اجتماعی

بارش‌های پراکنده در برخی نقاط کشور/ وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در بعضی استان‌ها

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت تغییرات اقلیمی از بارش پراکنده باران در برخی نقاط و وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی استان ها خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت وگو با سلام آنلاین وی درباره وضعیت آب و هوای کشور بیان کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز (26 فروردین) در ارتفاعات آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، پنجشنبه (27 فروردین) در فلات البرز و جمعه (28 فروردین) و شنبه (28 فروردین) و 19) در ارتفاعات شمال غربی، رگبار پراکنده در شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی.

وی با بیان اینکه بعدازظهر چهارشنبه در استان های شمال غرب و غرب و در روزهای جمعه و شنبه علاوه بر این مناطق وزش باد شدید در استان ها پیش بینی می شود، افزود: در دامنه های جنوبی و مرکزی البرز و نقاط غبارآلود.

ضیائیان گفت: تا روز شنبه در اکثر نقاط کشور افزایش دما خواهیم داشت. روز یکشنبه (30 فروردین) در شمال استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر و بارش پراکنده باران پیش بینی می شود وزش باد شدید همراه با گرد و خاک.

رئیس مرکز ملی پیشگیری و مدیریت مخاطرات اقلیمی نیز با تایید وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۲۷ فروردین) ابری و وزش باد است و از بعدازظهر ابر و وزش باد خواهد بود. قوی و گاهی غبارآلود خواهد بود. با کمینه دمای 13 و حداکثر 24 درجه سانتیگراد، روز جمعه (28 فروردین) کمی ابری و از ظهر وزش باد پیش بینی می شود. با حداقل دمای 14 و حداکثر دمای 25 درجه سانتیگراد.

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (26 و 27 فروردین) اهواز با دمای 32 و 33 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای 3- و 2- سردترین مرکز کشور است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا