اقتصادی

بهشت جدید تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی

سازندگان لوازم الکترونیکی تایوانی مانند فاکسکان و پاگاترون از جمله شرکت های آسیایی هستند که در پاسخ به جنگ تجاری آمریکا و چین می توانند زنجیره های عرضه خود را از چین تغییر داده و کارخانه های جدیدی را در مکزیک بسازند.

به گزارش سلام آنلاین ، چنین طرحی بیانگر میلیاردها دلار سرمایه گذاری جدید طی چند سال آینده در مکزیک است که پس از شیوع ویروس ، با بدترین رکود اقتصادی خود از زمان رکود بزرگ دهه 1930 روبرو است. کرونا

Foxconn و Pagatron با چندین سازنده گوشی از جمله اپل پیمانکار هستند. در حال حاضر مشخص نیست که وی پس از ترک پست چه خواهد کرد.

دو منبع به رویترز گفتند كه فاكسكن قصد دارد از این گیاه برای ساخت آیفون استفاده كند. با این حال ، یکی از این منابع گفت که هیچ نشانه ای از دخالت مستقیم اپل در این پروژه وجود ندارد.

به گفته منابع ، فاکسکان در اواخر سال جاری تصمیم نهایی را در مورد کارخانه جدید اتخاذ خواهد کرد و ساخت و ساز پس از آن آغاز می شود ، اما هنوز مشخص نیست که چنین طرحی وجود دارد یا خیر.

پاگاترون همچنین در حال مذاکره با وام دهندگان در مورد کارخانه تولید جدید در مکزیک برای جمع آوری تراشه ها و سایر لوازم الکترونیکی است.

فاکسکان دارای پنج کارخانه در مکزیک است که تلویزیون و سرور تولید می کند و گسترش آن در این کشور یک تغییر تدریجی و گسترده در زنجیره تأمین جهانی از چین در طول جنگ تجاری پکن بود. واشنگتن و بحران ویروس کرونا.

دولت ترامپ به دنبال مشوق های مالی برای تشویق شرکت ها برای جابجایی مکان های تولیدی خود از آسیا به ایالات متحده ، آمریکای جنوبی و کارائیب است.

مکزیک که توافق نامه تجارت آزاد جدید با ایالات متحده را امضا کرده است از مزایای دیگری مانند نزدیک بودن به بزرگترین بازار مصرف کننده جهان و دستمزدهای پایین تر برخوردار است. با وجود رکود اقتصادی جهانی و نگرانی در مورد فضای کسب و کار در دولت آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک ، آمار نشان می دهد که سرمایه گذاری خارجی در این کشور امسال بسیار پایدار مانده است.

یک منبع سوم به رویترز گفت که فاکسکان با دولت مکزیک تماس گرفته است و مذاکرات در مراحل اولیه انجام شده است ، اما افزایش موارد ویروس در مکزیک نگرانی اصلی سرمایه گذاران بالقوه بود.

فاکسکان ، که به طور رسمی با عنوان “صنعت خاص عسل” شناخته می شود ، در بیانیه ای گفت که اگرچه همچنان به گسترش فعالیت های جهانی خود ادامه می دهد و یک سرمایه گذار فعال در مکزیک است ، اما هیچ برنامه ای برای افزایش کارایی خود ندارد. همین الان هم سرمایه گذاری کنید

رویترز در ماه ژوئیه گزارش داد كه فاكسكن قصد دارد تا 1 میلیارد دلار برای توسعه یك كارخانه در هند برای مونتاژ تلفن های اپل سرمایه گذاری كند.

لی یانگ وی ، رئیس Foxconn ، 12 ژوئن به رویترز گفت ، جهان پس از تنش بین چین و ایالات متحده به دو گروه تقسیم می شود و شرکت وی در تلاش است زنجیره تأمین را تأمین کند. دو مجموعه برای ارائه آن. دو بازار وجود دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا