اجتماعی

ایمنی مراکز درمانی در نیمه راه

روز شنبه ، 16 مه ، باکیاتالالا در تهران آتش گرفت. آتش سوزی در بخش اداری در طبقه نهم بیمارستان و ایجاد اتاق کنفرانس در فاصله 20 متری آن اتفاق افتاد. اگرچه آتش با سرعت ماشین آتش نشانی به سرعت در بیمارستان خاموش شد و دود به بخش سرایت نکرد ، اما بند کمی دور بود. این حادثه تنها آتش سوزی در یک ساختمان پزشکی در تهران نبود و حادثه دلخراش در کلینیک اطهر سینا به نفع همه ثبت شد. حوادث از این نوع بازتاب و توجه بیشتر به وضعیت ایمنی بیمارستانهای تهران است.

محمود قدیری ، معاون آتش نشانی و ایمنی در تهران – وی در مصاحبه با سلام آنلاین در خصوص ایمنی بیمارستان ها و مراکز درمانی در تهران گفت: “قبل از حادثه ، کلینیک سینا اطهر نیز بر ایمنی مراکز درمانی و بیمارستان های پایتخت نظارت داشت ، اما پس از حادثه ، وضعیت این بیماری ها ، ساختمان دقیق تر و سریعتر است. ما دنبال کردیم

وی گفت: ویزیت های مداوم از مراکز درمانی و بیش از 500 بیمارستان و مرکز بهداشتی ویزیت شده و لازم است راهنمایی هایی در این زمینه صادر شود. پس از صدور دستورالعمل های ایمنی برای این ساختمان ها ، بیشتر آنها در حال کار برای اجرای نکات لازم هستند.

معاون آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران گفت: “برخی بیمارستان ها واقعاً آنها را ایمن نگه داشته اند و برخی گفته اند كه بودجه ندارند و برای ایمن نگه داشتن آنها گام برمی دارند.” “

وی گفت: “پله ها مهمترین مکان در یک مرکز پزشکی هستند ، جایی که باید ایمنی در آن رعایت شود.”

وی افزود: بیمارستان ها یکی از خطرناک ترین مراکز هستند و دلیل آن وجود معلولان یا معلولان در آنجا است. بنابراین ، در صورت تصادف ، این افراد ممکن است فرار را دشوار کنند.

قدیری گفت: “برای ایمن نگه داشتن بیمارستان انگیزه لازم است.” در حقیقت ، گزارش شده است که واکسیناسیون در 17 کلینیک حدود 60٪ بهبود یافته است و برخی نیز واکسیناسیون را امتحان کرده اند.

وی گفت: متأسفانه برخی از افراد به واکسن توجه نمی کنند. تصادفات یک بار اتفاق می افتد ، هنگام مشغله نباید مسائل دیگر را نادیده بگیریم. مهم است که بخش مهندسی عمران بیمارستان به اولویت هایی مانند ورودی ها یا علائم خروج توجه زیادی داشته باشد. البته از نظر معماری ، بسیاری از بیمارستان ها پتانسیل بالایی دارند.

وی افزود: متأسفانه وقتی تقاضای زیادی وجود دارد ، از فضای اضافی برای تبدیل آن به سرویس ویژه استفاده می شود ، استفاده از قسمتهای مختلف ساختمان نباید تغییر كند ، زیرا در صورت آتش سوزی هیچ راه فراری نخواهند داشت مسیر “ما تأکید می کنیم که باید ایمنی مرکز پزشکی فوراً افزایش یابد تا در مرکز درمانی خطری نبینیم.

معاون پیشگیری از آتش سوزی در تهران گفت: “ما آماده همکاری در این زمینه هستیم.” ما هنوز همکاری لازم را داریم ، اما پیشنهاد ما توجه ویژه به این مهم است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا