علمی و پزشکی

درمان بیماری‌های قلبی کودکان در ایران، همپای کشورهای پیشرفته دنیا

دبیر نهمین همایش ملی قلب کودکان ایران با بیان اینکه در زمینه قلب کودکان بیشتر کارهایی را انجام می دهیم که در پیشرفته ترین کشورهای کشورمان انجام می شود، گفت: بسیاری از کشورها در بسیاری از زمینه ها پزشکی.”

به گزارش سلام آنلایندکتر محمد دلیلی – متخصص قلب و عروق اطفال، الکترولوژیست و دبیر علمی نهمین همایش سراسری قلب و عروق کودکان توضیح داد: این همایش به همت انجمن متخصصین قلب و عروق کودکان و تاریخ برگزار می شود که از این همایش ها به دوران تشکیل انجمن بازمی گردد. علاوه بر این، تا کنون همایش‌ها، کنفرانس‌ها و سمینارهای آنلاین یک روزه در دوران اپیدمی کووید برگزار شده است و اکنون با اپیدمی اولین کنفرانس به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش به مدت دو روز از 31 شهریور لغایت اول آنلاین 1401 در سالن کنفرانس هتل قلب شهید رجایی مرکز آموزش، تحقیقات و درمان قلب و عروق برگزار می شود. برنامه های مختلفی برگزار می شود و تلاش می شود تا هر قسمت از قلب کودک پوشش داده شود. در روز اول کنفرانس که پنج شنبه 10 شهریور است، در مورد موضوعات مربوط به اکوکاردیوگرافی، تاکی کاردی و الکتروفیزیولوژی، نارسایی احتقانی قلب و پیوند قلب و همچنین موضوعات منتخب بحث خواهیم کرد.از همه جا به دبیرخانه کنفرانس بروید. . کشور و قضاوت و روز بعد موضوع مربوط به جراحی قلب. کاردیولوژی بین المللی، قلب جنین و اکوکاردیوگرافی جنین مورد بحث قرار خواهد گرفت.

دالی لی گفت: موضوع قلب نوزاد و اکو موضوع مهمی است و به خصوص در سال های اخیر به این موضوع توجه شده است. شناسنامه و شناسنامه که در سالهای اخیر توسط متخصصین و در داخل وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در این زمینه تدوین و تایید شده است، به متخصصان قلب و عروق کودکانی که دارای عیوب قلبی تشخیص داده شده اند سپرده شده است. عزیزم و بر اساس علم روز دنیا. درمان و برای آن برنامه ریزی کنید. برخی از بیماری های قلبی جنین را می توان در دوران بارداری مدیریت یا درمان کرد و برای برخی دیگر، برنامه های درمانی پس از تولد در نظر گرفته می شود.

به گزارش ستاد خبری کنگره، وی گفت: همه موضوعاتی که در این همایش مطرح می شود مطابق با روش ها و استانداردهای جهانی است و خوشبختانه در حوزه قلب کودکان خلأ قابل توجهی نداریم.با کشورهای پیشرفته. در واقع ما بیشتر کارهایی را که در پیشرفته ترین کشورهای کشورمان انجام می دهیم انجام می دهیم و حتی در زمینه پزشکی بسیاری از کشورها را رهبری می کنیم. مثلاً الکتروفیزیولوژی کودکان که از سال 1386 در مرکز قلب شهید رجایی شروع شد، در بسیاری از کشورها وجود ندارد، در حالی که ما امسال 14 سال است که در این رشته به صورت حرفه ای فعالیت می کنیم و در حال تحصیل هستیم و برای آموزش بورسیه آن مجوز گرفته ایم. . بخش بین المللی قلب سال هاست که فعالیت می کند و ما یکی از بالاترین آمار را در جهان داریم. اسکن سونوگرافی نوزاد در سال های اخیر به طور قابل توجهی بهبود یافته است. ما در صنعت پیوند قلب نیز بسیار فعال هستیم و مرکز قلب شهید رجایی بیشترین تعداد پیوند قلب در جهان را در دوران کرونا داشته است.

دبیر علمی همایش افزود: این همایش حق بازآموزی متخصصان اطفال، قلب و عروق، بزرگسالان، متخصصین قلب و بیهوشی را دارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا