تازه های کسب و کارعلمی و پزشکی

بوتاکس معده برای لاغری مفید است؟

امروزه افراد جامعه بیشتر و بیشتر چاق می شوند. بنابراین راه های جدیدی وجود دارد. بسیاری در درمان این بیماری یکی از این روش ها تزریق بوتاکس معده است که در این صفحه همه چیز را در مورد این روش توضیح می دهیم و نشان می دهیم که چرا هنوز یک روش موثر و سالم برای کاهش وزن نیست.

لاغری بوتاکس معده چیست؟

بوتاکس استنشاقی یک روش جدید کاهش وزن است که به روش آندوسکوپی انجام می شود. در این روش سمی به نام سم بوتولینوم به عضلات شکم تزریق می شود. این کار باعث کاهش استرس بر روی ماهیچه های معده می شود و باعث می شود غذا به مدت بیشتری از معده تخلیه شود. در نتیجه، بیمار به سرعت سیر می شود، سطح گرسنگی کاهش می یابد و به مرور زمان کاهش وزن کمی رخ می دهد. توجه داشته باشید که این درمان راهی برای کاهش وزن نیست. روشی موقتی است. تعریف دیگری از لاغری وجود دارد و روشی بهتر و متفاوت برای کاهش وزن است.

بوتاکس معده برای چه کسانی مناسب است؟

برخی از افراد دارای اضافه وزن یا چاق می توانند با کمک بوتاکس معده مقداری وزن کم کنند. با این حال، شرایطی وجود دارد که شما را کاندیدای بهتری برای این درمان می‌کند:

شما با ورزش یا رژیم غذایی برای کاهش وزن وزن کم نکردید

هیچ مشکل و بیماری مربوط به معده شما مانند زخم معده و ورم معده وجود ندارد

شاخص توده بدنی شما بین 25 تا 30 است

چرا شاخص توده بدن ایده آل برای بوتاکس معده زیر 40 است؟

از آنجایی که میزان کاهش وزن با این روش کم است، در حالی که افراد با وزن بیش از 40 دارای اضافه وزن هستند که بوتاکس آن را کمی کاهش می دهد. افرادی که وزن بدنشان بالای 35 و بالای 40 است باید با کمک یک جراح خوب وزن کم کنند.

خطرات و عوارض بوتاکس معده چیست؟

خود بوتاکس سال ها در پزشکی به عنوان یک درمان بسیار مفید استفاده می شود، اما تحقیقات زیادی در مورد تزریق آن به معده که روشی نسبتا جدید و آزمایش نشده است، انجام نشده است. به طور کلی اگر بوتاکس توسط متخصص آموزش دیده به افراد مناسب و به میزان و اصول مناسب به دلایل زیبایی یا پزشکی تزریق شود، می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کرده و عوارضی را ایجاد کند. در مورد تزریق به معده، اگر توسط متخصص آموزش دیده و با تجربه انجام شود، می توان انتظار داشت که خطر کاهش یابد.

عوارض جانبی Magebotox: در صورت تهوع و استفراغ

حالت تهوع یکی از شایع ترین عوارض جانبی بوتاکس معده است.

تا کنون هیچ عارضه جانبی خاصی از بوتاکس معده مشاهده نشده است و هیچ موردی از آسیب جدی دیده نشده است. اما در برخی گزارش ها مواردی از عوارض جزئی به عنوان عوارض جانبی بوتاکس معرفی شده است که عبارتند از:

حالت تهوع

سوئی

سردرد.

احساس نفخ و درد خفیف شکم

آسیب بافتی در اثر تزریق اشتباه یا مصرف بیش از حد

سوراخ شدن معده

و…

همچنین به گفته برخی از متخصصان در موارد بسیار نادری ممکن است این مشکلات برای برخی افراد پیش بیاید:

ضعف عضلانی در سراسر بدن

درد یا تورم

تنگی نفس

دوبینی

نکروز من

از دست دادن کنترل مثانه

آیا واقعا بوتاکس دستگاه گوارش باعث کاهش وزن می شود؟

به غیر از روش های کاهش وزن مانند اسلیو معده که قطعا باعث کاهش وزن می شود و نتایج آن خیلی سریع خود را نشان می دهد، هیچ روش دیگری وجود ندارد که بتوان ادعا کرد که باعث کاهش وزن و کاهش وزن مطمئن و 100 درصدی می شود. جراحی بوتاکس شکم نیز از این قاعده مستثنی نیست.

تصویری از مزایای جراحی اسلیو معده در مقابل بوتاکس معده

متخصصان بر این باورند که بوتاکس به کاهش میل به خوردن کمک می کند، اما اگر در هر وعده غذایی کربوهیدرات زیادی مصرف کنید، احتمال اینکه درمان با شکست مواجه شود و به هدف مورد نظر نرسید، بسیار زیاد است.

درمان بوتاکس معده چرا و در کجا انجام می شود؟

این درمان به هیچ وجه جراحی نیست، اما کم تهاجمی، بدون برش و با استفاده از ابزار آندوسکوپی است. برای انجام درمان بوتاکس معده مراحل زیر انجام می شود:

بیمار هوشیاری خود را از دست می دهد

آندوسکوپ از طریق دهان وارد مری و معده می شود

بوتاکس تزریقی موضعی

این فرآیند به طور متوسط ​​20 دقیقه طول می کشد.

بستری شدن در بیمارستان لازم نیست.

بیمار به مدت 1 تا 2 ساعت تحت نظر پزشک و پرستار خواهد بود

پس از آن، در نهایت می توانید به خانه برگردید.

آیا تزریق بوتاکس اثرات دائمی روی عضلات مختلف شکم دارد؟

خیر، این یک درمان موقت و کوتاه مدت است. انتظار می رود اثر بوتاکس پس از 6 ماه از زمان تزریق از بین برود. بنابراین نمی تواند آسیب دائمی به معده وارد کند.

عکس ماهیچه های مختلف معده

بوتاکس معده از چه زمانی شروع می شود؟

پس از 2 تا 3 روز از تزریق، اثرات آشکار می شود. بعد از این مدت احساس گرسنگی بیشتری می کنند و بعد از غذا احساس سیری می کنند. البته کاهش وزن بلافاصله شروع نمی شود و بعد از حدود 2 هفته شاهد کاهش وزن خواهید بود.

آیا بوتاکس بر سلول های عصبی و سلول های روده تأثیر می گذارد؟

از آنجایی که بوتاکس فقط به عضلات شکم تزریق می شود، روی سلول های عصبی اطراف یا سلول های روده تأثیری نمی گذارد. بنابراین کسانی که از شلی روده رنج می برند نباید نگران تزریق بوتاکس باشند.

آیا بوتاکس در زنان باردار و شیرده قابل استفاده است؟

تاکنون مطالعات زیادی در مورد این درمان در زنان باردار یا شیرده انجام نشده است. اما از آنجایی که سم بوتولینوم می تواند به مادر باردار و جنین آسیب برساند یا وارد شیر شود، بهتر است تا این دوره از بوتاکس معده خودداری شود.

میزان کاهش وزن بعد از بوتاکس معده چقدر است؟

کاندیدهای این درمان می توانند انتظار داشته باشند که بین 5 تا 10 درصد از وزن خود را کاهش دهند. اگر همه چیز خوب پیش برود، می توانید انتظار داشته باشید که تا 15 درصد از وزن اضافی خود را کم کنید.

زن ترازو

لازم به ذکر است که دوره کاهش وزن بعد از بوتاکس معده از 3 تا 6 ماه می باشد. علاوه بر این، میزان کاهش وزن برای همه افراد یکسان نیست و میزان متابولیسم و ​​سطح فعالیت بدنی نیز با سن متفاوت است.

مراقبت پس از بوتاکس شکم چیست؟

انجام این درمان می تواند به کاهش وزن کمک کند، اما نباید از آن انتظار معجزه داشت. در واقع پس از انجام این روش باید سبک زندگی خود را تغییر دهید و غذای سالم و همچنین ورزش مصرف کنید.

به عنوان مثال، غذاهای پرچرب یا کربوهیدرات نخورید. مثلا فست فود یکی از آن نوع غذاهاست. ورزش و یک رژیم غذایی سالم به شما کمک می کند تا حداکثر استفاده را از شکم خود ببرید. تمام توصیه ها و توصیه ها، درمان ها یا مراقبت های بعد از بوتاکس معده توسط متخصص در روز تزریق به شما توضیح داده می شود.

یک کاسه اسپاگتی

نکات اصلی بعد از تزریق بوتاکس در معده چیست؟

افرادی که بوتاکس در معده خود دارند دیرتر از دیگران احساس گرسنگی می کنند و احساس سیری بیشتری می کنند. بنابراین با یک وعده غذایی سبک به سرعت احساس سیری می کنند. این مهم ترین نکته این درمان است.

پاسخ به سوالات رایج در مورد بوتاکس معده برای کاهش وزن

آیا کسانی که بوتاکس معده را تجربه کرده اند راضی هستند؟

این یک روش جدید است و تحقیقات زیادی در مورد آن انجام نشده است، بنابراین نمی توان در مورد بوتاکس نظر زیادی داد. اما در تجربه کسانی که این روش را انجام داده اند، مقدار کمی کاهش وزن موقت و موقت همراه با عوارض وجود دارد.

هزینه بوتاکس معده برای کاهش وزن چقدر است؟

برای مقایسه قیمت باید به موارد زیادی توجه کرد. اول از همه مهم ترین فاکتور برای تعیین برند و دوز تزریقی بوتاکس، تجربه و تخصص پزشک و محل درمان است. و از آنجایی که انواع مختلفی از آن وجود دارد و هر کدام قیمت خاصی دارند، نمی توان قیمت دقیق آن را اعلام کرد. اما شما می توانید 30 میلیون یا بیشتر انتظار داشته باشید. برای کسب اطلاعات دقیق با مراکزی که این درمان را ارائه می دهند تماس بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا