اقتصادی

تدوین نقشه راه ملی برای توسعه هوش مصنوعی در کشور

وزیر ارتباطات با مشاهده پیشرفت چشمگیر و رشد هوش مصنوعی در کشورهای مختلف و ایران، اخیرا اعلام کرد که مرکز توسعه هوش مصنوعی را در موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح کرده است. نقشه راه توسعه هوش مصنوعی در کشور را تدوین و در اختیار مرکز سیاست گذاری و تصمیم گیری قرار داد.

همانطور که هوش مصنوعی بیشتر و بیشتر با فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) ادغام می شود، که به طور قابل توجهی به تجارت، جامعه و زندگی ما کمک می کند، تنظیم کننده ها با وظایف پیچیده ای برای به حداقل رساندن تهدیدها و به حداکثر رساندن منافع روبرو هستند. هوش مصنوعی فوق العاده کاربردی است. هوش مصنوعی در همه جا تعبیه شده است. فرقی نمی کند که در حرفه پزشکی باشید یا در تولید و یا حتی کشاورزی، با نرم افزار هوش مصنوعی سروکار خواهید داشت.

ماشین‌های هوش مصنوعی می‌توانند مقادیر زیادی از داده‌های به‌دست‌آمده از منابع مختلف را برای انجام وظایف مختلف تجزیه و تحلیل و پردازش کنند. توسعه هوش مصنوعی دوگانگی های زیادی مانند ریسک ها و فرصت ها، افراد و ماشین ها، محدودیت ها و محرک ها را ایجاد کرده است. رگولاتورها باید با این مسائل و عدم قطعیت ها تعامل داشته باشند تا زیرساخت ایمن و مطمئن برای توسعه هوش مصنوعی ایجاد کنند. به نوعی هوش مصنوعی به جای جایگزینی انسان به ما این امکان را می دهد که با انجام کارهای سنگین و روزمره فراتر از آنچه که انسان ها می توانند تعریف کنند و فراتر از آن چیزی که تصور کنیم ببینیم.

در همین راستا عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیراً درباره گسترش استفاده از هوش مصنوعی گفت: شورای عالی فضای مجازی به عنوان یک تصمیم در حال تدوین مستندسازی برای توسعه هوش مصنوعی است. – ایجاد اقتدار در این زمینه.

وی افزود: ما در وزارت ارتباطات از یک سال پیش مرکز توسعه هوش مصنوعی را در پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی کردیم و همچنین نقشه راه ملی توسعه هوش مصنوعی در کشور را تهیه و در دسترس قرار دادیم. مرکز هوش مصنوعی سیاست ها و تصمیمات. ما ارائه کردیم که بر این اساس، همه دستگاه‌ها موظف هستند توانایی خود را برای استفاده از هوش مصنوعی برای هوشمندتر کردن سرویس محاسبه کنند.

به گفته کارشناسان، هوش مصنوعی مانند هر فناوری جدید، موجب افزایش انرژی و افزایش بهره وری می شود و از نظر تولید برق، دولت باید با رعایت قانون، سوء استفاده را محدود کرده و با منافع انسانی مخالفت کند و از اثرات مخرب آن جلوگیری کند. یک بین المللی . توافق برای پذیرش

انتهای پیام/

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا