اجتماعی

سلامت همچون نان شب، اولویت دولت سیزدهم باشد

رئیس شورای عالی شورای پرستاری ، با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به سیستم مراقبت های بهداشتی در دولت سیزدهم ، سه پیشنهاد اصلی مراقبت از جامعه را برای رئیس جمهور منتخب توضیح داد.

دکتر شمس الدین شمسی به سلام آنلاین پاسخ می دهد ، وی در مورد فعالیت های دولت های یازدهم و دوازدهم در سیستم بهداشت و همچنین مباحث مربوط به پرستاران که تاکنون در بحث ریاست جمهوری مطرح شده است ، گفت: “ایجاد تخت های ویژه بیمارستانی و توجه برخی به اعتبار سیستم بهداشتی یکی از موضوعات موجود در این دولت است. مورد توجه قرار گرفت. اما واقعیت این است که توجه کافی ، به ویژه در زمینه عدالت در سیستم بهداشت ، هنوز نادیده گرفته می شود. البته ما هیچ تصمیمی برای تضعیف دولت فعلی نداریم. این فقط مختص این دولت نیست ، بلکه مربوط به دولتهای دیگر است. یکی از مهمترین خواسته های کارکنان سیستم بهداشت همیشه مسئله ای عادلانه در بهداشت است که نادیده گرفته شود.

وی افزود: “یکی از جنبه های عدالت سلامت این است که فقط یک لایه وجود دارد که در تصمیم گیری بی تأثیر است و همه کارکنان سیستم بهداشت باید در مدیریت تصمیم گیری مدنظر قرار گیرند.” جنبه دیگر عدالت پرداخت ها در سیستم سلامت. اما مهمترین قسمت عدالت بهداشتی دسترسی برابر مردم به دسترسی برابر به خدمات بهداشتی است که مورد غفلت واقع شده و همه مردم در سراسر کشور توانایی پرداخت آن را ندارند. از طرف دیگر ، هزینه های جیبی آن افزایش یافته و این تأثیر بسزایی در سلامتی افراد دارد.

وی یکی دیگر از موارد غفلت در سیستم بهداشت را تمرکز بر پیشگیری خواند و افزود: “البته این نوع درمان حساس و پیچیده است و به راحتی برای انسان قابل دسترسی است ، اما طول دوره درمان باید در اولویت باشد و سهل انگاری در پیشگیری ، آیا ما درست؟ متأسفانه ، در خط اول سیستم بهداشت ، توجه کافی به بهداشت و پیشگیری وجود ندارد. البته ، ما نمی گوییم که هیچ کاری انجام نشده است و ما نمی خواهیم وضعیت را سیاه ببینیم ، اما برای موارد ذکر شده به اندازه کافی مهم نیست و مانند سایر دوره های درمان ، در اولویت است. در حالی که مراقبت کافی برای سلامتی و پیشگیری هزینه کمتری دارد و م moreثرتر است.

شمسی گفت: “در یک سال گذشته اتفاقات مثبتی رخ داده است که این امر نه تنها برای پرستاران بلکه برای کادر پزشکی نیز صادق است.” با پیگیری های سازمان پرستاری ، موفقیت هایی در پرداخت ها حاصل شده است که در واقع مربوط به بخش دانشگاه است. از طرف دیگر ، به دلیل فوران کرونا ، استخدام بیشتر صورت گرفت ، اما انتظار اصلی ما از دولت این بود که قوانین باقیمانده تعرفه های خدمات مراقبت نهایی شود ، اما موفقیت آمیز نبود. اگرچه در ماه های اخیر اقداماتی با دستور مقام معظم رهبری انجام شده است ، اما توفیقی در این دولت حاصل نشده و شکایت هایی از عملکرد دولت در این زمینه وجود داشته است.

رئیس شورای عالی سیستم مراقبت بر تأثیر کرونا در عدم دستیابی به اهداف تعیین شده توسط سیستم بهداشت در دولت دوازدهم تأکید کرد: کرونا بر تمام جنبه های جامعه تأثیر گذاشت و دارای بسیاری از نکات منفی بود. اما از طرف دیگر ، فکر می کنم باعث توجه بیشتر به سلامت می شود و مشخص می شود که سلامت یکی از مهمترین موضوعات کشور است و باید از آن به عنوان اولویت اصلی استفاده شود. ما امیدواریم که کرونا هر چه زودتر از جامعه ، به ویژه کشورمان ناپدید شود ، اما باید توجه داشته باشیم که مشکلات عروقی و سایر مشکلات نیز ممکن است رخ دهد. سلامتی برای افراد مانند نان است و نیاز به توجه کافی دارد. سه پایه دولت ، مجلس و قوه قضائیه.

وی افزود: “یکی از انتظارات اصلی ما این است که سلامت ، دسترسی عمومی و کاهش هزینه ها و هزینه های غیررسمی برای سیستم بهداشتی یک اولویت جدی برای دولت بعدی خواهد بود.” بخش بهداشت فقط برای کلاسهای خاص نیست. شکایت ما از دولت های قبلی این است که آنها سیستم بهداشتی را به عنوان یک گروه خاص نمی بینند و همه کارکنان سیستم بهداشتی مورد توجه قرار می گیرند.

وی گفت که در این میان جامعه مراقبت نیز سه نیاز اصلی دارد. یکی تأمین نیروی نگهداری کافی و دیگری اخذ هزینه های نگهداری ، بنابراین این قانون که پابرجاست سرانجام در دولت بعدی نهایی خواهد شد. از طرف دیگر ، سومین نیاز ما اجرای کامل قوانین ارتقا بهره وری در سیستم بهداشت است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا