اجتماعی

از سرگیری جراحی‌های الکتیو و زیبایی در بیمارستان‌های پاک/مراکز درمانی همچنان در آماده‌باش

مدیر مرکز مدیریت و تعالی بیمارستان ها در خدمات بالینی وزارت بهداشت ضمن تشریح وضعیت بیمارستان های کشور به دلیل روند نزولی بیماری Covid-19 در کشور ، گفت که اینها از نظر درمانی خالص هستند . آنها کارهای خود را انجام می دهند و ما با آن مشکلی نداریم.

در مصاحبه با سلام آنلاین دکتر رضا گلپیرا وی با توجه به وضعیت فعلی بیمارستان های کشور به دلیل کاهش بیماری قلبی ، اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده شاهد کاهش تعداد هستیم و خدا را شکر وضعیت بیمارستان خوب است. بیماران ما به شدت بیمار هستند ، آنها بد نیستند

شرایط در بیمارستان بهتر شده است

وی گفت: “بدیهی است بیماران مبتلا به Covid-19 هنوز در بیمارستان بستری هستند و ما خدمات خوبی به بیماران ارائه می دهیم.” در واقع ، ما هنوز بیمارستان ارجاع Covid-19 را داریم. ما هنوز تعدادی از بیمارستان ها را نگه می داریم و در برخی از بخش های آنها همه بیمارستان ها آماده هستند ، اما ما از این فرصت استفاده می کنیم و در حال بازسازی سیستم کارکنان و تجهیزات هستیم. با این وجود کارکنان بیمارستان واقعاً خسته اند و باید به آنها کمک شود تا اگر خدای ناکرده دوباره بتوانیم با این بیماری مقابله کنیم.

وضعیت روشهای انتخاب و جراحی زیبایی

گلپیرا گفت: “در همان زمان ، ما فرآیند انتخاب را آغاز کرده ایم و مدت طولانی هیچ وضعیت اضطراری وجود ندارد.” “فقط در اوج Covid-19 بود که ما روند انتخاب را متوقف کردیم تا بیماران دیگر خطری ندارد. از طرف دیگر ، بیماران منتخب اکنون خدمات مورد نیاز خود را دریافت می کنند. در مورد عمل های زیبایی ، آنها همچنین در بیمارستانی که بیمارستان عروقی محسوب می شود ، اقدامات خود را انجام می دهند و مشکلی نداریم. ما تقریباً هیچ مشكل خاصی در بیمارستانهای خصوصی نداریم و به استثنای یك یا دو بیمارستان خصوصی كه بیمارانی با بیماری عروق كرونر قلب دارند ، سایر بیمارستانهای خصوصی تمیز هستند.

بیمارستان هنوز در حالت آماده باش است

وی گفت: “بدیهی است كه هیچ یك از بیمارستان های ما در حالت آماده باش نیستند ، اما ما در حال بهبودی هستیم.” به عنوان مثال ، اگر مجبور بودیم بعضی از بخشهای بیمارستان را تعطیل كنیم زیرا در حال حاضر بخشهایی در نزدیكی است ، این كار از قبل آغاز شده است. در حال پیش رفت. وضعیت تخت ICU نیز خوب است و خدا را شکر در IIC به اندازه کافی تخت خواب داریم و بیماران دیگری به غیر از کرونا را که نیاز به خدمات ICI دارند ، پذیرایی می کنیم.

گلپیرا گفت: “اول از همه ، هیچ کس نمی تواند تضمین کند که موج احتمالی بعدی بیماری و شدت بیماری را تشدید می کند ، و همه اینها انتظار می رود ، اما هنوز تعداد تخت هایی را که در حال رشد هستیم ، می دهد.” هر ماه ، در استان های مختلف و در حال دریافت کمک های نظامی در این زمینه هستیم ، ما به هیچ وجه نگران نیستیم و حتی اگر موج Covid-19 افزایش یابد ، ما نگران کمبود نیستیم. نه امیدوارم که ما نتوانیم سرنوشت خود را پیدا کنیم در انگلستان.

“درمان” تا آنجا که می تواند موثر باشد

وی با اشاره به تجربه و دستاوردهای حوزه پزشکی در کرونا گفت: مهمترین دستاورد ما در زمینه پزشکی در یک بحران است که کل کشور را تحت تأثیر قرار می دهد ، ما می توانیم بهترین تلاش خود را انجام دهیم. و ظرفیت “زلزله یا سیل همزمان اتفاق می افتد و یک یا دو استان تحت تأثیر قرار می گیرند. بر این اساس ، ما در حال جمع آوری تجهیزات از سراسر کشور و ارائه خدمات در استان های آسیب دیده هستیم ، اما در کرونا یک بحران وجود دارد. کل کشور شرکت می کند ، اما خدا به مردم کمک کرده است ، به تیم بهداشت کمک کرده است ، واقعاً سخت کار کرده و توانسته است آنچه را که در توان خود انجام داده است انجام دهد و این کاری ارزشمند بوده است.

نوروزی که می تواند ما را ناراحت کند

در این بحران ، برخی از هموطنان ما جان خود را از دست داده اند و هر مرگ برای ما دردناک است ، اما ما همه تلاش خود را برای درمان آن انجام داده ایم و این یک تغییر ارزشمند است. هر کشوری مشکلاتی دارد و ما هم مشکلاتی داریم ، اما همه تلاش خود را کرده ایم.

وی گفت: “با این حال ، ما به ماه آخر امسال نزدیک می شویم و مردم یک سال است که جنگ می کنند و زندگی عادی وجود ندارد.” به نظر من ، ما باید تا آنجا که ممکن است ماسک بزنیم ، دست های خود را بشوییم ، در صورت نزدیک بودن ماسک را از بین نبریم ، اگر بیماری را احساس می کنیم ، از جمله ضعف ، خستگی ، از دست دادن بو ، سرفه ، عضله ، آنچه ما انجام می دهیم در خانه ، خود را با مشورت دکتر قرار داده و در صورت اجازه ، منزوی شویم. این مهمترین اصلی است که اکنون می توانیم از آن پیروی کنیم. با این حال ، ما به تعطیلات نوروز نزدیک می شویم و اگر این موارد را رعایت نکنیم ، این بیماری می تواند دوباره ما را تحت تأثیر قرار دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا