بین الملل

طالبان : برای سلامت مردم افغانستان نیازمند همکاری با ایران هستیم

وزیر بهداشت طالبان گفت: ما باید با ایران برای تقویت سیستم آموزشی و بهداشتی مردم افغانستان همکاری کنیم.

قلندر عباد وزیر صحت گروه طالبان در حاشیه نشست امنیت جهانی صحت در اسلام آباد گفت: افغانستان به تجربه ایران در بخش صحت نیاز دارد.

وی با اشاره به سفر اخیر به جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست گروه های پنج گانه، گفت: «در ایران شاهد پیشرفت در حوزه خدمات بوده ایم.» جمعیت، بهداشت عمومی و مبارزه با عفونت. و ما معتقدیم که این فرصت خوبی برای افغانستان برای گسترش همکاری های دوجانبه است.

عباد افزود: همکاری ایران و افغانستان با درک شرایط متقابل می تواند فرصتی بی نظیر برای بهبود سلامت مردم افغانستان ایجاد کند زیرا سلامت مردم از یک سیاست فاصله دارد.

وزیر بهداشت طالبان تاکید کرد که افغانستان به دنبال بهره گیری از تجارب جمهوری اسلامی ایران در حوزه های بهداشت، تقویت سیستم صحت عامه و کنترل بیماری های واگیر است.

وی همکاری افغانستان با همسایگان خود به ویژه ایران را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: چالش‌های موجود در حوزه بهداشت، ویروس‌ها و بیماری‌های واگیر حد و مرزی ندارد، بنابراین مشارکت و همکاری این کشور بین دولت‌های منطقه است. برای غلبه بر مشکلات رایج اجتناب ناپذیر است. “چالش ها در حوزه سلامت و تندرستی.”

عباد همچنین اظهار داشت که افغانستان مایل به همکاری با ایران و استفاده از تجربیات سازنده خود در زمینه آموزش، پزشکی و توسعه منابع انسانی است.

310310

نشر بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا