اجتماعی

رفع مشکل شناسنامه فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی

تیم پزشکی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: سازمان پزشکی قانونی کشور آمادگی کامل برای انجام کار ژنتیکی فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی فاقد شناسنامه در سراسر کشور را دارد. .

مسعود قادی پاشا در گفت وگو با سلام آنلاین، درباره فعالیت های پزشکی قانونی در دهه فجر 1402 اظهار کرد: در این دهه مبارک فجر، کنترل کیفی آزمایشگاه های کشور را برای ارتقای کیفیت راه اندازی می کنیم. کار حرفه ای در زمینه آزمایشگاه. ما همچنین ماسک‌هایی تولید می‌کنیم که الکل را سریع‌تر و با کیفیت بالاتر آزمایش می‌کنند و در هزینه‌ها و اعتبار به ما کمک می‌کنند. ضمن اینکه آزمایشگاه مرجع ژنتیک را در ستاد سازمان پزشکی قانونی راه اندازی کرده ایم که کار بزرگی است و انجام شده است.

وی گفت: پزشکی قانونی آمادگی کامل برای انجام کار ژنتیکی فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با خارجی ها را دارد. هیچ شناسنامه ای در سراسر کشور وجود ندارد. ما سال گذشته این کار را انجام دادیم و حدود 3000 نفر درخواست دادند، اما اکنون باید اعلام کنم که قبلا برای تامین تجهیزات مشکل داشتیم، اما اکنون تجهیزات تولیدی مرکز تحقیقات این مشکل را برطرف کرده است. چند سال پیش اکثر ابزارهای کار حرفه‌ای در کشف جرم، قتل و بررسی صحنه جرم را تولید می‌کردیم، اما اکنون یک طرح مدل‌سازی در سراسر کشور داریم و کارهای ژنتیکی و هویتی انجام می‌دهیم. برای مراجع قضایی برای این خانواده ها تایید شد که برای صدور شناسنامه اقدام کنند.

او گفت: یکی دیگر از کارهای خوب ما خواب است. لیسانس مجازی ما در کشور راه اندازی کرده ایم و اگر استان های کوچک و بزرگ با کمبود نیروی متخصص مواجه هستند می توانند از کارشناسان مجازی استفاده کنند.

قادی پاشا در نهایت در توصیه شهروندان به انجام جراحی زیبایی وی با بیان اینکه از مردم می خواهم به تبلیغات آنلاین و فضای مجازی توجه کنند، گفت: بسیاری از اوقات مردم فریب تبلیغات نامناسب را می خورند و به پزشک مراجعه می کنند. شخص و پزشکی که دوره خود را گذرانده است. در آرایشگاه یک سری فعالیت ها دخالت در امور پزشکی است و با جلساتی که با قوه قضائیه و دادسرای جرایم پزشکی داریم خیلی مواظب هستند که به دلیل دخالت این کارها انجام نشود، در کار پزشکی مجازات است. علاوه بر مشکل آسیب. موارد زیر را نیز دارد.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا