اجتماعی

طلب ۱۳۰۰۰ میلیاردی بیمارستان‌ها از تامین اجتماعی/آماده‌باش بیمارستان‌ها برای نوروز

به گفته معاون درمان وزارت بهداشت، با توجه به ادعای 13 میلیاردی تامین اجتماعی از بیمارستان، گفت: شرکت های بیمه تلاش کنند هر چه سریعتر به بیمارستان پرداخت کنند.

دکتر سعید کریمی در گفت وگو با سلام آنلاین. وی در خصوص وضعیت پرداخت مطالبات بیمارستان از سازمان بیمه گر گفت: در حال حاضر مرکز درمانی ما بیش از 13 هزار میلیارد توماس از سازمان تامین اجتماعی طلب دارد. همچنین حدود 4 هزار میلیارد تومان از منابع هدفی که باید به مرکز درمانی پرداخت شود هنوز پرداخت نشده است. این امر مشکلاتی را برای مرکز درمانی ایجاد می کند. چون بیمارستان خدمات داده و دارو و تجهیزات و خدمات خریده اما پول نگرفته است.

وی با بیان اینکه بیمه ها باید در اسرع وقت نسبت به پرداخت هزینه های بیمارستان اقدام کنند، گفت: یکی از مواردی که بر آن تاکید کرده ایم این است که بیمارستان ها بیماران را برای خرید دارو از بیمارستان خارج نکنند. یا تجهیزات و هنوز هم بر این تاکید داریم و ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای دارو و تجهیزات خودسرانه است. اگرچه هزینه های بیمارستانی در این زمینه توسط بیمه تامین نمی شود، اما سعی می کنیم هزینه های بیمارستان را از منابع مختلف تامین کنیم تا بیماران به بیرون از بیمارستان اعزام نشوند.

کریمی تاکید کرد: در عین حال بیمه‌گران در اسرع وقت نسبت به پرداخت خسارت از مرکز درمانی اقدام کنند.

وی همچنین درباره آمادگی وزارت بهداشت برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال جاری بیان کرد: دستورالعمل های دقیقی را در این زمینه به تمام مراکز درمانی ابلاغ کرده ایم. البته باید از تصادفات عمدتا در روز چهارشنبه جلوگیری کرد. مایه تاسف است که یک فرد در سنین پایین معلول می شود. در ضمن ما در مرکز درمانی راهنمایی داریم. بیشتر آسیب هایی که روز چهارشنبه در سوریه رخ داد، آسیب دیدگی چشم و بازو بود و از این نظر مراکز چشمی و ارتوپدی و ارتوپدی ما منتظر هستند و تیم درمانی آنها کامل است.

کریمی همچنین درباره وضعیت خدمات در نوروز گفت: اطلاع رسانی و دستورالعمل گروهی برای نوروز تایید می شود. با توجه به احتمال تصادف در ایام نوروز به دلیل افزایش سفر، همکاران ما منتظر هستند. طبق اطلاعیه ما پزشکان متخصص و کادر علمی باید در مرکز درمانی حضور داشته باشند. وزارت بهداشت روی این موضوع بسیار حساس است و سال گذشته برای حضور پرسنل و متخصصان در بیمارستان از بیمارستان بازدید کردیم.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم در ایام عید نوروز خدمات را بهتر کنیم و آن را خاموش نکنیم، گفت: بنابراین در ایام نوروز همه بیمارستان های دولتی فعال هستند و متخصصان نیز حضور دارند. در عین حال، متخصصان در همه زمینه ها موظفند به ارائه خدمات خود ادامه دهند. حالا شاید تعدادشان در تعطیلات نوروز کمتر باشد اما مثل یک روز عادی است.

کریمی گفت: «در جاهایی که بخش دولتی پاسخگو نیست، در ایام نوروز از بخش خصوصی استفاده می کنیم و از آنها برای ارائه خدمات به بیماران خدمات می خریم.» او نیز بخشی است. سلامتی و شفای مملکت هستند و در ایام کرونا خیلی کمک کردند و امیدواریم در نوروز هم به خوبی خدمت کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا