عمومی

رفع مشکل صادرات محصولات گلخانه ای دهاقان در دستور کار است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهرداد مرادمند عصر چهارشنبه در افتتاحیه طرح جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان، گفت: با توجه به لزوم استفاده بهتر از آب در کشور، روی آوردن به کشت گلخانه‌ای نیازی ویژه در کشور جدید محسوب می‌شود و باید به آن توجه ویژه شود. در اختیار گلخانه ها قرار گیرد.» و مسئولان باید از گلخانه داران حمایت کنند.

وی گفت: در آمایش سرزمین اسناد هیدرولوژیکی و نمونه های کاشت را به روز کرده و در اختیار شهردار قرار داده ایم و مشخص است دهاقان باید چند گلخانه تابستانی و گل بسازد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی دهاقان از افزایش 10 برابری تولید محصولات کشاورزی خبر داد و تاکید کرد: تلاش می کنیم محصولات خارج از فصل برای کشت گلخانه ای تولید کنیم و در نظر داشته باشیم که به جای زمین از گلخانه استفاده می شود و زمان در حال افزایش است.

وی افزود: محصولات گلخانه‌ای ایران توسط روسیه بازگردانده شده و صادرات اولویت‌دار کشاورزان متوقف شده و گلخانه‌داران را متضرر کرده است.

مرادمند اذعان داشت: برای رفع مشکل نیاز به مکاتبات است و به زودی تیمی از مسئولان از کشاورزان بازدید خواهند کرد.

وی با اشاره به همکاری دولت و بانک گفت: همچنین از بانک می‌خواهیم حداکثر کمک را به گلخانه‌داران به‌ویژه مردم آسیب‌دیده داشته باشد و دولت نیز به بانک کمک کند.

شهردار دهاقان افزود: دهاقان ظرفیت خوب و مناسبی برای کشت گلخانه ای دارد و این را ثابت کرده و حرف های زیادی برای گفتن دارد.

علی جمشیدیان افزود: در خانه و حتی در سطح متوسط بین المللی کشاورزان به خاطر گل‌ها و گلخانه‌هایشان شناخته می‌شوند زیرا به یک برند مورد اعتماد و موفق در این زمینه تبدیل شده‌اند.

وی گفت: صادرات محصولات کشاورزان به ویژه فلفل دلمه ای به روسیه از اولویت و اهمیت گلخانه داران است.

وی گفت: با توجه به لغو صادرات کشاورزان به روسیه، نظارت بر این موضوع ضروری است و در تلاش هستیم تا بررسی و اقدام جدی انجام دهیم.

پیشگیری از آسیب

حمید رفیعی گلخانه دار دهاقانی نیز در این مراسم حضور داشت و گفت: برای استفاده بهینه از آب به کشت گلخانه رفتیم و همه سختی ها را تحمل کردیم اما متاسفانه مشکلات زیادی وجود داشت.

گلخانه دار افزود: سود اصلی گلخانه های کشاورزان در صادرات محصولات منعکس می شود اما به دلیل لغو صادرات متحمل ضرر شده ایم.

وی گفت: گلخانه های نوساز با کمک تجهیزات کاشته شدند اما اکنون برای پرداخت اقساطی مشکل دارند و به کمک مسئولان نیاز داریم.

دکمه بازگشت به بالا