فرهنگ و هنر

تأثیر ترکش‌های جنگ و ویروس کرونا بر سینما + عکس

عباس بهارلو می گوید “آنچه” بقیه جنگ “با سینمای ویروس نامرئی انجام نداد” کوید 19 “به سینما حمله کرد و اقتصاد سینما را با چنان بحرانی مواجه کرد که تاریخ سینمای جهان را رقم زد. او به یاد نمی آورد.

محققان ، نویسندگان و محققان سینمای ایران اخیراً عکسی را منتشر کردند که وی در یک توضیحات و در یادداشتی به سلام آنلاین نوشت:

“من به وضوح به یاد می آورم که از روز اول جنگ ، سینماها در زادگاه من ، آدامز و همچنین کورسا بلافاصله تعطیل شدند. آن روز رفتن به سینما پر از آتش و خون و جنگ بود و فرار و مرگ و ویرانی بی معنی بود. اما بعداً ، هنگامی که از شهرهای محاصره و بمباران حرکت کردیم و در چند کیلومتری میدان های جنگی مهم در استان های دور افتاده مستقر شدیم ، متوجه شدیم که با وجود به اصطلاح “جنگ های شهر” وی ادامه داد: هنوز سینماها با آرایشهای ساده کم و بیش رونق می گیرند. آنها محافظه کار هستند.

قسمت جلوی تئاتر توسط کیسه های ماسه ای محافظت می شود و پنجره های ورودی با نوار چسب گسترده و طولانی ضبط می شوند تا مردم از تماشای این فیلم در برابر باد و انفجار آسیب پذیر نباشند. البته سینماهای این شهر و آن شهر بارها و بارها بمباران شده اند ، اما اثرات مخرب بمب ها چیزی نیست که وحشتناک باشد و مانع از رفتن مردم به سینما شود.

با دیدن عکس های این فیلم “عصر جدید” چند بار در روز در طول اکران “Ra” (یولی مازاگون ، 1982) ، بلافاصله برای من پیش آمد که آنچه “بقایای جنگ” با آن نداشت. سینما ویروس نامرئی است “Covid” (کرونا) سینماها را ایجاد کرده و با اقتصاد سینما نه تنها در ایران بلکه در جهان در بحران و اختلال روبرو شده است. “از صنعت فیلم جهان ، چنین کیفیتی به خاطر نمی آورد.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا