اجتماعی

آیا خراسان رضوی کمبود سرم دارد؟

سلام آنلاین/ خراسان رضوی رئیس سازمان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه سرم ذخیره خراسان رضوی در وضعیت خوبی قرار دارد، گفت: از ابتدای کرونا ششمین کمبود سرم نداشتیم. و عرضه دارو به بیمارستان ها و داروخانه ها.»

دکتر ناصر وحدتی در گفت وگو با سلام آنلاین، اظهار کرد: ذخیره سرم خراسان رضوی در وضعیت خوبی قرار دارد و با وجود کمبود در کل کشور به دلیل مشکلات تولید سرم، خوشبختانه در مشهد چنین مشکلی وجود ندارد، خیر.

وی افزود: داروخانه های مشهد سرم مورد نیاز خود را از توزیع کنندگان تجهیزات پزشکی تامین می کنند. این شرکت ها در حال حاضر کمبود دارو دارند و نمی توانند مقادیر زیادی سرم در اختیار داروخانه ها قرار دهند. بنابراین داروخانه ها با محدودیت هایی مواجه هستند اما این محدودیت ها جدی نیستند و فاکتورهای مهمی را شامل نمی شوند.

رئیس سازمان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تاکنون هیچ بیمارستانی با کمبود سرم مواجه نشده است، گفت: بیمارستان در آینده مشکلی نخواهد داشت زیرا ذخایر سرم پاسخگوی نیاز است. دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای سه ماه آینده.

وحدتی گفت: همچنین از ابتدای کرونا ششم کمبود سرم و دارو برای بیمارستان ها و داروخانه ها نداشته ایم.

اما گاهی برخی از بیمارستان ها و داروخانه ها هر از چند گاهی با کمبود دارو و سرم مواجه می شوند و این نیاز به سرعت برطرف می شود. این مربوط به دیروز یا امروز نیست، سالهاست که بوده است.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا