اجتماعی

اعلام بیشترین علل مراجعه حجاج ایرانی به مراکز درمانی در عربستان

از سوم خرداد تا 15 تیرماه بیش از 312 هزار خدمات بهداشتی و درمانی به زائران ایرانی در عربستان سعودی ارائه شد که یکی از مهم ترین دلایل مراجعه زائران به مرکز درمانی هلال احمر پس از سکته مغزی خون در گرما و مشکلات تنفسی و شکستگی است. به دلیل سقوط از آسانسور.

به گزارش سلام آنلاین. بر اساس اطلاعیه شماره 4 جمعیت هلال احمر مرکز پزشکی حج و زیارت این جمعیت در خصوص آخرین خدمات ارائه شده به زائران در عربستان و مهمترین توصیه ها به زائرانی که برای زیارت این سفر معنوی آمده اند. موارد زیر وجود دارد:

1. از سوم خرداد تا 15 تیرماه در مجموع 312 هزار و 936 خدمات بهداشتی، درمانی و امدادی به زائران ایرانی در مکه مکرمه و مدینه منوره ارائه شده است.

2. بیش از 230 هزار مورد ویزیت عمومی و تخصصی به زائران ایرانی در محوطه هتل ارائه شد که زائران ایرانی در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های این جمعیت در مکه، مدینه، عرفات و منا اقامت می‌کنند.

3. در این مدت 15 هزار و 294 مورد خدمات پاراکلینیکی از جمله آزمایشگاه تابش اولتراسوند. و مدینه به زائران کشورمان تقدیم می شود.

4. 2495 مورد کمک و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از جمله خدمات ارائه شده در این مدت بوده است. 36 زائر ایرانی هم اکنون در بیمارستان هلال احمر ایران و 12 زائر در بیمارستان عربستان سعودی تحت مداوا هستند.

5. تا کنون شایع ترین علل زائران تب، التهاب مجاری تنفسی و مشکلات گوارشی و همچنین شکستگی دست، پا و انگشتان پا و افتادن کبودی از آسانسور از شایع ترین علل شکستگی است. تاکنون 36 عملیات سنگ آهک برای زائران انجام شده است. از این رو به زائرانی که از آسانسور می ترسند توصیه می شود با همراهی از آسانسور استفاده کنند و آرامش خود را حفظ کنند.

6. داروهای مورد نیاز بیماران به مقدار کافی داده می شود و حتی برخی داروهای خاص نیز تهیه و در اختیار بیماران قرار می گیرد.

7. حال عمومی زائران بستری در بیمارستان هلال احمر و بیمارستان عربستان مساعد است.

8. مشکلات تنفسی و گوارشی شایع ترین دلایل مراجعه زائران به مرکز پزشکی هلال احمر در عربستان است.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا