی و حدود ۱۵ درصد پروتئین تشکیل شده است. کربوهیدرات کمی دارد و بیشتر آن را فیبر تشکیل می‌دهد. گردو تازه مانند سایر آجیل‌ها دارای بیشترین کالری است و به علت میزان چربی بالا می‌تواند یک وعده غذایی محسوب شود. اما نکته جالب توجه درباره گردو این است که با وجود اینکه مغز این میوه مقادیر قابل توجهی چربی در خود جای داده و سرشار از کالری است، اما خطر چاقی را برای افراد به دنبال ندارد و از این بابت نسبت به سایر تنقلات، سالم‌تر محسوب می‌شود.

شما همینطور می‌توانید درباره که حاوی آنتی اکسیدان بالایی است ، مطلبی را در waltreeturkey.com بخوانید.

گردوی تازه به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان بالا می‌تواند در موثر باشد و از بروز امراض مختلف جلوگیری کند. وجود منابع غنی و ترکیبات مفید گیاهی در گردو می‌تواند افراد را حتی در برابر بسیاری از سرطآن‌ها محافظت کند. تحقیقات دانشمندان نشان داده است که مصرف منظم و متعادل مغز گردوی تازه، حتی خطرات احتمالی بروز سرطان روده بزرگ و پروستات را نیز کاهش می‌دهد. در بسیاری از موارد هم مصرف گردوی تازه توانسته است عملکرد مغز را بهبود بخشد و را نیز در افراد کاهش دهد. بررسی یک مطالعه بر روی افراد سالمند، حاکی از ‌آن بوده است که مصرف گردو می‌تواند در بهبود کارکرد حافظه آنان موثر باشد و از بروز بیماری آلزایمر جلوگیری کند.

گردوی تازه منبع غنی و کاملی از مواد مغذی است که وجود هر کدام از آن‌ها در بدن می‌تواند به بهبود و تقویت سلامت جسم کمک قابل توجهی کند. برخی از این منابع عبارتند از:

  • مس: این ماده معدنی سلامت قلب را تقویت می‌کند. همچنین می‌تواند به حفظ عملکرد استخوان‌ها و مفاصل کمک کرده و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن افراد شود.
  • اسید فولیک: این ماده که از آن به عنوان فولات یا ویتامین B9 نام برده می‌شود، دارای بسیاری از عملکردهای مهم بیولوژیکی است. کمبود اسید فولیک در دوران بارداری ممکن است باعث نقایص مادرزادی شود.
  • فسفر: حدود ۱ درصد از بدن انسان را فسفر تشکیل می‌دهد، ماده معدنی‌ای که عمدتا در استخوان‌ها و دندان وجود دارد. فسفر می‌تواند به عملکرد بهتر کلیه‌ها و هم کمک قابل توجهی کند.
  • ویتامینB6: وجود مقادیر مناسبی از این ویتامین در بدن می‌تواند سبب تقویت سیستم ایمنی شده و عملکرد اعصاب را بهبود دهد.
  • منگنز: این ماده معدنی قابلیت تنظیم و کنترل سطح در بدن را دارد و می‌تواند خطر ابتلا به را در افراد کاهش دهد. منگنز همچنین به عملکرد بهتر کبد کمک کرده و می‌تواند سم‌زادیی از کبد را تسهیل کند.
  • ویتامین E‌: جالب است بدانید مغز گردو در مقایسه با سایر آجیل‌ها و مغز‌های خوراکی، بیشترین میزان ویتامین E را در خود جای داده است. وجود این ویتامین در بدن به پیشگیری بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‎کند و به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی بالا می‌تواند از بروز بسیاری از سرطان‌ها جلوگیری کند.درباره در بلاگ مطلبی را بخوانید.

خواص گردو با عسل

ترکیب گردو با عسل خواصی معجزه‌آسا برای حفظ سلامتی بدن دارد

مغز گردو حاوی ترکیبات بسیار پیچیده‌ایی است. طبق آخرین مطالعاتی که توسط دانشمندان صورت گرفته نشان داده که مغز خوراکی این میوه سخت پوست از خواص آنتی اکسیدانی بسیار بالایی برخوردار است.

نکته جالب توجه درباره خواص گردو این است که این میوه مغذی در ترکیب با سایر مواد خوراکی مثل عسل و کنجد می‌تواند تاثیر مثبتی روی بسیاری از امراض داشته باشد. در واقع ترکیب خواص کنجد و عسل و گردو نسخه می‌تواند معجزه‌آسایی باشد که سبب کاهش بسیاری از دردها و بیماری‌ها در بدن افراد می‌شود.

درباره نیز می‌توانید مطلبی را در بلاگ بخوانید.

ترکیب گردو با عسل که در واقع موجب تقویت خواص یکدیگر هم می‌شوند، می‌توانند یکی از بهترین خوراکی‌ها در وعده صبحانه باشند. برخی از فواید این ترکیب عبارتند از:

درباره بیشتر بخوانید.

  • تقویت سیستم ایمنی بدن و تامین انرژی روزانه
  • پیشگیری از عفونت‌های ویروسی
  • تحکیم استخوان‌ها و کاهش روند پوکی استخوان
  • کاهش التهابات روده‌ای
  • تقویت اعصاب
  • بهبود و تقویت دستگاه گوارش
  • پیشگیری از دیابت نوع ۲
  • افزایش میل جنسی و کمک به سلامت اسپرم و قدرت باروری در مردان
  • کنترل چربی خون

شما می‌توانید درباره ، مقاله مرتبط با آن را در بلاگ بخوانید.

پیشنهاد می‌شود در تهیه ترکیب مفید و پرخاصیت گردو و عسل، مقداری دارچین و کنجد هم اضافه نمایید تا هم طعم و مزه بهتری را تجربه کنید و هم معجون مقوی‌تری به دست بیاید.

تاثیر ترکیب گردو با عسل بر یبوست

در توصیف خاصیت ترکیب گردو با عسل می‌توان به یکی دیگر از فواید آن اشاره داشت. از آنجایی که گردو یکی از خوراکی‌هایی است که می‌تواند بر به بهبود عملکرد روده تاثیر داشته باشد، ملین بسیار خوبی نیز محسوب می‌شود تا از التهاب یبوست جلوگیری کند. مصرف گردو با عسل می‌تواند منجر به روند حرکتی منظم روده‌ها شود و در نتیجه باعث شود.

خواص پوست گردو برای دیابت

مطالعات دانشمندان حاکی از این است که یکی از خواص مهم و جالب توجه گردو، جلوگیری از اضافه وزن است که این امر می‌تواند از بروز بسیاری از بیماری‌ها در بدن افراد جلوگیری و سلامت آن‌ها را تضمین کند. یکی از این امراض خطرناک، افزایش قند خون و دیابت نوع ۲ است.

در یک مطالعه کنترل شده بر روی ۱۰۰ فرد مبتلا به دیابت نوع ۲، مشخص شد که مصرف یک قاشق غذاخوری روغن گردو فشرده سرد در روز، آن هم به مدت ۳ ماه، در حالی که بیماران از داروهای معمول دیابت و رژیم متعادل استفاده می‌کنند، می‌تواند منجر به کاهش ۸ درصدی قند خون ناشتا شود. این تحقیق نشان می‌دهد گردو تا چه میزان می‌تواند برای کنترل قند خون مفید باشد.

راجع به نیز می‌توانید مطلبی را در بلاگ بخوانید.

اما نکته جالب توجه درباره این میوه مغزدار مغذی این است که حتی بسیاری از بخش‌های دیگر آن هم می‌تواند مورد مصرف قرار گیرد و خواصی زیادی برای سلامت افراد به دنبال داشته باشد. به طور مثال:‌

مصرف پره‌های نازک وسط مغز گردو که در بیشتر مواقع دور ریخته می‌شود، می‌تواند موجب کاهش قند خون شود. حتا افراد می‌توانند این پره‌های نازک را در داخل قوری ریخته و دم کنند و دمنوش آن را به عنوان دارویی مفید و موثر برای کنترل و کاهش سطح قند خون خود نوش جان کنند. یا در موردی دیگر، همین پوسته‌های خشک نازک بین مغز گردو می‌تواند به عنوان یک محلول موثر دهان‌شویه برای از بین بردن پلاک‌‌ها و جرم‌های دندان و جلوگیری از خونریزی لثه، مورد استفاده قرار بگیرد. فقط کافی است مقداری از این پره‌های خشک شده داخل مغز گردو را به مدت ۳۰ دقیقه در آب بجوشانید و سپس آن را در دهان خود چرخانده و قرقره کنید.

دکمه بازگشت به بالا