اجتماعی

ثبت‌نام در کلاس‌های مکمل مدارس غیردولتی «اختیاری» است

مدیر مدرسه غیردولتی و ناحیه وزارت آموزش و پرورش با تایید اینکه مشارکت و ثبت نام دانش آموزان مدارس غیردولتی در طرح تکمیلی است، گفت: حدود 2 میلیون دانش آموز و تعداد شرکت کنندگان در برنامه های فوق برنامه داریم. و دروس 150 تا 200 می باشد. نه هزار.

احمد محمودزاده در گفت وگو با سلام آنلاینوی در پاسخ به سوالاتی در خصوص برگزاری کلاس ها و فعالیت های فوق برنامه و فوق برنامه در مدارس دولتی دولتی، تاکید کرد که برگزاری برنامه تکمیلی یک گزینه است.

وی افزود: حدود دو میلیون دانشجو داریم اما تعداد شرکت کنندگان در برنامه ها و دوره های تکمیلی کمتر از 150 تا 200 هزار نفر است که می توان گفت یک انتخاب کامل است.

رئیس مدرسه و مرکز تشکل های غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با تایید اینکه دانش آموزان ما درصد کمی از کلاس های فرهنگی و تفریحی درون مدرسه ای دارند که حاکی از انتخاب این رشته ها است، گفت: حدود 20 درصد دانش آموزان در این دوره ها هستند. حضور داشته باشند و در صورت اجبار 100% دانشجویان حضور داشته باشند.آنها دریافتند

محمودزاده گفت: هر جا که مدارس خانواده ها را مجبور به گذراندن دوره های اضافی کنند، خانواده ها می توانند از طریق سامانه مشارکتی اعتراض خود را اعلام کنند تا ما به آنها رسیدگی کنیم.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر ثبت شکایات از طریق سامانه مشارکت، خانواده ها، معلمان و موسسان می توانند شکایت کنند، اداره سنجش امکرد و اداره کل مشارکت استان نیز بر روند ثبت نام مدارس نظارت دارند، همچنین هر ساله مواردی داریم که منجر به توبیخ، اخطار و تعطیلی شود و اینطور نیست. شورای نظارت به صورت هفتگی تشکیل جلسه می دهد و در صورت وجود تخلف بررسی و رای می دهد.

رئیس سازمان مدارس و سازمان های مردم نهاد وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس مفاد قانون جدید مدارس دولتی که هنوز به تصویب نرسیده، موانع مختلفی را بررسی می کنیم که به نظر می رسد کاهش یابد. تخلفات احتمالی به دلیل شهریه بالای صفر. دریافت خواهد کرد. در صورت رضایت، هزینه اضافی دریافتی از والدین از حساب مدرسه کسر خواهد شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا