عمومی

شرایط جدید عربستان برای ورود حجاج به این کشور

به گزارش رسانه های محلی

به گزارش RT، یک مقام در ریاض گفت که عربستان سعودی برای پذیرش زائرانی که برای انجام حج عمره به این کشور سفر می کنند، بسته به واکسنی که به آنها تزریق می شود، شرایطی دارد. در این شرایط، کسانی که واکسینه شده اند “جانسون و جانسون، فایزر، مدرنا و آسترازنکا” نیازی به جداسازی ندارند.

اما خلبانانی که علیه سینوفارم، سینوواک و کواچ واکسینه شده اند باید پس از ورود به مدت سه روز ایزوله شده و پس از دریافت آزمایش PCR 48 ساعت قبل از ورود، اجازه ورود به کشور را داشته باشند.عربستان سعودی.

مقامات سعودی گفته اند که تمامی افرادی که برای حج عمره وارد این کشور می شوند، گواهی نامه ای از وزارت بهداشت عربستان دریافت می کنند که در آن یک کد QR نوشته شده است و تمامی افرادی که وارد شهرهای این کشور می شوند موظف به انجام این کار هستند. .

در سال 2021، پس از دو سال محدودیت در فرائض حج و عمره، عربستان سعودی موافقت کرد که به زائران اجازه دهد به صورت محدود در این کشور عمره را انجام دهند. به همین دلیل در 29 مرداد ماه کاروانی از سه کشور عربی که روابط حسنه با عربستان داشتند برای انجام عمره وارد مدینه شدند.

در دو سالی که از شیوع کرونا می گذرد، عربستان سعودی به برخی از سعودی ها اجازه انجام فریضه حج و عمره را داده و زائران را از ورود به کشورهای دیگر منع کرده است، انتقادهایی از سوی مسلمانان وجود دارد. کشورها علیه عربستان سعودی

دکمه بازگشت به بالا