علمی و پزشکی

بیماران توسط پزشک خانواده رایگان ویزیت می شوند

به گزارش شفافیت، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در مراسم رونمایی از گواهینامه سلامت کشور (مرحله اول طرح بستری رایگان در سه استان بوشهر، خراسان جنوبی و کردستان) گفت: جلساتی در مرکز پزشکی خانواده و تحقیقات کامل در حال انجام است. پزشکان خانواده از سال 90 در دو استان به صورت آزمایشی راه اندازی شده و نقاط قوت و ضعف آنها بررسی شده است. طرح پزشک خانواده هم اکنون در فضایی زیر 20 هزار نفر در حال اجراست و امیدواریم این طرح در سراسر کشور اجرا شود و منابع لازم در سال آینده تامین شود.

وی گفت: برای اجرای این طرح زیرساخت های 2000 خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت فراهم شد.

عین اللهی افزود: طرح های پزشک خانواده با اهداف مختلفی از جمله پیشگیری از بروز بیماری طراحی می شود که البته سرمایه گذاری در حوزه سلامت محسوب می شود. سامانه ملی درمان در سه سطح راه اندازی شده و در صورت نیاز به بستری شدن بیمار در سطح سوم، کار بیمار پیگیری می شود.
وی گفت: اکنون نسخه الکترونیکی به بیش از 90 درصد رسیده است و آنچه مهمتر از نسخه الکترونیکی است بحث اسناد الکترونیکی است که پرونده بیماران در این سند ثبت می شود.

عین اللهی گفت: افرادی که در کانال و سیستم ارجاع پزشک خانواده قرار می گیرند از مزایای خوبی برخوردار می شوند و درمان بیماران با کمترین هزینه انجام می شود در عوض مزایای خوبی برای پزشکان در نظر گرفته شده است. پیش از این بیماران تنها پنج درصد کسور را پرداخت می کردند اما در طرح سلامت بیمارانی که به پزشک خانواده مراجعه می کردند همان پنج درصد را پرداخت نمی کردند و این طرح در سه استان در حال اجراست. پایه تست.

وی گفت: برنامه وزارت بهداشت برای سال آینده اجرای طرح سلامت در سراسر کشور است اما به دلیل محدودیت منابع اولویت ما مناطق کمیاب و فقیر است.

دکمه بازگشت به بالا