اجتماعی

مرکز هشدار گرد و خاک در غرب آسیا با همکاری ترکیه راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان هواشناسی کشور از راه اندازی مرکز هشدار گرد و غبار با مشارکت ترکیه طی دو سال آینده خبر داد.

سحر تاجبخش در گفت وگو با سلام آنلاین وی با اشاره به قصد ایران و ترکیه برای ایجاد این مرکز در غرب آسیا گفت: این موضوع در مرحله فعلی قصد است. در جلسه ای که تقریباً به طور کامل با حضور رئیس اداره هواشناسی ترکیه برگزار شد، موضوعات اولیه مربوط به پروژه بررسی شد.

وی افزود: در حال حاضر در این طرح، هدف ایران از سازمان جهانی هواشناسی، منطقه دوم و ترکیه از سازمان جهانی هواشناسی، منطقه شش گانه در غرب آسیا برای ایجاد این مرکز به عنوان ابتکار عمل خواهند کرد. ایران زمینه همکاری را ایجاد می کند ارتباط مستقیم دو کشور از مناطق مختلف سازمان جهانی هواشناسی در رده خود نادر است.

رئیس سازمان هواشناسی با بیان اینکه مدت زمان بهره برداری از این مرکز است گفت: روند اجرای این طرح از یک سال و نیم تا دو سال به طول می انجامد و این بار لازم است مرکز بر اساس روند تعیین شده به بهره برداری کامل برسد. . توسط سازمان جهانی هواشناسی تقریباً در ابتدای اجرای این فرآیندها هستیم و در این راه با مشارکت سازمان های بین المللی و کشورهای همسایه درصدد اجرای این طرح بر اساس مصوبه سازمان جهانی هواشناسی هستیم.

آقای تاجبخش تاکید کرد: اگر به مرحله ای برسیم که بتوانیم با ترکیه تفاهم نامه امضا کنیم، قطعا از همه نهادها در زمینه ریزگردها از جمله سازمان حفاظت محیط زیست جهاد کشاورزی و وزارتخانه مشاوره خواهیم گرفت. انرژی برای خدمت به منافع ملی حفظ خواهد شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا