اجتماعی

ارسال آیین نامه های نحوه کمک های داخلی و خارجی در زمان بحران به دولت/وظیفه هلال احمر مشخص شد

سخنگوی وزارت کشور از ارائه پیش نویس آیین نامه برای جذب رهبری و توزیع کمک های داخلی و خارجی در مدیریت بحران به کابینه خبر داده است.

به گزارش سلام آنلاین ، سید سلمان سامانی ، معاون هماهنگی و سخنگوی وزارت کشور ، پیش نویس آیین نامه ای را برای جذب ، هدایت و توزیع کمک های داخلی و خارجی برای مدیریت بحران ارائه کرده است که با استفاده از نظرات کارشناسان و نمایندگان مدیران مربوطه. کابینه اعلام کرد.

وی افزود: “در این آیین نامه ، تعهداتی برای هر دستگاه اجرایی تعیین شده است كه عهده دار مشاركت كنندگان ، همكاران یا حامیان باشد.” همچنین ، برای سازمان ها و جهادگران ، وظایف متناسب با توانایی های آنها فراهم شده است.

معاون هماهنگ کننده وزارت کشور نقش جمعیت هلال احمر را در مواقع بحرانی مهم خواند و گفت: “کمکهای محلی را در پاسخ به بحران جمع آوری ، رهبری و توزیع کنید.” مسئولیت را به عهده بگیرید.

اعضای منتخب شورای عالی هلال احمر افزودند: کسانی که این ماده را رعایت می کنند و در روند جذب و توزیع کمک شرکت می کنند ، موظف به هماهنگی با جمعیت هلال احمر هستند. جمعیت هلال احمر همچنین موظف است در صورت لزوم برای تسهیل گزارش ، سازمانهای مدیریت بحران را در اختیار کشور قرار دهد.

وی گفت: جمعیت هلال احمر ایران علاوه بر تأمین نیازهای اساسی جمعیت آسیب دیده ، موظف است ظرف 48 ساعت از تاریخ وقوع رویداد ، لیستی از نیازهای غیرنقدی را تهیه کند. “خطر تا پایان بحران پاسخ ادامه خواهد یافت.” نظارت بر سازمانهای مدیریت بحران را به روز کنید و آگاهی را از طریق رسانه ها ، نیروهای جهادی و سازمان های محلی افزایش دهید.

سخنگوی وزارت کشور هشدار داد: “جمعیت هلال احمر همچنین وظیفه تدوین روشهای عملیاتی استاندارد ، شناسایی مکانهای جمع آوری ، ذخیره و نگهداری اقلام اهدایی و تهیه و ایجاد پایگاه داده قبل از بحران را دارد. هماهنگی با سازمانهای مدیریت بحران. خیلی آهسته

به گفته وزارت کشور ، سامانی با اشاره به مفاد جذب ، هدایت و توزیع کمک های خارجی در مدیریت بحران ، گفت: “طبق درخواست وزارت کشور در مفاد پیشنهادی ، جمعیت هلال احمر با وزارت بهداشت و سازمان مدیریت بحران. این کشور وظیفه دریافت و توزیع اقلام بشردوستانه غیردولتی ، غیرنقدی خارجی مانند غذا ، دارو ، تجهیزات پزشکی و اقلام بیولوژیکی را بر عهده دارد و گزارش های منظم فعالیت های تعیین شده به سازمان های مدیریت بحران را به عهده دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا