اجتماعی

تامین آب شرب ۵۵۷ روستای خراسان رضوی با تانکر

سلام آنلاین/ خراسان رضوی معاون بهره برداری و توسعه سیستم زهکشی شرکت آب و فاضلاب کشور قرآن سن رضوی با اشاره به اینکه 992 روستای استان دارای تنش آبی هستند، گفت: در حال حاضر 557 روستا برای تامین آب سالم توسط کامیون های آب استفاده می شود و از این تعداد 340 روستا به طور دائم استفاده می شوند. مورد استفاده توسط تانکرهای آب، تامین آب.

محمد سهرابی شامگاه 16 خردادماه در نشست خبری که در تالار آب و فاضلاب شهرستان قوچان برگزار شد، با تاکید بر اینکه وضعیت تامین آب تحت تاثیر بارندگی ها قرار گرفته است، گفت: طی چند سال گذشته در این کشور در نتیجه در خراسان رضوی با کم آبی مواجه بوده ایم و امسال با وجود بارندگی های متوسط ​​با مشکل مواجه هستیم به طوری که میزان بارندگی در استان 156 میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه آماری و به دلیل 200 میلی متر است. میزان بارندگی در این مدت 23 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه قوچان به دلیل ارتفاع با مشکل کم آبی مواجه بود، تصریح کرد: قوچان با بارندگی سالانه 260 میلی متر اولین بارندگی در خراسان رضوی بوده اما با توجه به میانگین بارندگی 300 میلی متر با کاهش 13 درصدی. بارندگی با دوره آماری مشابه مقایسه شد.

به گفته معاون بهره برداری و توسعه سیستم زهکشی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی، سرانه تولید آب در استان 262 لیتر در ثانیه و مصرف آب تا 183 لیتر در ثانیه است که تامین می شود. طی عملیات 1338. 276 حلقه چاه و مخزن.

وی با بیان اینکه 85 شهر و 2272 روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هستند، گفت: از این تعداد 820 هزار شهر و 524 هزار روستا روستایی هستند.

سهرابی با بیان اینکه 63 درصد مصرف کنندگان کمتر از حد استاندارد مصرف کرده و 37 درصد آب تولیدی را مصرف کرده اند، اظهار کرد: 37 درصد مصرف کنندگان بیش از حد استاندارد و 63 درصد آب تولیدی استان را مصرف کرده اند.

وی با بیان اینکه مصرف هر خانوار در استان 13 مترمکعب است، گفت: میانگین قبض دوره برای مشترکین 48 هزار تن و قیمت آب در هر مترمکعب در کشور 944 و 5 هزار و 400 خانوار غیرخانگی است. رومی.

معاون بهره برداری و توسعه زهکشی شرکت آبفای خراسان رضوی با اشاره به انشعاب 5400 غیرمجاز در استان، تعداد مطالبات و سرمایه های جاری از مردم و سایر دستگاه های اجرایی استان را در حال حاضر به 103 نفر رساند. میلیارد تومان که 93 میلیارد تومان آن بدهکار است. قبض آب مشتری و مابقی مربوط به هزینه انشعاب و … می باشد.

وی با اشاره به اجرای 265 کیلومتر شبکه فاضلاب در قوچان گفت: بر اساس اولویت پروژه از مسکن آنلاین آغاز شده و تاکنون 17.5 درصد پیشرفت فیزیکی برای بهره برداری نهایی داشته است، 1300 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و به نظر می رسد این پروژه تنها با اعتبارات دولتی تکمیل نخواهد شد.

سهرابی با اشاره به اجرای پروژه خط لوله از سد تبرک به تصفیه خانه قوچان گفت: 30 میلیارد تومان از محل وام سفر رئیس جمهور و 24 میلیارد تومان از محل بودجه های مربوط به تنش آبی برای اجرا پیش بینی شده است. از این پروژه

وی با بیان اینکه از 85 شهر خراسان رضوی، 33 شهر دارای تنش آبی بودند، افزود: 16 شهر در وضعیت قرمز و 11 شهر از جمله قوچان با بهره وری یکسان در وضعیت نارنجی قرار دارند. شش شهر نیز در وضعیت زرد قرار دارند که در صورت تمام شدن چرخه یکی از منابع آبی آنها نیز با مشکل مواجه خواهند شد.

آبرسانی کشتی 30 روستای قوچان

متأسفانه از 230 روستای قوچان، 55 روستا تحت تنش آبی هستند و برای این 30 روستا، «آب رسانی با حمل سیار انجام می شود».

وی گفت: بخشی از آب مورد نیاز قوچان از 25 حلقه چاه و یک خط زیرزمینی تامین می شود. وی میزان آب تامین شده از این منابع را 250 لیتر در ثانیه و مابقی آب را از تبارک تامین کرد. سدسازی و اجرای کامل پروژه خط لوله تبارک از محل اعتبار تنش آبی یکی از اولویت ها و کاهش هزینه های تصفیه است.

سعادتی خاطرنشان کرد: کواد دارای 45 هزار مشترک شهری و 21 هزار مشترک روستایی، 78 حلقه چاه روستایی، 25 حلقه چاه آب و 125 مخزن برای تامین آب مشترکان روستایی است.

وی افزود: میانگین مصرف آب در قوچان 350 لیتر در ثانیه است که در ساعات اوج مصرف به دلیل تابستان این میزان به 500 لیتر در ثانیه می رسد. با تنظیم مخزن از مشکلات احتمالی در بخش تامین آب جلوگیری می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا