عمومی

با هوش مصنوعی مرده‌ها را زنده کنید!

ظهور و توسعه فناوری هوش مصنوعی بسیاری از افراد را به فکر خلق ایده ها و رویاهای متفاوتی انداخته است که قبلا غیرممکن به نظر می رسید. زنده شدن مردگان و ارتباط با آنها از دیرباز آرزوی بزرگ بشر بوده و اکنون با توسعه فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی مولد، این آرزوی دور به تدریج در حال تحقق است.

ایسناپلاس: امروزه همه ما زمان زیادی را صرف استفاده از رسانه های اجتماعی و به اشتراک گذاری ایده ها یا تصاویر خود می کنیم. علاوه بر این، ما به بسیاری از چیزهایی که دیگران به اشتراک گذاشته اند نیز واکنش نشان می دهیم. ما پست هایی را که دوست داریم می پسندیم و در مورد پست های دیگران نظر می دهیم یا حتی بازنشر می کنیم. این رفتارها، یا به طور دقیق تر، ردپای دیجیتال ما، اگر نظارت، جمع آوری و پردازش شود، اطلاعات زیادی را در مورد اینکه چه کسی هستیم نشان می دهد یا حداقل وانمود می کند که هستیم. کارشناسان هوش مصنوعی بر این باورند که این ردپای دیجیتال تقریباً برای ساختن کپی ما کافی است که بتواند پس از مرگمان با دوستان و عزیزانمان چت و ارتباط برقرار کند.

با هوش مصنوعی مردگان را زنده کنید!

آیا هوش مصنوعی می تواند به روند غم و اندوه بازمانده کمک کند؟

کارشناسان فناوری و درمانگران غم و اندوه در حال بحث هستند که آیا فناوری و به ویژه هوش مصنوعی می تواند به مردم در غم از دست دادن کمک کند. کارشناسان فناوری بر این باورند که طراحی نسخه های دیجیتالی افراد متوفی با جعل صدا و تصاویر آنها می تواند به پذیرش بهتر مرگ اطرافیان کمک کند و این فناوری به زودی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. پیشنهاد کارشناس فناوری بحث های زیادی را در توییتر برانگیخت.

این مباحث بحث از آنجا شروع شد. پراتیک دساییک کارشناس ارشد هوش مصنوعی مستقر در ایالات متحده در 8 آوریل در توییتر نوشت: «از این پس، به طور منظم از والدین، بزرگان و عزیزان خود ضبط کنید. با جمع‌آوری داده‌های متنی، صوتی و تصویری کافی، 100% احتمال دارد که پس از ترک بدن فیزیکی خود، برای همیشه با شما زندگی کنند. حتی در پایان سال نیز می توان این امکان را ارائه داد.

با هوش مصنوعی مردگان را زنده کنید!

از زمان انتشار، پست توییتر 11.6 میلیون بار دیده شده و نزدیک به 7000 بار مجددا ارسال شده است.

پس از انتشار این توییت که باعث جنجال و انتقاد بسیاری از کاربران شد، بسیاری از کاربران نظرات کارشناسان هوش مصنوعی را مشابه فیلم آخرالزمانی دانستند و برخی از کاربران معتقد بودند که ایده شبیه سازی زندگی مرگ غیراخلاقی یا ناسالم است. سلامت روان بازماندگان

برخی دیگر از کاربران مفهوم Desai را شبیه به دنباله دنباله معروف Black Mirror می دانند. شخصیتی در این قسمت از Black Mirror پس از مرگ نامزدش با کمک فناوری هوش مصنوعی با نامزد خود در ارتباط است و با نامزد زنده شده خود زندگی می کند.

دسایی بعداً در پاسخ به این انتقادات نوشت: «من آن قسمت از آینه سیاه را تماشا کردم.» اکنون می‌دانم که تصمیم برای تماس با مرحوم شخصی بوده است و از ناراحتی پیش آمده صمیمانه عذرخواهی می‌کنم.

اخیراً با توجه به پیشرفت‌های فراوان در زمینه هوش مصنوعی و محبوبیت ربات‌های چت مانند ChatGPT، کاربران در حین استفاده از آنها از خطرات بالقوه توسعه نامحدود این فناوری آگاه شده و شگفت زده شده‌اند. مبتنی بر پلتفرم کارشناسان فناوری نیز دیدگاه متفاوتی پیدا کرده اند و موضوع کپی دیجیتالی افراد پس از مرگ مورد سوال آنها قرار گرفته است.

آیا این امکان وجود دارد که انسان پس از مرگ با کمک هوش مصنوعی زنده بماند؟

ریچارد خوری، رئیس انجمن هوش مصنوعی کانادا (CAIAC) معتقد است که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی می توان نسخه های دیجیتالی از افراد متوفی ایجاد کرد و با آنها ارتباط برقرار کرد، اما این کپی های دیجیتالی افراد متوفی این امکان را ندارند. کاملا زنده شد

خوری می‌گوید: «در حال حاضر می‌توانیم با جمع‌آوری اطلاعات شخصی مانند تصاویر، صدا، نمونه‌های ویدیویی و همچنین ردپای دیجیتالی افراد در شبکه‌های اجتماعی، نسخه‌های دیجیتالی از افراد متوفی ایجاد کنیم، اما این کپی‌ها کافی نیست. ما نمی‌توانیم بخش‌های مهمی از هویت یک فرد متوفی مانند حافظه، افکار شخصی، نگرش‌ها و شخصیت‌ها را بازسازی کنیم.»

امروزه با وجود پیشرفت های چشمگیر در هوش مصنوعی، موثرترین چت بات های ایجاد شده بر اساس این فناوری تنها داده های جمع آوری شده از اینترنت را برای پاسخگویی به سوالات کاربران ارائه می دهند و قابل تشخیص نیستند.بین حقیقت و دروغ یا شایعات. این موضوع نگرانی های زیادی را در خصوص پتانسیل این فناوری برای انتشار و انتشار اطلاعات نادرست ایجاد کرده است.

ریچارد خوری می افزاید: با توجه به ساختار هوش مصنوعی که توانایی تفکر، یادگیری و جمع آوری اطلاعات از اینترنت را ندارد، بازآفرینی هویت کامل انسانی از جمله احساسات منحصر به فرد و خاطرات پیچیده و منحصر به فرد تقریبا غیرممکن است. و احساسات

اگرچه مسائل مربوط به مستندسازی هر لحظه از زندگی یک فرد برای زنده کردن او با هوش مصنوعی وجود دارد، اما مسائل دیگری نیز وجود دارد.

به این معنا، خوری می گوید: «برای اینکه بتوانیم مردگان را با هوش مصنوعی زنده کنیم، باید همه چیزهایی را که او در آن زندگی می کند مستند کنیم و اطلاعات او را داشته باشیم تا هوش مصنوعی بتواند به درستی از آنها تقلید کند. خوری می‌گوید: «یکی از چالش‌های ما در انجام این کار این است که آنچه در زندگی مردم در جمع‌آوری و مستندسازی داریم، بسیار متفاوت از آن چیزی است که مردم واقعاً دارند.

“حافظه وقایع پس از گذشت سالها به شکل مبهم رخ می دهد. مغز انسان به گونه ای طراحی شده است که خاطرات خود را از وقایع با توجه به احساسات به یاد می آورد.” این اتفاق افتاده است. خاطرات ما از موضوعات مختلف لزوماً با واقعیت این رویداد. به همین دلیل، هوش مصنوعی نمی تواند به طور دقیق مردگان را تکرار کند.”

بنابراین، هوش مصنوعی نمی تواند به تنهایی فکر کند. ساختار آن بر اساس ورودی اطلاعات از اینترنت است. از مردم می آموزد، و اگرچه می تواند کپی دیجیتالی از مردگان بسازد، فقط یک کپی شگفت انگیز از پاسخ و اطلاعات وابسته به عشق شهوانی خواهد بود.

توسعه ربات های عزادار در چین

ظهور و توسعه دستگاه های مبتنی بر هوش مصنوعی تولیدی در چین باعث شده است که برخی از مردم به فکر بازگرداندن عزیزان خود به زندگی بیفتند. این توسعه دهندگان اطلاعاتی مانند تصاویر، ویدئوها و صداهای مردگان را جمع آوری می کنند و به سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی ارسال می کنند تا ربات هایی بسازند که می توانند رفتار مردگان را شبیه سازی کنند.

مثلا یک مهندس نرم افزار چینی به نام یو جیالین او به تازگی این ربات عزادار را ساخته است تا فرصتی برای خداحافظی با پدربزرگش که یک دهه پیش درگذشت، پیدا کند.

ایده ساخت ربات عزادار در سال 2020 به ذهن یو جیالین رسید. او مقاله ای را در مورد سرو لب برای ضبط دید و پس از خواندن آن به یاد پدربزرگش افتاد که یک دهه پیش درگذشت و از خود پرسید: “آیا می توانم دوباره پدربزرگم را ببینم؟ از این فناوری استفاده کنم؟”

با هوش مصنوعی مردگان را زنده کنید!

یو جیالین

روبات های ساخته شده توسط Yu Jialin تنها نمونه نیستند و توسعه این برنامه ها به یک موضوع محبوب در چین تبدیل شده است و بسیاری از توسعه دهندگان در حال ایجاد چنین ربات هایی هستند تا به مردم فرصتی برای برقراری ارتباط با عزیزان خود را از دست بدهند.

ایده ایجاد دستگاه‌های مبتنی بر فناوری برای برقراری ارتباط با مردگان سال‌هاست که مطرح بوده و برنامه‌های مختلفی برای این منظور تدوین شده است، اما اکنون با پیشرفت سریع فناوری‌های هوش مصنوعی که قابلیت‌های رباتیک را دارند. بسیار بهبود یافته است. این ربات ها می توانند پاسخ های شخصی تری ارائه دهند و به سوالات دیگران پاسخ دهند تا زمانی که ورودی آنها کافی باشد.

هایبینگ لو، استاد اطلاعات و تجزیه و تحلیل در دانشگاه سانتا کلارا، توضیح می دهد که چرا توسعه روبات های غمگین در چین به طور فزاینده ای محبوب می شود. نمونه‌های قدیمی‌تر از این ربات‌ها به مجموعه داده‌های بزرگی نیاز دارند، اما اکنون، با ظهور هوش مصنوعی و چت‌بات‌های ChatGPT، مهندسان غیرحرفه‌ای، می‌توانند مدل‌های زبانی را با دستورالعمل‌های گذشته انسان ترکیب کنند. برای ایجاد یک ربات غمگین که با ظاهر مردگان مطابقت دارد. و مثل آنها حرف می زند و فکر می کند.

وی گفت: با کمک فناوری امروزی برای یادگیری سبک و لحن گفتار افراد، حتی در گذشته، نیازی به مثال های زیادی برای الگوبرداری نداریم.

هایبینگ لو، که تحقیقاتش بر روی هوش مصنوعی متمرکز است، ادامه می دهد: برای ایجاد کپی از مردگان، فقط باید تغییراتی در سیستم ایجاد کنید تا 99 درصد مرده به نظر برسد.

با هوش مصنوعی مردگان را زنده کنید!

مدل های هوش مصنوعی به جایی رسیده اند که می توانند یک کتاب کمیک کامل بسازند. مانند رمان Cyberpunk: Peach John که اخیراً در ژاپن منتشر شده است

Griffbot یا ربات عزادار چیست؟

ربات‌های گریف یا ربات‌های عزادار دستگاه‌هایی هستند که اطلاعاتی مانند تصاویر، فیلم‌ها، صداها و حتی نمونه‌هایی از پیام‌های متوفی را ضبط می‌کنند و از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای جمع‌آوری اطلاعات، تهیه نسخه‌های دیجیتالی و جعل هویت متوفی و ​​بستگانشان استفاده می‌کنند. مردگان می توانند با این ربات ها پیامک یا فیلم رد و بدل کنند.

این ربات های عزادار در سال های اخیر محبوب شده اند و افراد زیادی از آن ها استفاده می کنند که حرفی برای گفتن به عزیزان از دست رفته خود ندارند. توسعه هوش مصنوعی مولد به این ربات های عزادار اجازه داده است تا به طور قابل توجهی بهبود یافته و عملکرد بهتری داشته باشند.

با هوش مصنوعی مردگان را زنده کنید!

نظرات موافقان و مخالفان توسعه ربات های عزادار

اگرچه این فناوری هنوز در مراحل اولیه توسعه خود است، کارشناسان قبلاً شناسایی کرده اند که آیا ربات های غمگین می توانند با طولانی کردن روند بهبودی تلفات جانی را کاهش دهند یا بدتر کنند. البته کپی‌های محدودی از مرده که با هوش مصنوعی ساخته می‌شد، نمی‌توانست مانند زنده‌ها با دوستان و اعضای خانواده او ارتباط برقرار کند و جای خالی مردگان را پر نمی‌کرد.

کارشناسان حامی توسعه ربات های عزادار معتقدند که ربات های عزادار راهی عالی برای کنار آمدن با غم از دست دادن عزیز هستند و به اطرافیان مرده کمک می کنند تا مرگ انسانی را بپذیرند. عزیزان آنها آرام تر و بهتر هستند.

این کارشناسان معتقدند بسیاری از افراد فرصت خداحافظی با مردگان یا گفتن کلمات زیادی با عزیزان از دست رفته خود را ندارند و یا حتی بسیاری از افراد دوست دارند با مردگان صحبت کنند و دلتنگ بودن با آنها می شوند. ربات های عزادار این فرصت را هر چند مصنوعی به آنها می دهند و پذیرش مرگ را برای انسان آسان تر می کنند.

برخی از کارشناسان مخالف ساخت ربات‌های عزادار هستند و معتقدند ساخت و در دسترس قرار دادن این ربات‌ها در دسترس همگان باعث می‌شود بسیاری از مردم نتوانند با این نوع مرگ و میر و استفاده از ربات‌ها کنار بیایند که می‌تواند منجر به افسردگی شدید شود. .

برخی از کارشناسان نگران حفظ حریم خصوصی و امنیت هستند و می گویند ایجاد چنین دستگاه هایی که اطلاعات بسیاری از افراد را جمع آوری و پردازش می کند، حریم خصوصی جان باختگان و حتی خانواده های آنها را نقض می کند و برخی سوء استفاده کنندگان ممکن است از این اطلاعات برای فریب یا فریب استفاده کنند.بستگان متوفی . مرده.

عشق؛ تکه های پازل گمشده

درست است که روبات های عزادار یا فناوری های مشابه می توانند این امکان را به ما بدهند که دوباره عزیزان از دست رفته خود را ببینیم و با آنها صحبت کنیم و همچنین اخلاق، رفتار یا حتی احساسات را شبیه سازی کنیم.طنز افرادی که برای ما جان باختند. این شریک مصنوعی می تواند غم و اندوه بازماندگان را کم کند، اما تا روزی که هوش مصنوعی بتواند احساسات انسانی یا چیزی شبیه آن را داشته باشد، هر رابطه شبیه سازی شده از هسته ای سرد و یخی است و فاقد مهمترین عناصر است. یک رابطه انسانی به نام “عشق” خواهد بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا