استان ها

بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان همدان با ۲۷۰تخت به مرکز جامع طبی کودکان تبدیل می شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، محمدمهدی مجذوبی روز پنجشنبه در نشست خبری با بیان اینکه طرح فوق پیشرفته ویژه کودکان به عنوان اولین بیمارستان تخصصی کودکان در همدان راه اندازی شد و در آینده نزدیک بازگشایی می شود، گفت: با حضور رئیس جمهور

وی افزود: این ساختمان که از سال 1386 در نوسان بوده است، سرانجام پنج شنبه گذشته راه اندازی شد و جا دارد از همه کسانی که در 14 سال گذشته به هر نحوی در تکمیل این پروژه سهیم بوده اند تشکر کنیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه همدان خاطرنشان کرد: تصمیم گرفتیم این مرکز را به یک مرکز تخصصی مدرن کودکان تبدیل کنیم. بیمارستان.

مجذوبی با بیان اینکه از دسترسی کودکان به مراقبت های بهداشتی راضی نیستیم، گفت: از سوی دیگر جمعیت زیر 18 سال قابل توجهی در استان وجود دارد که تصمیم گرفتیم این بیمارستان را به صورت تخصصی در کودکان بسازیم. .

وی گفت: از روز پنجشنبه در سه مرحله انتقال کودکان را آغاز کردیم و کودکان را بدون محدودیت و برای اطمینان از ایمنی و حداکثر ایمنی از بیمارستان بعثه به مرکز تخصصی بطان منتقل کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تایید اینکه همزمان با انتقال اولین بیماران سرپایی وارد شد، خاطرنشان کرد: در 48 ساعت گذشته بیش از 800 بیمار سرپایی داشتیم که در نتیجه افراد در بیمارستان اکباتان حضور داشتند. 20 نفر در بیمارستان بستری شدند.

مجذوبی با تاکید بر اینکه امیدواریم اتفاقات خوبی در مرکز بیفتد، گفت: بیمارستان کودکان اکباتان دارای 270 تخت است که 190 تخت متعلق به اداره کل و مابقی برای بخش ویژه به صورت تخت زایمان است، جراحی آی سی یو نوزادان و اطفال. بخش تشعشع سی تی اسکن و غیره.

وی گفت: می خواهیم در آینده یک بخش MRI در مرکز اکابات داشته باشیم. این ساختمان دو طبقه به غرفه، کتابخانه و آموزش و پرورش متصل است که همگی در ارتقای موضوع و آموزش علمی مؤثرند. در تلاش هستیم تا در روزهای آینده علاوه بر صبح، بعدازظهر نیز کلینیک اطفال در بیمارستان راه اندازی کنیم.

مجذوبی با تاکید بر اینکه همچنان مرکز خدمات تروما و آسیب در بیمارستان بت وجود دارد، تایید کرد: خدمات جراحی نیز در بیمارستان کودکان اک بت آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ما متعهد به ارائه کلیه خدمات جراحی اطفال در آینده هستیم، افزود: می خواهیم این مرکز یک مرکز جامع پزشکی برای کودکان باشد و اگر به آن نقطه برسیم، یک مرکز واحد خواهیم داشت. گردشگری سلامت بهبود خواهد یافت

مجذوبی با تاکید بر اینکه در این مدت دانشگاه تلاش کرد در یک محور حرکت نکند و همه محورها را در دسترس قرار دهد، گفت: به دنبال ساخت دو خوابگاه بین المللی و در حوزه پژوهشی هستیم که دوران درخشانی به پایان رسیده است. . و رتبه بسیار خوبی از سوی دانشگاه کسب می شود.

46

دکمه بازگشت به بالا