اجتماعی

اصلی ترین عامل سلامت، استحکام و تعادل قوا در خانواده

زنان و مادران ما مفتخرند که روز یادبودشان با الگوی فاطمی گره خورده است. حضرت فاطمه (سلام الله علیها) مبارکه «کوثری» هستی است. او گرانبهاترین گوهری است که به بشر داده شده است.
فاطمه (سلام الله علیها) شخص کامل و نماینده نام الهی و ام ابیها است.
بشر مدیون حضرت اوست و مجموع همه برکاتی است که روز به روز از سرچشمه های دین نبوی بر همه خلقت جاری می شود.
مادر در خانواده شالوده عشق و محبت و پیوند دل را تشکیل می دهد و منشأ تولد و تربیت فرزندانی است که هر یک به هم وابسته اند. دوستی برقرار نخواهد شد.
نمایش روحیه مادر عاملی کلیدی در سلامت، استحکام و تعادل قوا در خانواده است که روحیه شفقت، گذشت و فداکاری را حفظ می کند. در نظام آفرینش زن و مرد هر دو جزء نظام خلقت هستند و تشکیل خانواده اولین پایه تربیتی است که کرامت انسانی، موهبت الهی در آن تثبیت می شود. خانواده بر اساس عقد ازدواج است و زوجین رکن اصلی و مهمترین نهاد اجتماعی به عنوان خانواده است. سلامت، استحکام و اقتدار ذهنی و عقلانی خانواده به درک و بینش اعضای خانواده بستگی دارد که در برنامه های آنها نقش اساسی دارد. کانون گرم خانواده نیازمند آسایش و آرامش، انسانیت و مهربانی و جایگاهی پر از آنلاین و محبت است که در وجود همسر و مادر آرامش و آسایش طلبی کند.
کلام زیبای حضرت امام خمینی (ره): «زنان معلم مردانند، سرچشمه همه شادی ها از دامان زن است و شادی و غم کشور ما از وجود زنان است». ”
قانون آرامش روحی یک اصل مهم حاکم بر رابطه و رابطه با اعضای خانواده است. همه این موهبت ها و وابستگی ها مربوط به عظمت زن، منشأ رشد اندام های مرتبط است. جایگاه زن اساس قانون رحمت و حریم خصوصی است و رکن اصلی خانواده مهرورزی زن است. زن غریبه ها و بیگانگان را مرام می کند و با ضرب در نسل دو خانواده را به هم پیوند می دهد.
در اسلام زن و احکام حقوق و حیثیت او دارای جنبه هایی از حقوق الهی است و اجازه تعدی به عفت و تعقیب او را نمی دهد و نمی توان رضایت زن را گرفت. رهبران ارشد بر ایمنی زنان در داخل و خارج از خانواده تاکید کردند و خواستار قوانین سختگیرانه تر برای مجازات عاملان شدند.
اولین و اساسی ترین کار زن، مادری و تربیت فرزند و مسائل زناشویی است. مقام زن دارای فضایل خاصی است. زمان تکلیف او سریعتر از سن مرد است. تغذیه نوزاد در دوران بارداری و شیرخوارگی بر عهده مادر است.
باکرگی زن مهمترین عنصر شخصیت و وسیله ای برای تعادل و تکمیل شخصیت اوست. قرار است ارکان حکومت اسلامی خانواده را اساس همه طرح ها و پروژه ها قرار دهد و بدون برچسب خانواده نباید اقدامی کرد.

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا