اقتصادی

مرگ دسته جمعی جنگل بلوط‌های زاگرس

نمایندگان مردم دوردو و آزانا “مرگ گسترده جنگل بلوط” را اعلام كردند و گفتند كه 6 میلیون هكتار جنگل بلوط به بیماری به نام جنگل زدایی آلوده شده است در بیش از 1.5 میلیون هکتار در 10 سال گذشته. بسوزانید یا خشک کنید.

حسین گودرزی امروز (سه شنبه) در جلسه مجلس شورای اسلامی در سخنرانی عمومی گفت: “امروز ما شاهد مرگ و میر زیادی در جنگل بلوط هستیم.” قانون گذاران می دانند که 6 میلیون هکتار جنگل بلوط کمربند محافظ و ریه های تنفسی ایران محسوب می شود ، این یک موهبت الهی است و شرایط مطلوبی را برای آب و هوای کشورمان ایجاد کرده است.

نمایندگان مردم دودو و آزانا در شورای اسلامی می گویند که جنگل زازورو 40 درصد آب شیرین کشور ، 50 درصد آب و حفاظت از زمین ، 50 درصد تغییرات آب و هوایی و علوفه و امنیت و بهداشت کشور را تأمین می کند. با این حال ، بیماری به نام بلوط پوسیده باعث شده است که در 10 سال گذشته بیش از 1.5 میلیون هکتار یا 18 میلیون 100 تا 100 میلیون درخت بلوط آسیب ببیند یا پژمرده شود. این. البته دولت ، وزارت زراعت ، جهاد و سازمان های جنگلداری و ارضی هنوز اقدامی در این زمینه انجام نداده اند.

وی افزود: “چنین موضوعات مهمی مستلزم تعهد ملی و ایجاد كمیته ای برای نجات جنگل های منطقه زاگرو مانند كمیته احیای دریاچه ارومیه تحت مسئولیت رئیس جمهور است.” همچنین ، مانند کمیته نجات دریاچه ارومیه ، باید دریاچه هایی برای برنامه ریزی ملی برای حفظ جنگل زاگوس در بودجه سالانه و شناسایی مراکز بحران و مناطق آنها و همچنین ایجاد ظرفیت های ملی با مشارکت نهادهای مردمی و جهاد برای مبارزه با آفات.

وی گفت: “به طور همزمان پس از نامه نگاری برای احیای جنگل زاگوس و پس از سوال من از وزیر جهاد کشاورزی برای کشاورزی ، رئیس جمهور کمیته راهبردی ملی دفاع را تأسیس کرد.” “جنگل زاگرو تحت مسئولیت معاون اول رئیس جمهور.” آنها از این عمل شنیع تشکر کردند ، اما لازم بود کمیته ای با مسئولیت شخصی رئیس جمهور تشکیل شود و اسناد راهبردی حفاظت و حفاظت از جنگل جازا را به سرعت تهیه و تصویب کند.

وی در پایان به ضعف “مدیریت شبان در حوزه های انتخابیه خود” اشاره کرد و گفت: “چوپانان فشار واقعی بر مردم شهر ، صنعت سیمان کشور و همچنین هزاران کارگر در شهر وجود دارد. ” پس از 60 سال بهره برداری ، کارخانه سه مرحله ای سیمان دوردو ، با سودهایی که دهها کارخانه دیگر در سایر مناطق کشور تأسیس کرده است ، از انجام هرگونه سرمایه گذاری جدید در منطقه خودداری کرده است. در همین حال ، تولید فاشیست که در سالهای اخیر بیش از 600 کارگر را به کار گرفته است ، به دلایل غیر ماهر متوقف شده و تمام سهام خود را به صورت عمده در بورس اوراق بهادار به فروش رسانده است. کم است و با 10٪ دانش کامل نشان داده نمی شود. آخرین سهام خود را در این بلوک بفروشید تا امکان تشکیل و تشکیل هیئت مدیره و همچنین راه اندازی این شرکت بزرگ فراهم شود.

گودرزی افزود: اکنون کارگران فارس را ترک کرده و به مناطق دیگر کشور منتقل شده اند ، بنابراین مدیریت ساستا ، به ویژه هلدینگ سیمان تامین ، سالهاست که تولید را متوقف کرده است. و با این استدلال که سهم Sastra در Bihar 30 درصد است و سود آن پایین است ، در واقع آنها از تلاش برای اداره شرکت بدون پاسخ منصرف شده اند.

آقای گودرزی اظهار داشت که مدیران شستا در فعالیتهایی مانند فروش پرسیت سریع فارسیت طی هفته های اخیر سه سهم سیمان دورود را در بورس اوراق بهادار فروخته و سایر قسمتهای آن را به فروش رسانده اند. مالکیت Sasta را کمتر از 30٪ کاهش دهید ، مشابه فروش یک شرکت. 30٪ مالکیت فارسیت و بهراد در انتظار مردم و کارگران این کشور است. بنابراین ، در این بخش ، من نمی خواهم نظرات مدیریت Sasta و سیمان را بیان کنم ، اما از وزیر کار و رفاه اجتماعی می خواهم که بلافاصله از این شرکت مراقبت کند و همچنین به بازگرداندن سایر شرکت های تعطیل شده کمک کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا