علمی و پزشکی

مصرف بیش از حد این ویتامین خطر زوال عقل را در پی دارد

اطلاعات تکمیلی:

ویتامین B1 بیش از حد یا خیلی کم می تواند منجر به زوال شناختی شود و محققان می گویند که خوردن غلات کامل ممکن است خطر ابتلا به زوال عقل را در انسان افزایش دهد.

دانشمندان ارتباطی بین ویتامین B1 و کاهش قدرت شناختی در افراد مسن سالم پیدا کرده اند. این ویتامین تیامین نام دارد و معمولاً به غلات، غلات صبحانه و سایر غذاهای غنی شده اضافه می شود.

محققان می گویند این ویتامین که می تواند به عنوان مکمل سلامتی نیز استفاده شود، در حد اعتدال مورد نیاز است و کم یا زیاد خوردن باعث ضعیف شدن ذهن می شود. مشخص شده است که بزرگسالان باید 0.68 میلی گرم در روز برای مزایای سلامتی بهینه مصرف کنند.

تیامین برای تقویت سیستم ایمنی، کمک به هضم، افزایش انرژی و کاهش خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی مورد نیاز است. علاوه بر تغذیه، تیامین به طور طبیعی در گوشت، ماهی و غلات کامل یافت می شود.

یافته ها نشان می دهد که کمبود تیامین ممکن است منجر به تامین انرژی ناکافی نورون های مغز شود که می تواند عملکرد شناختی را مختل کند و این مطالعه اهمیت حفظ سطوح بهینه مصرف را برجسته می کند.تیامین در رژیم غذایی سالمندان برای جلوگیری از زوال شناختی.

در این مطالعه از داده های 3100 نفر که بین سال های 1989 تا 2011 مورد بررسی قرار گرفته و رژیم غذایی آنها ثبت شده بود استفاده شد. این افراد تست های شناختی دادند.

در حالی که ویتامین ها برای سلامتی مهم هستند، تحقیقات رو به رشدی وجود دارد که نشان می دهد انواع خاصی، به ویژه ویتامین های B، می تواند منجر به مشکلات گسترده تر و جدی تر شود. تحقیقات قبلی همچنین نشان داده است که مصرف ویتامین B3 به عنوان مکمل می تواند خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد.

زیرا نیاسین (نوعی ویتامین B3) موجود در آن می‌تواند مقادیر زیادی ماده شیمیایی به نام 4PY را در بدن تولید کند، سپس شریان‌ها را ملتهب کند که می‌تواند جریان خون را به اندام‌های حیاتی قطع کند.

نشر مطالب پزشکی

به طور خلاقانه و منسجم، مفاهیم علمی پزشکی را به زبانی ساده و قابل فهم برای همه تبدیل می‌کنم. هدفم این است که هر کسی بتواند به سرعت به دانش پزشکی دسترسی داشته باشد.
دکمه بازگشت به بالا