اجتماعی

آخرین آمار سنجش سلامت نوآموزانی که آنلاین ۱۴۰۳ مدرسه می‌روند/ خانواده‌ها از حالا اقدام کنند

بر اساس اعلام رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سنجش سلامت کودکانی که مهرماه 1403 وارد کلاس اول می شوند از آنلاین امسال آغاز شد و تاکنون 500 هزار سنجش سلامت کودکان انجام شده است.

حمید طریقی حسینی در گفت وگو با سلام آنلاین. وی در خصوص آغاز سنجش سلامت کلاس اولی ها در آنلاین 1403 گفت: از ابتدای آنلاین 1403 تاکنون حدود 500 هزار دانش آموز جدیدالورود که در آنلاین 1403 به کلاس اول رفته اند مورد ارزیابی قرار گرفته اند که سلامت تقریبا یک سوم انجام شده است. ما دانش آموزان جدیدی ساختیم که سال آینده به کلاس اول می روند.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا قبل از پایان سال سنجش سلامت حدود 800 تا 900 هزار دانش آموز آنلاین 1403 انجام شود، تصریح کرد: توصیه ما این است که خانواده ها در اولین فرصت سال آینده نوبت فرزندان خود را تعیین کنند و آنها مراجعه کنند. تا کلاس اول تا کار سنجش به موقع انجام شود، بنابراین در صورتی که به تازگی دچار مشکل شده اید، در هنگام ورود به دبستان مداخله لازم انجام شود.

به گفته رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، مراکز سنجش جامع، مراکز آموزشی و توانبخشی و مداخلات توسعه ای و آموزشی در حدود 800 کشور جهان وجود دارد که مجموعه ای از ارزیابی ها را انجام می دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره نحوه نوبت گیری خانواده ها برای سنجش سلامت می گوید: خانواده ها می توانند با کلیک بر روی نماد «آزمون» به سایت my.medu.ir واحد خدمات الکترونیک یکپارچه وزارت آموزش و پرورش وارد بخش مربوطه شوند. به سیستم ترکیبی رشد و آموزش، یا سیستم شخصیت، و در آنجا به نوبت اندازه گیری سلامتی را انجام می دهند.

طریفی حسینی با تایید اینکه سامانه سیرات به سامانه ثبت احوال متصل است و به همین دلیل مشخصات دانش آموزان جدیدالورود را به صورت خودکار نمایش می دهد، خاطرنشان کرد: در صورت عدم نمایش مشخصات فرزند در این سامانه، والدین دانش آموزان می توانند به صورت دستی وارد شوند. مشخصات فرزند شما در این سیستم

بر اساس اعلام رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی این کشور، والدین می توانند نزدیکترین مرکز ارزیابی آموزش و توانبخشی و مداخلات دوران رشد و آموزش را به محل سکونت و روز و ساعت انتخابی خود انتخاب کنند. . ارزیابی سلامت کودک. همچنین هزینه سنجش سلامت حدود 60 هزار تومان است که از طریق همین درگاه الکترونیکی سیرت قابل پرداخت است.

وی در پاسخ به این سوال که چه نوع مداخله ای برای کودکانی که در فرآیند ارزیابی به بیماری خاصی مبتلا هستند، دارید؟ وی توضیح داد: به کودکانی که در ارزیابی هایشان مشکل داشتند، وقت ملاقات در همان مرکز داده شد. ارزیابی انجام می شود، باید برای مداخلات درمانی به همان مرکز مراجعه کنند تا از طریق این مداخلات سطح لازم را به دبستان داشته باشند.

مداخلات درمانی رایگان است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت در پاسخ به اینکه آیا روند مداخلات پزشکی رایگان برای این کودکان طی شده است یا خیر، افزود: خدمات مداخله ای برای کودکان دارای مشکلات یادگیری، اختلال کم توجهی بیش فعالی، ناتوانی های زبانی و گفتاری در مرکز سنجش جامع آموزش و توانبخشی. و مداخلات در طول توسعه و آموزش “رایگان” است. خانواده ها می توانند برای خدمات مشاوره وقت بگیرند و از این خدمات استفاده کنند.

در بسیاری از شهرها و استان ها مانند ایلام یا چهار محال، بختیاری و سایر استان های کوچکتر، سنجش کلیه دانش آموزان کلاس اولی به این صورت است: آنلاین 1403 انجام می شود. تمام شده.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تعداد کل دانش آموزان کلاس اولی آنلاین 1403 گفت: برای آنلاین 1402 حدود یک میلیون و 600 تا 700 هزار نفر سنجش سلامت انجام داده ایم و برآورد می کنیم برای آنلاین 1403 باید ارزیابی سلامت داشته باشیم. شماره بهداشت یکسان.جدید.

وی در پاسخ به اینکه آیا سنجش سلامت دانش آموزان عشایری آغاز شده است، گفت: شاید سنجش سلامت دانش آموزان عشایری بعد از عید نوروز و به صورت رایگان انجام شود.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا