اجتماعی

 آغاز موج ششم کرونا در خراسان رضوی

سلام آنلاین/ خراسان رضوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر خراسان رضوی در واکسیناسیون اول و دوم به ترتیب بالاتر از 5 و 1.5 درصد است اما 1.5 درصد است، گفت: از میانگین سطح سوم عقب تر است. یک کشور است.

دکتر محمدعلی کیانی عصر دیروز 6 بهمن ماه در جمع مدیر رسانه های خراسان رضوی گفت: ساده سازی مردم در موضوع کرونا یکی از موضوعات روز است. میزان مرگ و میر ناشی از ایمیکرون مانند قبل نیست، اما به دلیل شیوع بالای آن در جامعه، حتی درصد کمی از مبتلایان به این بیماری به دلیل بروز بالا بالا خواهند بود.

وی گفت: آمیکرون حدود 10 برابر بیشتر از دلتا مسری است. در خراسان رضوی نیز حدود چهار ماه است که میزان مرگ و میر روزانه به همین میزان است و نمی خواهیم به شرایط آمارهای پنج و سه رقمی اول برگردیم. در حال حاضر افراد مبتلا به بیماری زمینه ای و سالمندانی که برای نوبت سوم واکسینه نشده اند در معرض خطر ابتلا به بیماری آمیکرون هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: سادگی عالم خرد می تواند بسیار خطرناک باشد. مهم ترین دلیل دیرهنگام شدن آمار سومین واکسیناسیون کرونا در خراسان رضوی این تصور غلط است که دو واکسن کافی است. دلیل دیگر این تاخیر ممکن است تاخیر در تزریق دوم باشد. در حال حاضر تنها حدود 21 درصد از جمعیت استان سه نوبت واکسن دریافت کرده اند.

وی گفت: “مقاومت در برابر کرونا در حال حاضر رو به کاهش است و مردم از بیماری عروق ویروس کرونا قلب رنج نمی برند.” ما تخمین می زنیم که به دلیل عدم رعایت پروتکل بهداشت عمومی، در حدود چهار هفته به پیک کرونا خواهیم رسید.

حدود 4.5 درصد از کسانی که آمیکرون مصرف کردند در بیمارستان بستری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به عنوان یک عدد جزو استان های دارای بیشترین میکروارگانیسم ها هستیم. تعداد بستری ها کمتر از حد انتظار بود، اما تعداد بیماران سرپایی بیشتر بود. در حال حاضر حدود 4.5 درصد از بیماران دارای اسید آمینه در بیمارستان بستری هستند. پیش بینی ما برای رشد آمیکرون در 4 هفته آینده خواهد بود.

کیانی با اشاره به موقعیت کلیدی ایران برای اولین و دومین واکسیناسیون جهان برای جمعیت جهان، گفت: در حال حاضر واکسیناسیون کامل به معنای سه دوز است. یعنی در شرایط فعلی میزان واکسیناسیون در کل استان 21 درصد است. لازم به ذکر است که واکسن سوم کرونا ایمنی را تا 25 برابر افزایش می دهد.

وی گفت: ما نگران وضعیت بحران بیمارستان هستیم. بر این اساس، بر اساس مصوبه ستاد استانی، مرکز واکسیناسیون کرونا به مدت حداقل 4 ماه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار می گیرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا