اجتماعی

مرگ ۱۹ کودک بر اثر مصرف شربت سرفه در ازبکستان

در پی مرگ 19 کودک در ازبکستان بر اثر مصرف شربت سرفه تولید شده توسط ماریون بیوتیک، وزارت بهداشت هند اعلام کرد که تمامی فعالیت های این شرکت در نویدا شمال این کشور متوقف شده است.

به گزارش سلام آنلاین، نماینده حقوقی ماریون بیوتیک، شرکت داروسازی درگذشت این کودکان را تسلیت گفت و تولید شربت داک-1 مکس را متوقف کرد.

وزارت بهداشت هند در بیانیه ای اعلام کرد که رگولاتور دارویی کارخانه این شرکت در اوتار پرادش را بازرسی کرده و به طور منظم با همتای ازبکی خود در تماس است.

این وزارتخانه تایید کرد که نمونه داروی سرفه برای آزمایش به یک آزمایشگاه دارویی محلی منتقل شده است.

وزارت بهداشت ازبکستان اعلام کرد که دست کم 19 کودک در این کشور بر اثر مصرف شربت سرفه ساخته شده توسط یک شرکت داروسازی هندی جان خود را از دست داده اند.

به گفته وزارت بهداشت ازبکستان، این شربت حاوی سمی به نام اتیلن گلیکول است و در سطوح بالاتر از حد استاندارد برای کودکان تولید می شود یا والدین این کودکان به اشتباه از این شربت به عنوان داروی ضد آنفلوانزا برای کودکان استفاده می کنند.

به گزارش دویچه وله، این حادثه به دنبال حادثه مشابهی در گامبیا رخ داد که در آن مرگ حداقل 70 کودک به دلیل استفاده از شربت های سرفه و شربت های سرماخوردگی ساخته شده توسط شرکت داروسازی Maiden در دهلی نو بود. با این حال، مقامات هندی و همچنین شرکت های دارویی این اتهامات را رد کرده اند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا