فرهنگ و هنر

روایت شهرها و محلات اولین گام در برندسازی گردشگری

سلام آنلاین / کردی رئیس کمیته سرمایه گذاری ، کارآفرینی و گردشگری شورای شهرداری سن دیگو هر روستا ، شهر و منطقه از استان کردستان را دارای روحیه و روایتی می داند و گفت: درک روایت درباره شهر و سایت گردشگری در جذب گردشگر موثر است. و مارک های کردی.

ارسطو گلی در سمینار “بوم گردی و ظرفیت بوم گردی” با همکاری سلام آنلاین گفت: “ایران اکنون از نظر تنوع زیستی در بین 20 کشور برتر جهان قرار دارد.” در نتیجه ، استان های کردنشین چهار فصل با شرایط جغرافیایی دارند. حداقل جاذبه ای طبیعی را ایجاد می کند که می تواند برای جذب گردشگر و رونق اقتصادی و ایجاد مشاغل طبیعی خوب مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: امروز بوم گردی در جهان بیشترین سهم و بیشترین رشد را در صنعت جهانگردی جهانی دارد و این رشد فزاینده اهمیت آن را نشان می دهد اما متأسفانه در ایران علی رغم مطالعات زیاد. در زمینه اکوتوریسم ، در حال حاضر ، در وزارت میراث فرهنگی ، یک کمیته ملی تحت عنوان کمیته اکوتوریسم ایجاد شده است و اهداف و چشم اندازهای مختلفی برای آن ترسیم شده است ، اما هیچ مداخله و برنامه ریزی مناسبی وجود ندارد اکوتوریسم برای توضیح استانداردهای گردشگری و تحمل ظرفیت گردشگری شهرها و استانها طراحی شده است.

آقای گویلی افزود: صبر در اکوتوریسم به معنای حداکثر رساندن حضور گردشگران در فضای فیزیکی است بدون اینکه کیفیت زندگی میزبان را خدشه دار کند ضمن حفظ رضایت و کیفیت زندگی جامعه میزبان. “و اصولاً هدف از گردشگری پایدار بهبود کیفیت زندگی در جامعه میزبان است.”

به گفته وی ، در بسیاری از استانها ، به ویژه استانهای مشهور و توریستی ، تحقیقات زیادی در مورد توانایی تحمل گردشگری بوم گردی انجام شده است که متأسفانه هنوز در استانهای کردنشین انجام نشده است.

با اشاره به اینکه حتی در نمایشگاه گردشگری کرد نیز چیزی وجود نداشت اما گویلی گفت علی رغم عدم دانش و راهنمایی استان کردستان ، طبیعت استان ثابت مانده و گردشگرانی که از این استان به این استان می آیند مکانهای مختلف منابع طبیعی کمتر و کمتری دارند. از غذا خوردن و بدون آلودگی استقبال می شود. با این وجود ، عدم تحصیلات منجر به عدم شناسایی ظرفیت منابع طبیعی و گردشگری روستایی در استانهای کردستان شده است.

علامت تجاری غول گردشگری کرد

به گفته این مقام مسئول ، هر قسمت از استان کردستان ، شامل روستاها ، کمون ها ، رودخانه ها و … دارای داستان ها و داستان هایی است و دانش قصه گویی شهرها و مناطق استان ضروری و مهم است.

ارسطو گلی با تأکید بر اینکه روحیه کردستان عمیقاً سیاسی و فرهنگی است ، تأکید کرد: اگرچه هر روستا و قسمت طبیعی استان از جمله جنگل ها ، رودخانه ها و روستاها روایت خاص خود را دارد اما متأسفانه کردی جاذبه های گردشگری خاص خود را دارد. استان هنوز چنین کاری نکرده است.

وی معتقد است اگرچه صحبت نکردن در مورد داستان و روح هر منطقه به خودی خود مزیتی محسوب نمی شود ، اما این مشکل باعث شده است که مناطق بدون برنامه خاصی همچنان محیط زیست را حفظ و حفظ کنند. اما اکنون وقت آن فرا رسیده است که با تهیه برنامه های مدون و ارائه توضیحات در شهرها و روستاها سعی در جذب گردشگر و راهنمایی استانهای کردنشین داشته باشیم.

گیلی گفت: متأسفانه در تعریف قدرت استقامت در طبیعت ، ما بدون توجه به ظرفیت طبیعت ، بدون توجه به ماهیت خود تفریحگاه ، بر مقصدهای گردشگری و ظرفیت هتل ها و اقامتگاه ها تمرکز می کنیم. از تخریب جلوگیری کنید ، محیط زیست را آلوده نکنید ، از آسیب رساندن به محیط طبیعی و رضایت صاحبان خانه جلوگیری کنید.

وی افزود: “صاحب خانه جلوگیری از توسعه پایدار گردشگری به عنوان طولانی به عنوان نیازی اقتصادی وجود دارد، بنابراین لازم است برای بررسی تحمل ظرفیت طبیعی علاوه بر توجه به ایجاد شغل برای مردم در منطقه گردشگری. “

گسترش بخشهای لازم برای حفاظت از محیط زیست

رئیس کمیته سرمایه گذاری ، کارآفرینی و گردشگری شورای شهرداری سن دیگو اظهار داشت: اگرچه میراث فرهنگی مسئول گردشگری و طبیعت است و می تواند قوانین ویژه ای را در این منطقه اجرا کند ، اما فاقد نیروی اجرایی لازم برای برخورد با متخلفان و مجرمان است. طبیعت را نابود کنید. اداره محیط زیست و منابع طبیعی استان ، متأسفانه در ایران ، به جای ادغام با سازمان های دیگر ، فقط در اهداف سازمانی خود غرق شده و سایر سازمان ها و ادارات را نادیده می گیرد.

دهکده های کوچک و اماکن گردشگری گامی به سوی مارک تجاری استانی است

ارسطو گلی درباره مسائل مربوط به علائم تجاری به زبان کردی گفت: “می توان با مستندسازی قصه های شهرها ، مناطق و روستاها و با شناسایی داستان و نحوه ارائه آن و استفاده صحیح از سیکل برای هدایت استان و جذب بازدیدکننده استفاده کرد.” جهانگردی

گیلی گفت: “تفاهم نامه همکاری بین استانهای کردنشین همدان و کرمانشاه تحت عنوان تفاهم نامه همکاری در زمینه گردشگری منعقد شده است که مسئولیت آن با شهرستان است و برنامه ای برای آن تهیه شده است.” مکان های اقامتی ، تاریخی و طبیعی.

وی تأكید كرد: “هنگامی كه ما در مورد رزرو محل اقامت و تورهای عملی در بخش گردشگری در استانهای كرد بحث می كنیم ، ظرفیت ، تحمل و ماهیت تعیین می شود.”

“ضروری است که سازمان میراث فرهنگی و منابع طبیعی و محیط زیست مجموعه ای از اولویت های تحقیقاتی و پژوهشی را به دانشجویان دانشگاه ارائه دهد تا آنها بتوانند بر روی بوم گردی و در صورت تصمیم گیری همراه با یک مجمع عملی تمرکز کنند. . دستیابی به جذابیت ، گردشگری ، رونق اقتصادی و گردشگری پایدار در استان.

وی در پایان گفت: از آنجا که توسعه گردشگری پایدار به معنای بهبود کیفیت زندگی صاحبان خانه است ، اگر این هدف محقق نشود ، توسعه پایدار امکان پذیر نخواهد بود.

رئیس کمیته بوم گردی و کارشناس بوم گردی اداره کل میراث فرهنگی و کردهای استان گفت: امروزه بحث گردشگری و بوم گردی در کشور به دنبال یک آسیب شناسی خاص در این زمینه ، به روشی خاص انجام می شود. چگونه به گردشگری نگاه می کنیم و اولویت های گردشگری در سایر استانها چیست و آیا استانهای کردستان پتانسیل بالایی دارند؟

آوات ماکاری با اشاره به اینکه کردستان یک استان فرهنگ طبیعی است ، گفت: در 10 سال گذشته گردشگری بوم گردی در استان کردستان در لیست بسته های تور خانواده های ایرانی قرار گرفته است. استان کردستان را از اقصی نقاط کشور و یکی از دلایل این مشکل فرهنگی نگه دارید. در طبیعت استانهای کردنشین ایجاد شده است و همین مسئله فرهنگ و انگیزه های زیادی را برای حضور و جذب گردشگر از استانهای مختلف کشور ایجاد کرده است. از جمله تبلیغات خرید برای مریوان و بن ، تشویق فرهنگ طبیعی و گردشگری بوم.

اکوتوریسم مسئول

او گفت: “در زمینه میراث فرهنگی، یک نفر یک گردشگر که از طریق گردشگری به این استان است، و قانون گردشگری به گردشگران که از طریق گردشگری به این استان آمده توضیح داد، و هر شخص مسافر است”. “به عنوان یک جهانگردان مرتبط با میراث فرهنگی.” یکی از دلایلی که باعث افزایش ظرفیت تحمل طبیعت در استان شده است این است که این سفرها خارج از گشت و گذار است.

وی گفت: امروز بحث جدیدی در مورد موضوع بوم گردی یا جهانگردی مسئولانه كه بخشی از بوم گردی است و شامل حفاظت از محیط زیست ، حمایت از فرهنگ و توسعه پایدار است ، مطرح شده است. “و آموزش ستون اصلی آن است و از طریق جامعه میزبان به میهمانان ارائه می شود.”

وی در مورد بوم گردی گفت: “انواع بوم گردی که در طبیعت گردی با آن سر و کار داریم شامل غارها ، کوهنوردی ، رفتینگ صخره ای ، گردشگری در آب و غیره است که برای انواع گردشگری مورد بحث قرار می گیرند. “فضا و طبیعت است.” است؛ چه تعداد گردشگر در یک زمان مشخص پذیرش می کنند و این ظرفیت باید به گونه ای تعیین شود که به محیط زیست و رضایت مهمان و میزبان آسیب نرساند ، زیرا به ظرفیت مقصدهای توریستی. نارضایتی مردم محلی و گردشگران وجود خواهد داشت.

ماكاری گفت: “جالب است بدانید كه در ایران جدا از اینكه EOC متولد گردشگری بوم گردی نیست ، یك عامل بازدارنده منطقه ای است.” این “

به گفته این مقام مسئول ، ظرفیت تحمل طبیعی با توجه به محیط زیست ، خدمات ذهنی و اقتصادی تقسیم می شود و اگر گردشگری از طریق گردشگری جامعه وارد استان شود ، هدف مشخص می شود و جمعیت تحصیل می کنند و بالعکس ، در صورت ورود گردشگر. هر استان این شرایط خاص خود را دارد.

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب 1979 ، اقلیم کردستان آخرین استانی است که برای گردشگری تعیین شده است ، افزود: “در آن زمان بیش از دو آژانس مسافرتی در استان وجود نداشت ، اما اکنون شرکت ها و خدمات پیک وجود دارد. سفر در حدود 50 استان. این پنج آژانس در زمینه اکوتوریسم فعالیت می کنند و اکثر آنها در کشور برجسته هستند و نقش اصلی را در اکوتوریسم دارند و این می تواند در شناسایی و راهنمایی استانهای کردستان و جذب گردشگر موثر باشد.

آوات ماکاری اظهار داشت: بوم گردی سبک ، متوسط ​​و سنگین است و نوعی بوم گردی است که به تفریحات بومی آخر هفته بقیه مناطق اختصاص دارد. موضوع تحمل طبیعی مورد بحث قرار گرفت.

وی در مورد تورهای جاده ای و جلبک ها گفت: “تورهای جاده ای یا غیررسمی به دلیل تغییر و مانور در اتومبیل ها در طبیعت عملکرد درستی ندارند اما تورهای سرافا تورهایی هستند که با مدیریت “راهنمایان تور در قلب طبیعت هستند ، نه در ماشین.” خودتان تغییرات ایجاد کنید.

پیشرو كردها در بوم گردی

وی گفت: “دلیل آن فرهنگ خاص مردم محلی است ، زیرا اغلب گفته می شود فرهنگ یک منطقه از طبیعت منطقه الهام گرفته است.” در استانهای کردنشین ، برخلاف سایر استانها ، مردم محلی خودشان در طبیعت تأثیر دارند و اگر بر تفاوتها و ویژگیهای استانهای کردنشین تأکید و توجه کنیم ، شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود. جهانگردی

وی افزود: “از آنجا كه كردستان فاقد زیرساخت مناسب گردشگری است و بوم گردی نیازی به زیرساخت ندارد ، كردی از اولین استانهای كشور است كه درگیر بوم گردی است.”

کردستان یکی از سه استان اول بود که در مورد پیش نویس بحث کرد.

رئیس کمیته بوم گردی کردستان و کارشناس بوم گردی اظهار داشت: استان کردستان دارای 25 رودخانه دائمی است که بیشتر آنها جاذبه های گردشگری هستند و در بسیاری موارد استان را راهنمایی کرده و گردشگران را به خود جلب کرده اند.

آوات ماكاری كه در قایقرانی در آبهای خروشان استان شركت دارد ، گفت: “برای اولین بار در دو سال گذشته ، بحث در مورد پیش نویس به صورت آزمایشی در استانهای كرد برگزار شده است.” یکی از سه استانی است که تمرین در آن برگزار می شود.

وی گفت: “توافق نامه ای در سطح وزارتخانه با سازمان آب در مورد ساخت و احداث تأسیسات آبی در امتداد سد نهایی شده است و اجرای آن به مجوزهای دریافت شده توسط بخش خصوصی از سازمان آب بستگی دارد.”

استانهای کردستان در حال مارک شدن هستند

مارک ماری در رابطه با اجرای مارک تجاری گردشگری در استان کردستان گفت که برند سازی نیاز به شعارهای ویژه گردشگری متناسب با استان و برچسب های خاص در بخش برند در استان دارد.

سرانجام ، وی به آسیب پذیری های گردشگری در دوره کرونا اشاره کرد: “روشن است که گردشگری به زبان کردی اولویت نیست و وقتی این اتفاق می افتد ، بخش خصوصی آسیب پذیرتر خواهد شد. قبل از “.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا