فرهنگ و هنر

بازدید ۹۶ هزار گردشگر از اماکن تاریخی خراسان رضوی/عودت ۶۰ میلیون تومان وجه به مسافران شاکی

سلام آنلاین/ خراسان رضوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: از اواسط اسفندماه 96 هزار نفر از محوطه تاریخی و فرهنگی کراسان رضوی بازدید کردند که نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است.

سید جواد موسوی ظهر امروز 14 فروردین 1402 در جلسه ستاد خدمات سفر که در خراسان رضوی برگزار شد، گفت: سفر نوروزی به مشهد از 24 اسفند آغاز شد. در 22 و 23 اسفند 80 درصد ظرفیت مشهد اشغال بود که در هیچ سالی در چنین روزی برآورده نشد. همچنین تعداد ساکنان اتاق ها در اواسط اسفند نشان می دهد که برنامه های سفر به خوبی توزیع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با تایید تعداد بازرسی از اقامتگاه ها خاطرنشان کرد: تاکنون 4800 مورد بازرسی توسط 130 بازرس داشته ایم که در این بازرسی 49 واحد پلمب و 60 میلیون تن عودت داده شده است. به زائرانی که شکایت کرده اند.

موسوی گفت: تاکنون 66 هزار و 175 گردشگر خارجی به مشهد سفر کرده اند که 12 هزار زائر خارجی از عراق، 5 هزار نفر از افغانستان و سایر نقاط کشور هستند.

وی گفت: بیش از 700 غرفه صنایع دستی در بیش از 50 پایگاه در 25 شهرستان استان فراهم کرده ایم تا صنعتگران در کنار بازدید گردشگران از اماکن تاریخی و فرهنگی محصولات خود را در این غرفه ها به فروش برسانند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا