اجتماعی

اعلام جزئیات برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی

مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش جزئیات جشن هفتمین دوره قرآن و عترت مربیان و چهلمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان را اعلام کرد.

میکائیل باقری در گفت وگو با سلام آنلاین، وی در این خصوص گفت: مراحل مقدماتی و نهایی چهلمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی تابستان امسال برگزار می شود و مدارک دوره این مسابقات مردادماه بسته می شود.

وی در تشریح جزئیات مسابقات قرآن دانش آموزی گفت: این مسابقه دارای دو بخش صوت و پژوهش دخترانه و پسرانه است. فاز پایانی بخش صدا در تبریز، استان آذربایجان شرقی و فاز پژوهشی در مشهد، استان خراسان رضوی برگزار می شود.

مدیرکل قرآن و اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: 400 پسر و 300 دختر از مجموع هزار و 450 نفر اول در بخش آوایی در مرحله پایانی به رقابت می پردازند. تلاوت، تحقیق، تربیت و حفظ از رشته های دستگاه آوایی است که به مداحی و اذان پسران اضافه می شود.

باقری ادامه داد: تفسیر قرآن، نهج البلاغه، قانون و انشای نماز و صحیفه سجادیه نیز بخشی از مطالعات است. 960 نفر در مرحله مقدماتی شرکت می کنند و در نهایت 300 دختر و 300 پسر در مرحله نهایی به رقابت می پردازند.

وی درباره زمان برگزاری این مسابقه نیز گفت: قسمت پایانی بخش صدا برای پسران از دوم تا چهارم مرداد و برای دختران از ششم تا هشتم مرداد ماه خواهد بود. مرحله نهایی پژوهش برای پسران از 25 تا 27 مردادماه و برای دختران از 29 تا 31 مرداد برگزار می‌شود و از 5 برگزیده اول هر رشته در بخش‌های دخترانه و پسرانه تجلیل خواهد شد.

مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش تایید کرد که مرحله کشوری هفتمین دوره مسابقات قرآن مربیان در رشته‌هایی مانند روخوانی و حفظ قرآن و روش‌های تدریس و نهج‌البلاغه از چهارم تا ششم تیرماه جاری برگزار می‌شود. مشهد. یکی از همکاران فرهنگی شناخته شده در سطح استان در این مسابقه حضور دارد و از پنج نفر اول هر بخش تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا