احتمال نیاز به تزریق دُز “بوستر” در سالمندانی که واکسن سینوفارم زدند

احتمال نیاز به تزریق دُز "بوستر" در سالمندانی که واکسن سینوفارم زدند

شهید بهشتی ، مدیر مرکز تحقیقات آسیب شناسی دانشگاه علوم پزشکی ، درباره تاثیرات ویروس کرونا بر انواع مختلف این ویروس توضیح داد.

در گفت وگو با سلام آنلاین دکتر علیرضا ناجی وی با اشاره به F و Buth ، که به عنوان مقاوم در برابر واکسن Sinofam شناخته می شد ، گفت: به گفته سازمان بهداشت جهانی ، بهترین واکسن اولین دارویی است که در دسترس هر کسی است. این صبر نیست که منتظر انتخاب و تزریق واکسن دیگری باشیم.به مطالعات سینوفام نشان داده است که سینوفام ممکن است در افراد بالای 60 سال خوب عمل نکند.

وی افزود: البته باید توجه داشت که در هر صورت در مقایسه با واکسیناسیون سینوفارم در سنین بالا ، تعداد و درصد مرگ و میر کاهش یافته است. بنابراین چیز جالبی است. با این حال ، کووید 19 بیماری جدید و واکسن های مختلف است که وارد بازار شده است ، مطالعات مختلفی روی آنها انجام شده است و اطلاعات جدیدی در مورد آنها به دست آمده است ، و این زمانی است که ما باید واکسیناسیون را برای گروه های سنی مختلف یا برای بیماران و افراد برنامه ریزی کنیم. در مورد بیماران خاص ، ما نیاز به بررسی و برنامه ریزی داریم.

نجات دهنده با تأیید آن نشان داده شده است که سینوفام در سنین زیر 60 سال عملکرد خوبی دارد.وی گفت: “در عین حال ، ما می دانیم که همه واکسن هایی که ما در مورد آنها صحبت می کنیم از نظر اثربخشی در برابر ووهان و جهش های اپیدمی اولیه آزمایش شده اند.” با این حال ، انواع جدید وارد شده است و همه واکسن ها در مقایسه با انواع جدید ، کفایت خود را کاهش داده اند. اکنون ، بسته به نوع واکسن ، تأثیر آن بر نوع جدید کم و بیش یکسان خواهد بود.

وی در مورد افراد بالای 60 سال که به آنها سینوفارم تزریق شده است ، گفت: این مطالعه و برنامه ریزی باید توسط وزارت بهداشت انجام شود و در صورت وجود هرگونه ناتوانی که به نظر می رسد ، باید میزان مصرف را در نظر بگیرند. یا یادآوری برای این گروه ها “به با این حال ، هم کارکنان بالینی و هم سالمندانی که واکسینه شده اند باید به مدت 5 تا 6 ماه واکسینه شوند ، بنابراین دوز مناسب باید بر اساس نتایج مطالعه در نظر گرفته شود.

ناجی گفت: بسته به نوع واکسن ، دوز محرک را می توان 6 تا 10 ماه پس از واکسیناسیون داد و معمولاً بعد از 6 ماه توصیه می شود. به خصوص در گروه های پرخطر سالمندان یا کادر پزشکی که با بیماران یا افرادی که بیماری زمینه ای دارند در تماس هستند ، افزایش دوز توصیه می شود. به عنوان مثال ، عکاسان در بریتانیا به دنبال یک عکس تقویت کننده بالای 50 سال در اوایل پاییز هستند. در همین حال ، امارات متحده عربی اعلام کرده است که می خواهد Booster Pfizer را برای افرادی که به سینوفارم تزریق شده اند راه اندازی کند.

“با این حال ، برنامه هایی وجود دارد ، اما سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعتراض منطقی دارد و می گوید ما در شرایطی هستیم که اگر شرکت ها ظرفیت تولید واکسن های بیشتری را داشته باشند ، نباید آنها را در کشورهای ثروتمند توزیع کنند. اما اینها را واکسن به کشورها و افرادی که واکسینه نشده اند. البته ، این امر از اثرات واکسن محرک و مزایای آن به دلیل انواع آن غافل نمی شود. بنابراین ، افزایش دوزها مهم است و سطوح بالاتر آنتی بادی های خنثی موثرتر از انواع کرونا است.

وی گفت: “البته ما می دانیم که بسیاری از مردم در جهان واکسینه نشده اند و از آنجا که همه ما در یک کشتی علیه کرونا هستیم ، باید این مسائل را نیز در نظر بگیریم.” از نظر علمی پیشنهاد شده است که بستر واکسن با افزایش دوز تغییر می کند.

وی در مورد واکسیناسیون علیه بیماری عروق ویروس کرونا قلب یا مرگ واناجی گفت: در حال حاضر ، با توجه به نوع جدیدی که به وجود آمده است ، مشکل این است که کسانی که واکسینه شده اند بیمار نمی شوند یا به شدت بیمار نمی شوند و این منجر نمی شود برای مردن ، این امر صدق نمی کند. هنگامی که ما عینک ووهان و آلفا داشتیم ، عملکرد واکسن در کلینیک آزمایش شد ، اما انواع جدیدتر ، به ویژه در دلتا. و غیره. جمعیت و بیماری زمینه ای آنها متفاوت است ، و این انواع جدید می تواند باعث افزایش قابل توجهی شود. بر این اساس ، نمی توان در مورد این واقعیت که واکسن ها 100 of از علائم یا مرگ ها جلوگیری می کنند ، اظهار نظر کرد.

وی افزود: “در واقع ، به طور کلی گفته می شود که واکسن می تواند از بیماری های جدی ، بستری شدن در بیمارستان و مرگ جلوگیری کند ، اما سوء استفاده هایی نیز وجود دارد.” بسته به نوع واکسن ، بیماری زمینه ای و ژن های فردی ، اقدامات کنترلی غیر درمانی و شدت مشاهدات آنها از جمله پنهان کاری ، حفظ فاصله ، پیشگیری از سفر و … ممکن است در این زمینه مثر باشد.

وی تاکید کرد که: در حال حاضر ، ایمن ترین راه پیروی از پروتکل بهداشتی است. ما هنوز باید در مورد واکسیناسیون بسیار مراقب باشیم. نمی توان گفت که واکسن بی اثر است ، اما ممکن است م lessثرتر باشد. بر این اساس ، به دلیل این مشکل و با توجه به انواع جدیدی که به وجود آمد ، آنها توانستند از سیستم ایمنی فرار کرده و با افزایش قدرت انتقال قله های عظیمی را تشکیل دهند.

وی گفت: “بنابراین علاوه بر واکسیناسیونی که باید با واکسن های موجود انجام شود ، اقدامات کنترل غیر درمانی قوی تر است.” اقدامات کنترل می تواند گردش ویروس و سرعت انتقال ویروس به افراد را کاهش دهد و هرچه گردش ویروس کمتر باشد ، موارد و انواع کمتری رخ می دهد. بنابراین این اقدامات بسیار مهم هستند و با انجام آنها می توانیم کووید را با واکسیناسیون با موفقیت کنترل کنیم.

ناجی گفت: “با توجه به اینکه این اقدامات در داخل و کشور ما قوی و ضعیف است ، می بینیم که برای پیاده سازی محدودیت ها در شرایط قرمز و بسته جدیت لازم را نداریم.” در اینجا ، نقش واکسیناسیون بیشتر است. اما من می ترسم که اگر ما این اقدامات را جدی نگیریم ، واکسیناسیون نیز آسیب می بیند. البته ، جهان نیز به سمت واکسن هایی با بسترهای کارآمدتر و نوآوری در برابر انواع موجود حرکت می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا