استان ها

مشکل آب همدان را زیرساختی حل می کنیم

علی اکبر محرابیان با بیان اینکه مشکل آب همدان در درازمدت حل می شود، گفت: طرح آبرسانی غدیر در مرحله آزمایشی است و در روزهای آینده زمین برای اتصال تامین می شود.آب شرب خوزستانی ها. یکی از بهترین منابع آبی کشور.

“مردم می دانند که در سال های اخیر، اکثر ما با قطع برق روبرو هستیم. تابستان امسال، خاموشی‌ها علاوه بر بخش داخلی در بخش صنعتی نیز خسارت زیادی به تولیدات داخلی وارد کرد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه مردم در چند سال گذشته با قطعی برق مواجه بودند، گفت: با تشکیل دولت مردمی طرح جامعی را در دستور کار قرار دادیم که سریع با تاکید رئیس.

وی افزود: این برنامه در زمینه های مختلف از جمله افزایش ظرفیت نیروگاه 6000 مگاواتی در نوسازی نیروگاه های بزرگ و مدیریت مصرف برق در دستور کار قرار دارد.

اعضای هیأت وزیران سیزدهم بر اساس نتایج برنامه ریزی و پاسخگویی سریع در حوزه برق تاکید کردند که در بین 630 هزار صنعت، در بخش خانگی و در صنعت و تولید قطعی برق نداریم. 580000 واحد کوچک بدون یک دقیقه قطع برق. در واحدهای صنعتی مستقر در شهرهای صنعتی امکان اجرای برنامه های منظم مدیریت مصرف برق به مدت 12 ساعت در هفته وجود دارد و بسیاری از شهرها با تغییر مصرف برق، مدیریت زمان با تعطیلات و باردهی تاثیر مدیریت مصرف برق در تولید

وزیر نیرو در تشریح وضعیت صنایع بزرگ گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش کرده ایم برق مورد نیاز صنایع بزرگ را تامین کنیم و امروز با توجه به آمار انجمن جهانی فولاد کشور با شما صحبت می کنیم. تولید در تیرماه نسبت به سال قبل 34 درصد افزایش داشته است. و آرامش در بازار این کالاهای اساسی.

محرابیان ضمن تاکید بر افزایش ظرفیت تولید برق به میزان 35 هزار مگاوات در چهار سال دولت مردمی، افزود: در بخش اداری طبق برنامه ریزی انجام شده به صرفه جویی 30 درصدی در مصرف برق دست یافته ایم.

وی گفت: شهریور سال گذشته بر اساس آمار 300 شهر کشور دچار تنش آبی شدند. ساخت زیرساخت های آب پاک به موقع، مشکلی نخواهیم داشت.

وزیر نیرو گفت: همدان امسال با کاهش 43 درصدی بارندگی مواجه بوده و در شهرستان با مشکل آب مواجه هستیم، اما فاز اول پروژه آبرسانی به همدان بخشی از منابع آبی را تامین می کند. خوب. و بیجار برنامه ریزی شده است. در هفته های آینده راه اندازی می شود و مشکلات شهر در حوزه آب در دراز مدت برطرف می شود.

وی افزود: در پروژه بزرگ آبرسانی به همدان خط انتقال به اتمام رسیده و در حال نصب تجهیزات هستیم.

وزیر نیرو در بخشی دیگر از سخنان خود به طرح آبرسانی غدیر اشاره کرد و گفت: پروژه آبرسانی غدیر با 12 ظرفیت انتقال آب، مترمکعب برای 60، بزرگترین و تاثیرگذارترین پروژه آبرسانی کشور است. درصد از جمعیت خوزستان. همچنین پروژه های بزرگی را شناسایی کرده ایم.

وی گفت: طرح آبرسانی مدرن غدیر در حال حاضر در مرحله آزمایشی است و در روزهای آینده زمینی را برای اتصال مردم خوزستان به یکی از بهترین منابع آبی کشور فراهم می کند.

محرابیان با اشاره به برنامه جهاد آب‌رسانی گفت: تلاش می‌کنیم آب پایدار 10 هزار روستا را در 31 استان کشور تامین کنیم و تاکنون هزار و 200 روستا به اتمام رسیده است و در حال تلاش هستیم تا شاهد افتتاح مستمر روستا باشیم. پروژه آبرسانی».

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا