فرهنگ و هنر

اطلاعاتی درباره هتل‌های حجاج ایرانی در عربستان

رئیس اسکان حج و عمره حج و زیارت نحوه انتخاب و اجاره هتل برای زائران در حج 1402 و همچنین سهمیه اسکان زائران انفرادی در عربستان را تشریح کرد و گفت: درصد زیادی از قیمت حج مربوط به اسکان است. . هنوز قیمت تعیین نشده است.

به گزارش سلام آنلاین، به نقل از روابط عمومی حج و زائران، مرتضی اسدزاده درباره اقدامات انجام شده در حوزه مسکن در حج 1402 اظهار کرد: سامانه جامع مسکن از امسال (حج 1402) به بهره برداری می رسد و این اقدام انجام شده است. سیستم قبلاً شروع شده است. ابتدا با بهره گیری از این بستر، به موضوع دعوت از هتل های مکه و مدینه برای حج سال آینده پرداخته می شود. تاکنون حدود 100 هتل در این بخش مشارکت داشته و از آنها دعوت شده است.

وی درباره روند انتخاب و اجاره هتل حج تشریح کرد: چند سال پیش تیم مدیریت مسکن بر اساس اطلاعات قبلی اقدام به اجاره هتل می کردند و با توجه به ظرفیت و پتانسیل موجود شرایط سختی در خصوص انتخاب داشتیم اما امسال به دلیل شروع فعالیت سیستم جام اسکان وضعیت انتخاب هتل تغییر کرده و مالک هتل ابتدا با شرکت در تماس تلفنی وضعیت خدمات خود را اعلام کرد.

اسدزاده افزود: در حال حاضر فقط مرحله بررسی شرایط اقامت در هتل انجام شده و قیمت گذاری در حال حاضر انجام نمی شود. قیمت گذاری هتل پس از بازدید کارشناس و با مشخص شدن شرایط تحویل کشور انجام می شود.

رئیس اسکان حج و عمره سازمان حج و زیارت در خصوص انواع هتل هایی که در ایام حج سال آینده پذیرای زائران می شود، گفت: در این زمینه به شاخص هایی از جمله کرامت زائران توجه داریم. برای آنها. این مزیت ملاک ماست، نه فقط ارزان یا گران، و ما واقعاً تنوع طعم ها و طبقات مختلف را در نظر می گیریم.

وی افزود: روند اجاره محل اقامت و اسکان زائران هتل بسیار مهم است. زیرا هتل را باید از نظر خدمات دهی دارای ظرفیت محدود حج و زیارت دانست. مثلا بعضی از هتل های نزدیک حرم اجازه پخت و پخش غذاهای ایرانی را نمی دهند و غذای خودشان را با قیمت های بسیار بالا سرو می کنند و غذایشان با ذائقه ما سازگار نیست. هتل های نزدیک حرم نیز قوانینی دارند مانند عدم امکان بازدید از زائران با خودرو و تاکید بر ورود انفرادی و همچنین عدم امکان بازدید فصلی و جابجایی هر چند روز یکبار نه تنها نامناسب. برای زائران در ایران، اما بسیار گران است. هتل های شمال حرم در مدینه و هتل های اطراف حرم در مکه نیز مشمول همین شرایط هستند.

مدیرکل اداره اسکان حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: از هتل مرکزی به دنبال بهترین خدمات برای زائران و خدمات مناسب از نظر قیمت و مزایا در مدینه هستیم. و در مکه از هتل در دایره دوم منطقه و اطراف حرم هستند از آن استفاده می کنیم پس در مکه نزدیکترین هتل به حرم حدود 2 کیلومتر است.

    اطلاعاتی در مورد هتل حج ایران در عربستان سعودی

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چه زمانی خدمات اقامتی به اجاره هتل تبدیل شد و آیا این سرویس ده ها قبل شکل هتلی به خود گرفته است؟ وی گفت: دهه ها پیش اسکان زائران به شکل ساختمان بود نه هتل که در واقع هزینه های مربوط به این بخش را کاهش داد، اما از اواخر دهه 1980 اسکان زائران در عربستان سعودی کاهش یافت. ساخته شده در قالب هتل که قانون کشور میزبان نیز می باشد که به اسکان زائران و نیاز به اجاره هتل با مجوز اقامت می پردازد و همچنین خدمات خوبی را با رعایت شأن و سلیقه زائران ارائه می کند. کشور میزبان.

اسدزاده با تاکید بر اینکه قانون کشور میزبان یعنی عربستان اجازه اسکان زائران در ساختمان های غیراستاندارد را نمی دهد، تاکید کرد: باید اجازه اسکان زائران در هتل یا ساختمان دارای مجوز داده شود. از این رو ساختمان های قدیمی که محل اسکان زائران بوده، اکنون مجوز و استانداردهای لازم را ندارند.

رئیس اداره کل اسکان حج و عمره حج و زیارت تایید کرد که کلیه اطلاعات خدمات اجرایی زائران باید قبل از صدور روادید در سامانه اطلاعات حج (مسیر الکترونیکی) در عربستان سعودی ثبت شود. و گفت: اسکان استاندارد و سایر خدمات اجرایی برای هر حج باید در این سامانه ثبت شود.برای ارائه ویزا و سایر خدمات مرتبط.

وی افزود: با وجود اینکه ماه‌ها تا مراسم حج باقی مانده است، اما اقدامات برای اجاره هتل آغاز شده است و در آینده نزدیک مذاکراتی را برای ارائه خدمات مناسب در حوزه اسکان آغاز خواهیم کرد.

به گفته اسدزاده در حج 1402 برای اولین بار اطلاعات و مشخصات هتل قبل از آخرین ثبت نام در اختیار زائران قرار می گیرد و این یکی از دلایل استقرار سامانه جامع اسکان است.

وی درباره خدمات هتل در مکه توضیح داد: در اقامتگاه های مکه باید دقت شود. در هیچ جای شهر نمی توان هتل اجاره کرد اما باید طبق شرایطمان هتل داشته باشیم، یعنی هتلی که برای رفت و آمد به حرم نزدیک ایستگاه اتوبوس داخلی باشد و نسازیم. برای زائران در سفر دشوار است.

اسدزاده یادآور می شود: درصد بالایی از هزینه های حج مربوط به اسکان است و سعی می کنیم با بهترین برنامه ریزی ها بهترین خدمات را با قیمتی مناسب به زائران ارائه دهیم.

    اطلاعاتی در مورد هتل حج ایران در عربستان سعودی

روسای اسکان حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره اسکان کارکنان و هیئت های عالی رتبه در مکه و مدینه گفت: اسکان کارکنان در حد زائران مکه و حتی پایین تر است. و در همین هتل در کنار زائران اقامت می کنند غیر عادی نیست و حتی مقر آن در طبقه همکف هتل است.در مقایسه با زائران. در طول سال ها، ما از هتل های متوسط ​​و کم هزینه برای کارکنان استفاده کرده ایم.

وی افزود: با توجه به شاخص های کشور میزبان و قانون در نظر گرفته شده، اقامت در مدینه خارج از منطقه مرکزی است و در سال های اخیر از ساختمان های غیر هتلی با کیفیت متوسط ​​در شهر برای اقامت استفاده کرده ایم. ستاد و اعضای هیئت ..

اسدزاده درباره زیارت مدینه و مکه می گوید: اقامت مدینه در حج آینده حدود شش روز به طول می انجامد و در مکه موسی نیز حضور خواهند داشت.

به گفته مدیرکل اسکان حج و عمره سازمان حج و زیارت، طبق دستورالعمل کشور میزبان، در مراسم حج، اتاق های هتل به صورت تخت به تخت اجاره می شود و به هر زائر حدود 4 متر مربع مساحت تعلق می گیرد. گفته می شود که تبدیل به تخت می شود و کیفیت هتل بر اساس هر قرارگیری در گروه قیمتی آن با یکدیگر متفاوت است.

وی افزود: اندازه سقف اکثر اتاق ها طبق نقشه 3 و 4 تخته است و متراژ نیز در نظر گرفته شده است.

روسای ادارات حج و عمره حج و زیارت همچنین درباره اسکان روادثان، یاوران و روحانیون بیان کردند: برای هر تور، حاکمان، یاوران و مددکاران در یک اتاق و هر دو روحانی اسکان داده می‌شوند. در یک اتاق بمانید و سه دکتر در یک اتاق خواهند بود. آنها در یک اتاق می مانند.

اسدزاده درباره اسکان زائران در عرفات و منا توضیح می دهد: حدود یک متر و 40 سانتی متر محل اسکان توسط کشور میزبان در عرفات تقسیم می شود و به هر زائر در منا کمتر از یک متر اختصاص می یابد، اسلام وجود دارد اما به هر حال ما امروز با همکاری متفین تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات صحیح انجام می دهیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا