اجتماعی

ارائه روشی نوین برای درمان ناباروری مردان/اثرات ویروس کرونا بر هورمون‌ها

تاکنون ، درمان ناباروری مردان بر حرکات و شمارش اسپرم متمرکز شده است ، اما اخیراً محققان در پژوهشگاه ابن سینا با استفاده از “سیتولوژی” یک روش درمانی دقیق تر را پیشنهاد کردند. و آنها امیدوارند که این طرح آزمایشی را در سالهای آینده عملی کنند. جامع ارائه دهید.

به گزارش سلام آنلاین. دکتر سعید آراسته ، جراح و شرکت کننده در عمل جراحی کلیه و کلیه و عفونت های مردانه ، به مناسبت سالروز در یک پخش آنلاین مستقیم با مشارکت سلام آنلاین ، صحبت کرد. چهلمین دانشگاه جهاد دانشگاهی با اشاره به تکنیک های درمان ناباروری مردان گفت: بیشتر رویکردهای جدید موجود در جهت بهبود درمان ناباروری مردان مبتنی بر تشخیص و درمان است. درمان بهتر.

وی گفت: “علاوه بر بررسی پارامترهای باروری از جمله تعداد ، شکل ، حرکت و حجم اسپرم و وضعیت بیماریهای عفونی ، اخیراً با بررسی وضعیت اسپرم اطلاعاتی دریافت کرده ایم.” DNA زیرا این اطلاعات بسیار مهم است.

آراسته گفت: سلولهای اسپرم سلولهایی هستند که در مایع منیوم زندگی می کنند و این مایع بر کیفیت اسپرم و عملکرد طبیعی و حاصلخیز آن تأثیر می گذارد. ، دارند.

وی اضافه کرد: “تاکنون تمام مطالعات مربوط به درمان ناباروری مردان روی سیستیت متمرکز شده است ، به این معنی که در این تحقیق ما به بررسی تحرک اسپرم و کمیت و کیفیت آن می پردازیم.” با این وجود ، در روش “امکس” سعی شده است محیط اطراف اسپرم بررسی شود و براساس آن اقداماتی انجام شود و منجر به بهبودی شود.

جراحان و کلیه ، مجاری ادراری و نازایی مردان این روشها را به عنوان درمانی برای دیابت معرفی کرده اند که نه تنها لوزالمعده را بررسی می کند بلکه سایر فاکتورهای سلولی را نیز با استفاده از این روش بررسی می کند. از روشهای درمانی این جهت مطرح شده است و ما در مراحل نهایی اجرای یک طرح آزمایشی و مطالعه محدود این روش هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد که در سالهای آینده از روشهای متابولیک به طور گسترده ای برای درمان ناباروری مردان استفاده شود.

درمان واریکوسل و آزواسپرمی

کلیه و جراحان ادراری که با مردان در ارتباط هستند و ناباروری در مردان وجود دارد ، از موسسه تحقیقات ابن سینا ، “واریکوسل” را به عنوان یکی از دلایل اصلی ناباروری در مردان شناسایی کرده اند و گفتند: مصرف بیش از حد و درمان هایی که باید از آنها اجتناب شود؛ این بدان معناست که برخی از افراد برای شیوع آن نیازی به جراحی ندارند. اما آنها جراحی انجام می دهند که از این روش درمانی بهره ای نخواهد برد.

وی افزود: برعکس ، برخی از بیماران نیاز به عمل جراحی دارند ، اما تمایلی به انجام این کار ندارند. در نتیجه از مزایای این جراحی محروم خواهند شد.

آراسته خاطرنشان کرد: اگر واریکوسل بعد از مطالعه توسط پزشک متخصص تشخیص داده شود و یک سال باردار باشد ، در حالی که این بیماری پس از تجزیه و تحلیل اسپرم این سه حالت بدون در نظر گرفتن سطح بیماری بیمار نیاز به جراحی دارد.

وی گفت: “محدودیت های بیماری در تصمیم گیری های درمانی نقش مهمی ایفا نمی کند”. هر مردم نیاز دارند. انجام عمل جراحی.

متخصصان ناباروری نر در نمونه آنالیز اسپرم به آزواسپرمی یا کمبود اسپرم اشاره کردند و خاطرنشان کردند که به طور کلی دو نوع آزواسپرمی وجود دارد. در یک گونه هیچ گونه اسپرم ایجاد نشده و نقص روی سطح سلول سازنده اسپرم ها ، نوعی اسپرم آزو که به راحتی مسدود نمی شود وجود دارد.

وی گفت: بیماران مبتلا به این نوع زیگوت نیاز به نمونه برداری میکروسکوپی دارند. لازم به ذکر است که 30 تا 40 درصد اسپرم موجود در بیضه ها برای میکروبیولوژی (لقاح) قابل استفاده است. آزمایشگاه) استفاده شده است.

آراسته نوع دیگری از آزواسپرمی را مسدود کننده نامید و تأکید کرد که درمان این گروه از بیماران آسان تر است. وی گفت: “این نوع مشکل در سطح سلول های اسپرم نیست ، اما به دلایل مادرزادی یا اکتسابی در مراحل مختلف زندگی ، عبور اسپرم در این حالت با گرفتن اسپرم پیشگیری می شود.” از طریق سرنگ یا روش نمونه ای برای دریافت اسپرم برای میکروبیولوژی استفاده می شود.

تأثیر coronavirus بر ناباروری

با اشاره به شیوع تاج ویروس و تأثیر آن بر اسپرم. آنها می توانند بر کیفیت تولید اسپرم تأثیر بگذارند و طبق اطلاعات موجود ، این بیماری نیز موقتی است و پس از سه تا چهار ماه ، سطح زندگی به حالت عادی باز می گردد.

وی خاطرنشان کرد: آغاز احساس گناه در مورد داشتن این امر ، در وهله اول ، هرچه انرژی شریک زندگی این رابطه را از بین ببرد ، بیشتر از بین می رود. مریض نشو.

“به این معنا ، در حالی که مراقبت می کنید ، باید از نگرانی و اضطراب دوری کنید و امیدواریم اینکه این دوره دشوار بگذرد و کشور به حالت عادی برگردد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا