اجتماعی

ارائه ۳۶۰ هزار خدمت درمانی به حجاج در عربستان

ستاد عملیاتی و درمانی هلال احمر در حج 1403 با صدور اطلاعیه ای تا امروز بیش از 360 هزار خدمات بهداشتی و درمانی به زائران ایرانی مقیم عربستان ارائه می کند.

به گزارش سلام آنلاین، به نقل از اطلاعات جمعیت هلال احمر. اطلاعیه شماره 6 ستاد اجرایی سلامت هلال احمر به آدرس حج تمتع 1403 به شرح زیر است:

1- از آغاز عملیات بهداشتی و درمانی هلال احمر در ایام حج امسال 361 هزار و 351 خدمت (شامل ویزیت عمومی و تخصصی، دارو و نسخه، پاراگلایدر، مراقبت، امداد و حمل و نقل و …) به زائران ارائه شده است. از این تعداد 322954 خدمت در مکه و 38397397 خدمت در مدینه ارائه شده است. در حال حاضر 22 زائر در بیمارستان هلال احمر و 18 زائر در بیمارستان های عربستان سعودی تحت مداوا هستند.

از امروز هفتم ذی الحجه حرکت زائران و میهمانان الرحمن به منا و عرفات آغاز شده و طبق اعلام تیم پزشکی هلال احمر در 9 درمانگاه و دو بیمارستان صحرایی در منا و عرفات حضور دارند عرفات برای ارائه خدمات پزشکی به زائران ایرانی.

اهل سنت امروز از مکه خارج شده و وارد منا می شوند و بیمارستان هلال احمر در حال خدمت رسانی به زائران ایرانی اهل سنت است.

4. بر اساس پیش بینی هواشناسی عربستان در ایام تشریق امسال دمای هوا نسبت به سال گذشته گرمتر و دمای هوا به 48 تا 50 درجه خواهد رسید. از این رو به زائران توصیه اکید می شود که در چادر مجهز به تهویه مطبوع و برودتی بمانند و به دلیل گرما و تابش مستقیم آفتاب حتی الامکان در هوای گرم از سفر خودداری کنند.

مهم ترین دغدغه تیم پزشکی، احتمال بروز تب در زائران است و مهم ترین نکته در پیشگیری از تب، نوشیدن آب و مایعات فراوان است.

6. لازم است تمهیداتی اندیشیده شود تا از شیوع بیماری های واگیردار در بین زائران جلوگیری شود. علاوه بر بیمارستان‌های صحرایی مستقر در عرفات و منا و مرکز پزشکی مشار، تیم‌های بهداشتی و کنترلی پیشگیری از بیماری‌های واگیر در بین زائران حضور دارند و به صورت میدانی فعالیت می‌کنند.

7. هشت تیم پاسخگویی پزشکی هلال احمر در منا و عرفات منتظر خدمت رسانی به زائران هستند تا در مواقع ضروری و حوادث احتمالی در محل خدمت رسانی حضور یابند.

380 کادر درمانی هلال احمر برای خدمت رسانی به زائران کشورمان در عربستان حضور دارند. (به ازای هر 600 زائر، یک پزشک برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی جذب می شود. برای زائران ایرانی است.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا