اجتماعی

رفع مشکل ضمانت تسهیلات وام اشتغال مددجویان

معاون کار و خود مختاری کمیته امداد و نجات از تصویب اساسنامه بنیاد «حیات» در راستای ایمن سازی محل کار مددجویان این نهاد خبر داد.

مرتضی فیروزآبادی در گفت وگو با سلام آنلاین، وی با اشاره به چالش های ایمن سازی محل کار برای مددجویان گفت: موضوع ایمن سازی تاسیسات یکی از مهمترین چالش های مددجویان در شروع برنامه کاری است. با توجه به اینکه مددجوی کمیته امداد برای تهیه تجهیزات باید ضامن داشته باشد، افرادی با شرایط خاص هستند که نمی توانند فردی را به عنوان ضامن معرفی کنند. در این راستا کمیته امداد و نجات علاوه بر تلاش دولت و نظام بانکی برای بهبود شرایط ضمانت نامه، صندوق ضمانت را نیز به همین منظور تشکیل داده است.

وی افزود: بر این اساس شورای اسلامی در تبصره 16 بودجه 1401 مجوز تأسیس صندوق ضمانت محل کار برای مددجویان را صادر کرده است.

معاون کار و خودمختاری کمیته امداد و نجات با تایید این موضوع که صندوق با عنوان «زندگی» در دهه کرامت به تصویب کمیته امداد رسیده و کار خود را آغاز کرده است.

فیروزآبادی تاکید کرد: بنیاد حیات با سرمایه اولیه 400 میلیارد تومان تاسیس شد و امیدواریم با این اعتبار موضوع تامین وام هزاران نفر از داوطلبان استخدامی کمیته امداد حل شود. این صندوق به افرادی با شرایط خاص خدمات می دهد که نمی توانند ضامن را برای دریافت تجهیزات راهنمایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: امید است با تداوم فعالیت های بنیاد، با استفاده از ظرفیت های خیرخواهانه و تفاهم با نهادها و دستگاه های خدمت رسانی به مستضعفین، خدمات بنیاد گسترش یابد و شاهد چالش های تضمین شده برای مشتریان باشیم. تجهیزات. “

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا